Hebben jullie het nog ?

In the old days toen Lou nog een klein Loutje was.
Toen kregen de meisjes handwerkles op school en soms heel soms kregen we ook handarbeid.
In die tijd werd handarbeid meer overgelaten aan de jongens.
En wij meisjes moesten leren breien en borduren.
Maar de keren dat WIJ meisjes handarbeidles kregen …….FEEST.
Vooral kleien dat was het.
Heerlijk in de bak met klei prutten .
En natuurlijk werd er van alles gemaakt.
Lou heeft slechts enkele weken geleden met haar voet een tegeltje door midden getrapt die op zolder lag .
Ik hoorde een knak en keek wat er geknakt was.
Mijn tegeltje waar ik met bloed zweet en tranen aan gewerkt had …………toen………..vroeger.
Ik voelde een steek.
Maar goed genoeg over dat tegeltje.
Er is nog iets bewaard gebleven van mn noeste arbeid.
Want na de tegeltjes mochten we een vaasje maken.
Zie hier mn eerste vaasje wat ik gemaakt heb
met mn kleine priegelvingertjes in de 4e klas van de lagere school.

 


.
Toen vond ik het een grote vaasNu past hij ruimschoots op de palm van mn hand
.
Lou heeft altijd met veel plezier aan de kleilessen teruggedacht.
Dus toen eeuwen later een collega aan me vroeg of ik zin had om met haar
naar keramiekles te gaan hoefde ik er niet lang over na te denken.
Sliertjes draaien bleef leuk (vond ik)
Dus ik heb daar een paar potten gemaakt van allemaal sliertjes en balletjes.


En wat beeldjes voor buiten waaronder een paar boomgezichtjes

.
Keramiek ik blijf het leuk vinden.
Speciaal voor Betty nog even wat foto’s van het hondje wat ik gemaakt heb ik de 5e klas van de lagere school.


.
.

29 thoughts on “Hebben jullie het nog ?

  1. Goh, Malou, in mijn tijd πŸ˜‰ πŸ˜€ hadden we dat niet hoor. Wij moesten verband breien voor de Missie en ballonbroeken maken voor gymnastiek. Het waren blauwe, whahaaaaaaa.
    Maar ik heb ook altijd graag met klei gespeeld, maar….Malou…jij KUNT het. Die vaas is natuurlijk onovertreffelijk, maar die potten en dat beeldje…nou, ik doe het je echt niet na hoor πŸ˜€ DOORgaan, Malou, DOORgaan πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

    Like

  2. Nee margriet ik ga er niet mee door
    Ik doe dan eens dit en dan eens dat
    Soms teken ik
    Soms keramiek ik (heb een jaar of 5 op les gezeten)
    Soms maak ik poppen( heb een jaar les gehad)
    Soms maak ik een ring of collier( 2 cursussen)
    Het zijn bij mij vlagen zeg maar
    En ineens een paar maanden geleden kwam ik er achter dat ik altijd dat soort vlagen heb als het in mn priveleven niet echt voor de wind gaat
    Dus vandaar dat met de laatste tegenwind ik alles in de kast heb laten liggen
    Bewust !!

    Like

  3. Wat creatief,mooie kunst werkjes πŸ˜€
    Dat boomfiguur aan de muur vind ik prachtig!
    Groetjes M. πŸ˜€

    p.s.Dremelaar is aangestoken door dat gepuzzel
    krijg elke keer nieuwe per mail πŸ˜•
    Heb jij er nog geen van hem gehad? πŸ˜‰

    Like

  4. Betty ik vond net nog een hondje ook door mij gemaakt maar dan 1 klas hoger en wel in de 5e klas
    Ach door de jaren heen zijn zn oren en zn staart verdwenen
    Maar het blijft leuk om dit soort dingen te hebben

    Like

  5. Joost zou een pracht exemplaar zijn als model πŸ˜€
    Waar spreken we af?
    Kom ik ook op de workshop πŸ˜€
    Al moet ik met links tekenen,dat laat ik me niet ontgaan πŸ˜€

    Like

  6. O,maar ik kan wel tekenen Malou πŸ˜€
    Alleen met links is dat dan weer een extra uitdaging πŸ˜‰
    Want met mijn rechterhand kan ik vanaf maandag weinig doen 😦

    Like

  7. Word geopereerd aan mijn rechterhand πŸ˜•
    Heb me vertild gehad,met een krat vol boodschappen!
    Is er een pees van mijn vinger verschoten en die gaan ze weer op zijn plaats zetten πŸ˜€

    Like

  8. je vergeet nog wat beeldhouwen..
    ik vind je vaasje zo lief, ik heb ook nog wel dingetjes een roze portomonnee gebereit met katoen, ohhhhh wat was ik trots
    of een kleedje met borduren en dan zat er een kaart op geplakt in het midden….
    wat zijn die dingen toch leuk he
    ik vind je sliertjesdraaien potten heel erg mooi
    en tja lou is heel creatief, ook opp de naaimachine
    meid je hebt heel veel talenten

    Like

  9. Het is super om die dingen nog te hebben Lou.
    dat zijn toch na zoveel jaren een soort “schatten”geworden.

    Aaaahaaaach, laat je gehavende hondje dan ook nog even zien joh πŸ˜€

    Like

  10. Nou Menum mn afreageren vind op het moment inderdaad plaats door het skaten
    Dus tsja je kan niet alles tegelijk doen
    Verder heb ik nog steeds een brok steen staan die ik deze zomer wil omvijlen en beitelen tot een beeld
    Op het moment lig ik heerlijk in de zon
    Ook heel plezierig

    Like

  11. Ik denk zo maar dremel en ook Mus dat jullie ouders ook van deze spullen gekregen hebben van jullie toen jullie nog ukkies waren
    Mijn eigen kunstwerkjes die had ik al
    En toen ik mn moeders huis ging leegruimen waren de schilderijen van Michel het eerste wat ik veilig stelde πŸ˜‰

    Like

Reacties

