Update Piet

Afgelopen vrijdag zijn we iets wijzer geworden ………..
En daar werden we niet vrolijker van dus…………
Maar goed we zijn weer een paar dagen verder en
ik zal jullie toch maar een update geven over Piet.

Gister een gesprek gehad met de cardioloog van Piet.
Afgelopen vrijdag is er uit die bespreking weinig gekomen.
De ader waar de hoop op gevestigd is , die is zo verkalkt
dat een bypass waarschijnlijk niet houd.
Ze kunnen daar geen nieuwe ader op vastzetten zeg maar.
Maandag is daar groot overleg over geweest in het AMC.

Aangezien Lou en de cardioloog een goede band hebben,
heb ik een gesprek gehad waarin ik heb laten weten dat
we nog steeds reëel zijn.
Mochten ze wat kunnen doen dan zullen we die kans
met beide handen grijpen.
Maar mocht het zo zijn dat dit is waar we al jaren tegen aan hikken
Dat ik Piet dan mee naar huis neem.
Dit gesprek vond plaats in de ziekenhuis hal alwaar ik me
tegoed deed aan een Surinaams broodje wat niet te vreten was
en een mok chocolademelk.
Zij was eerder die dag op weg naar ons maar er kwam een
spoedgeval tussen door waardoor ze uren later …………
op weg was naar huis en mij daar zag zitten.
Duizend excuses dat ze niet langs was geweest……….
Ik heb op een gegeven moment gezegd :
Nou is het wel genoeg hoor 1 keer een excuus is voldoende.
Zeker nadat ze me het verhaal van het spoedgeval had verteld

Vandaag zou er weer groot overleg zijn met de " dotteraars"
En het schijnt zo te zijn dat dit dus uitgesteld is tot donderdag.
Want ook het dotteren …..mmmm tjsa wat moet ik daar nou van zeggen.
Ook dat schijnt nogal wat voeten in aarde te hebben.

Omdat het overleg donderdag is zou Piet naar huis mogen
Ware het niet dat hij het advies heeft gekregen om te blijven.
Gezien de situatie vond de afdelingscardioloog het beter dat ie blijft.

We hopen vandaag zijn eigen cardioloog nog te spreken.

We zijn al met al dus wel dagen verder maar
weten nog niet of Piet geholpen kan worden.

Vannacht lag ik in bed ……..
Ik draaide me om …………
Voelde diepweg iets draaien…………
En kan vandaag niet op of neer.
Brufen 600 moet maar uitkomt bieden.

Maar ……………Rookvrij !!

_____________________________________________________

UPDATE
_____________________________________________________

Vanavond een heel gesprek gehad met de cardioloog
Alles ligt nog open.
Er is al met al een hoop overleg aan de gang over Piet.
Het is zoals ze zegt een hoog risico geval
en daarmee gaan ze niet over een nacht ijs.
Zoals het er nu uit ziet krijgen we donderdag
dus echt de uitslag of ze kunnen
dotteren of opereren.
Mocht Piet voor beide een afwijzing krijgen dan wil ze
verder gaan kijken of er met stamcellen iets kan,
dit omdat een vriend van haar
daarin al behoorlijk ver is…….
Zit nog allemaal in de onderzoeksfase maar
niet geschoten is altijd mis.
Daarbij zou ze dan weer contact op gaan nemen
met het Erasmus waar Piet ooit geweest
is voor transplantatie, wat ie nog steeds niet wil.
Volgens de cardioloog heeft de arts die Piet toen
behandeld heeft een hele brede visie waarmee ze
me niets nieuw vertelde whahahah.
Waar het om gaat is dat ze dus in dat soort ziekenhuizen
vaker met dit soort zieke harten werken.

Kortom we zijn nog niet uit gedokterd

15 thoughts on “Update Piet

  1. Malou dit valt allemaal niet mee we zitten in hetzelfde schuitje zo ongeveer he daarom weet ik dat het wachten op uitsluitsel alleen al een ramp is.
    Ik hoop van ganser harte dat er iets is dat ze kunnen doen en duim voor jullie.

    Knap van je dat je zo omgaat met de situatie dat is niet iedereen gegeven.

    Nogmaals mijn kaarsjes branden voor Piet en jou.

    Ik zou willen dat ik iets anders voor jullie kon doen.

    Heel veel sterkte en liefs van Sary en Kees

    Like

  2. In het geval van Piet, voor zover ik uit je logje begrijp, is de veiligste plek, op dit moment, het ziekenhuis.
    Nee, dat is beslist geen prettige situatie maar de beste keuze van alle mogelijke keuzes.
    Laten we er vanuit blijven gaan dat er donderdag een oplossing voor de problemen wordt aangeboden.
    Beiden veel sterkte in de huidige situatie gewenst en weet dat ik aan jullie zal denken.

    Like

  3. Heeeeeeel diep in mn hart zou ik hem het liefst meenemen, gewoon zo maar even tussen alles door.
    Ik hoop dat we vandaag de cardioloog nog spreken.

    Nou Lou gaat nog even snel een warme hap maken want de turkse pizza en broodjes kebab komen ze het neusgat uit .

    Like

  4. Jeeetje Malou dit klinkt niet leuk!
    Vervelend steeds weer dat afwachten.
    Natuurlijk is Piet nu op het beste adres maar ik
    kan me voorstellen dat je hem liever mee zou nemen naar huis!

    Heel veel sterkte met z’n tweetjes,
    ik denk aan jullie!!

    Liefs,
    beuzeblaadje

    Like

  5. heel heel erg veel kracht wens ik jullie en ik hoop en duim mee dat jullie eindelijk donderdag meer zullen weten.
    ik snap dat je hem liefst mee wil nemen, maar inderdaad daar is hij nu het aller beste af alles bij de hand.
    dat wachten is om gek van te worden, en dan ook steeds en steeds weer.
    niet roken wel weer last van je rug, pas ook een beetje op je zelf lou.
    duim voor jullie en in gedachten bij jullie sterkte en knuffel

    Like

  6. snotverdikkie malou, dat zijn een hoop gebeurtenissen waar je wel even stil van wordt,
    ken je eigenlijk die brufen 600,ik ben daar erg misselijk van geweest,

    morgen ga ik een kaarsje aansteken voor je viooltje lou,

    an als ik hier naar buiten kijk… dan staan ze in knop,
    klaar om der koppies omhoog te steken wanneer de zon zich even laat zien…

    ik denk aan jullie
    xxx
    klaproos

    Like

  7. Er word in elk geval goed na en mee gedacht Malou dat geeft toch weer een beetje hoop he.

    Hoe is het nu met jouw ruggetje helpen de pillen ga anders toch maar even naar de dokter!
    @ Jij bent ook een schat en we blijven duimen en hopen op een goede oplossing, Liefs Sary

    Like

  8. Ik heb net maar weer een brufen genomen en mezelf even flink in de rode olie gezet.
    Zo en dat moet maar helpen
    Zoonlief wil me naar de masseur hebben maar Lou gaat niet
    Lou weet wel hoe het komt en dat kan geen masseur weg masseuren

    Like

  9. Rug is wat beter dus ik laat het even zo.
    Brufen kan er bij tijd en wijle flink inhakken en ik wil natuurlijk wel verantwoord achter het stuur van de auto kruipen.
    Dus vanavond voor het slapen gaan …………..

    Like

  10. Hoi Malou,
    Ik ben door geklikt via de site van Klaproos,
    Fijn dat je zo’n goede vriendin hebt die een blog voor je maakt!
    Ik hoop dat er snel een goede mogelijkheid komt om Piet en daarmee ook jou te helpen.
    Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe!
    groetjes,
    Elmar

    Like

Reacties

