Hebben jullie het nog (2)

Toen ik voor Betty nog even wat foto’s maakte van het hondje wat ik gemaakt heb op de lager school waarover ik vertelde in mn vorige log , kwam ik ook wat werkjes tegen van mn zoon.
Onderstaande schilderijen heeft hij voor zn Oma gemaakt in de 1e klas van de kleuterschool


Bijdehand als hij was had hij het er meteen maar even opgeschreven dat het voor haar was
En ook maar even gemeld van wie het was…Ja ja die apekop kon dus toen al schrijven !!
In de 2e klas van de kleuterschool liet hij iedereen versteld staan toen zo maar ineens bleek dat meneer kon lezen.
Door het natekenen van de letters was hij zelf woorden gaan maken en kon die lezen en is zo door gegaan .
Hij zat een keer naast me op de bank terwijl ik een boek aan het lezen was en zegt tegen me (met duim in zn mond)
Ik weet wat daar staatJa hoor zei ik ……tuurlijk ……………
Nou vertel dan maar wat daar staat.
Vergeten doe ik het nooit.
Hij ging met zn vinger langs de regel en las voor :
Hij stond naar haar te kijken …
Ik viel zowat van mn stoel5 jaar !!!!!!!!!!!!
Vele jaren later in de 5e klas van de lagere school
was hij fan van de band
En heeft van klei dit beeldje gemaakt

Β 

16 thoughts on “Hebben jullie het nog (2)

  1. Aan dat beeldje kun je meteen een zanger van kiss herkennen,dat is die met die lange tong tot op zijn kin πŸ˜€
    Pienter knaapje om op zijn schilderkunst zijn handtekening tezetten πŸ˜‰ πŸ˜€

    Like

  2. Gaaf om dat ook nog tegen te komen.
    Ik heb van de kids ook bijna alles bewaard.
    Toen ze op zichzelf gingen wonen hadden ze dus een hele dikke map en dozen vol met alle werkjes die ze gemaakt hebben.
    Een paar heb ik er zelf gehouden, b.v. alle dingen die ze voor moederdag en zo maakten.
    De meest fantastische ( scheve) kandelaars, beeldjes, asbakken…..en allerlei lieve gedichtjes en prulletjes.
    Als je die dingen zo af en toe eens door je handen laat gaan dan herinner je je al die momenten weer.
    En dan vooral de trotse snoetjes die ze er bij trokken.
    Ze zijn me echt heel erg dierbaar hoor πŸ˜€

    *off topic* Morgen even opnieuw de zon in om foto,s te maken Lou…..ik kom morgen kijken of ze er staan πŸ˜‰ πŸ˜€ πŸ˜‰ πŸ˜€

    Like

  3. Nou betty internet viel er net helemaaaaal uit hier
    Was ik net mn log aan het aanpassen mooi niks
    Maar goed ik zal morgen eens een blik werpen op mn balkon of ik nog een lieveheersbeetstje zie
    Inderdaad dat gezicht en de geleerde versjes of gedichtjes
    Heerlijk

    Ja he menum je herkent hem wel dus wat dat betreft helemaaaal goed

    Like

  4. Leuk, dat je dit allemaal nog hebt. Dit is toch het leuke van ouder worden, he ? al die herinneringen.
    Maar, Malou…waar is het hondje nou ? Of was dat alleen voor Betty ? πŸ˜‰ πŸ˜€

    Like

  5. oh wat lief, wat lief en knap dat hij al kon lezen jeetje zeg, en kiss haal je er inderdaad zo uit.
    toen ik uit huis ging kreeg ik ook alles mee mijn ouders hadden het bewaard en ohhhh het was zo leuk maar ook zo veel dus er is best wel wat van weg gegegaan. ook ik heb het zelfde gedaan bewaard en ook weer meegegeven, maar de oudste heeft er eigenlijk niet veel van bewaard, wel de doopjurk communiejurk en bruidsmeisjes jurk maar de rest….
    en ook de jongste die nog steeds thuis bivakkeert [27]
    hahaha die heeft steeds opruim woede en gooit die dingen dus weg, met pijn in mijn hart.
    maar ik hoop ook de spulletjes nog die ze voor moederdag maakte, en ohhhhhhh zo lief
    ze zijn mij ook heel dierbaar..

    Like

  6. je zoon was al vroeg goed bij Malou dat hij op zijn vijfde jaar al zo kon lezen ,wij konden dat pas met achtste jaar denk ik , schrijven ook , en dat beeldje wat hioj maakte is ook apart , mooi met een dichtgeslagen oog , en mooie kleuren πŸ˜€

    Like

  7. Ook het gedicht hier aan de zijkant is erg goed het beslaat je hele leven je denkwijze ,te leven met je partner , het steeds maar voorstuwende in je denkwijze je caracter en ga maar door , de kunst uiteindelijk om evenwichtig en in balans verder te leven en te weten dat er een einde aan komt met voor iedereen de vraag zou er nog iets daarna zijn πŸ˜‰

    Like

  8. Joost het gedicht is zeker niet door mij gemaakt !!!!
    Ik heb het jaren geleden gevonden op internet zoals onder het gedicht staat
    Maar waarom het mij zo aanspreekt is omdat het voor mij een soort leidraad is
    Ik wil zo leven
    En mensen tegemoet komen en leren kennen zoals ze zijn

    Like

  9. Enne lezen leerden we in de 1e klas Joost
    Jij ook
    Michel die had het zichzelf aangeleerd
    Hij was vroeg met praten en schrijven en lezen
    Echt erg dat joch
    Hij lag in het ziekenhuis toen hij anderhalf jaar was en praatte toen als brugman
    Nam ook natuurlijk alles over, zei alles na
    Loopt zijn oma een keer door de gang heen en hij zag haar
    En zei…………Opperdomme daar loopt mn oma jezoes criestoes.
    Bleek dus dat er 1 zuster rondliep daar en die kon vloeken als de beste dus hij had dat al snel overgenomen
    πŸ˜• t was me dr een die zoon van me

    Like

  10. Ook ik heb verschillende toch weggegooid Penseel
    Ook van mezelf van vroeger
    Jammer maar je kunt nou eenmaal niet alles bewaren
    Maar toch…………….

    Like

  11. Ikke?
    Nee…….heb andere dingen te doenvandaag πŸ˜‰
    Morgen is er één jarig bij ons πŸ˜€
    Mannekelief…….sssssssst
    Probeer onverwacht een foto te flipsen maar of dat lukt……….ff afwachten πŸ˜€ 8)

    Like

Reacties

