De dag der dagen

UPDATE ONDERAAN HET LOG

Die begon al heel vroeg met een smsje van de cardioloog van Piet…..
Sterkte ik denk aan jullie vandaag .
Ik heb haar een sms terug gestuurd
Zo gauw ik iets weet dan hoor je het .
Hier branden de kaarsen.
Ik kreeg een smsje terug dat ook zij een kaars ging aansteken………

Gisteravond bij Piet zag ik tot mn schrik dat mn gsm nog aanstond.
Daardoor heb ik hem wel alle smsjes kunnen laten lezen.
Het deed hem behoorlijk veel toen hij die zag.
Hij moest zn frans nog oppoetsen
Want ook Marc en Dannye smsen
Ook heb ik mn laatste 2 logjes uitgeprint met alle reacties.
Beide vond hij heel leuk en zou het door gaan lezen.
De mail uitprinten ging me ff te ver die leest hij wel als hij thuis komt.

Het kadootjes wat ik van de week kreeg
Dat heb ik vandaag in gebruik genomen

Photobucket

Daarbij mn eigen kaarsen hart voor Piet………..

Photobucket

In antwoord op een mail van vanmorgen …….
Yes il "keep the  faith"

Photobucket

Saar zag onze 2 ringen liggen in het kaarsenhart.

Ze zijn nu ongeveer een uur of 3 bezig en ik keek eens
naar onze ringen…………..

Photobucket

 

En tot mn verbazing zie ik er 2 harten in…………….
Zou dit…………….
——————————————————————————————————-
Lees dit ff tot het end en maak je niet kwaad

Na 6 uur wachten heb ik de telefoon gepakt en zelf gebeld.
Na aardig wat doorschakelen kwam ik bij de IC terecht
Waar een zeer vriendelijke verpleegkundige me vroeg of het
om de heer P.Buis ging !!
Ik beaamde dat het om hem ging………….
Er werd verteld dat hij 10 minuten geleden de IC was opgereden.
En dat het goed ging met hem…………
Hij was al van de beademing af …………….
Vreemd dat er nog geen chirurg gebeld had…………
Maar goed het gaat goed met Piet
En ik legde de telefoon neer en brak in duizend stukjes ………….
Brullend mn zoon gebeld
Brullend mn vervoer gebeld.
Gaat de telefoon…………de IC
Duizendmaal excuus…………………..
Ze hadden me de stand van zaken van een andere patient
doorgegeven …………Piet ligt nog onder het mes !!!
Ze waren al met al toch wat later begonnen .
Geen idee hoelang ik nu nog wachten moet…………..
———————————————————————————————————
Niet zolang dus………..
Ben net door de chirurg gebeld dat Piet door de operatie heen is.
Het is een zware operatie geworden voor de chirurg omdat
het hartzakje verkleefd was met het hart
en dat moesten ze eerst los maken.
Hij vertelde dat hij een extra omleiding op het hart kon zetten.
Zo hebben ze nu ook de onderkant van het hart
kunnen bereiken.
Een omleiding zouden ze zeker gedaan hebben.
Twee was een optie ALS ze daarmee de onderkant konden bereiken.
En nu dus DRIE !!
In het totaal 3 omleidingen wie had dat verwacht !!

Hij vertelde dat het hart het goed doet met de omleidingen.
Waar hij zich wel zorgen om maakt is dat het lekt……….
Blijft dit lekken dan zou het kunnen gebeuren dat
Piet opnieuw onder het mes moet………..
Wij wachten het af…….
Ik heb de chirurg gevraagd hoe het
hart er nu eigenlijk uitziet omdat we al zolang
horen hoe slecht en bla bla het hart is.
Hij vertelde me dat nu de rechterzijkant
en de onderkant van het hart behoorlijk werken.
De voorkant tot aan het tussenschot schijnt niet
veel meer te zijn……..
Ik zit nu nog te wachten op een telefoontje van de IC
Daar hoor ik dan weer hoe het nu met hem gaat.

Net even zijn eigen cardioloog gebeld en het verhaal verteld.
Zij verwacht dat ze hem pas morgen wakker laten worden.
Het maakt mij niet uit, zolang hij slaapt voelt ie ook geen pijn.

Dat telefoontje is geweest en ik mag komen
en gaan zoals het me uitkomt.
Afgezien van dat diffuus lekken gaat het "goed".
Volgens de verpleegkundige gaan ze
nog met plasma en stolling aan de gang
om te kijken of ze het lekken op die manier kunnen stoppen
Het hart doet het goed voor zover ze kunnen zien.
Ze vonden hetgeen  vanmiddag gebeurd is duidelijk niet leuk
Het schijnt dat er 2 namen verwisseld waren …….
____________________________________________
22 januari 23.45 uur
Kom net binnen

Nee het is niet goed gegaan en Piet is vanavond
weer geopereerd !
Het lekken is nu minder en het gaat de goede kant op.
Ze gaan hem over enkele uren wakker maken………
Omdat hij nu langzaam op temperatuur komt
En de bloedwaardes beter worden
Ik ga rond de klok van drie vannacht toch even bellen
hoe dat gegaan is………
Morgen bel ik rond de klok van 10 en dan zit het
er dik in dat ik er weer heenga.
Volgens de broeder van de IC moet
ik morgen een klacht indienen bij het hoofd van de IC
Over hetgeen gebeurd is vanmiddag ……….
__
____________________________________________________
Net heb ik gebeld .
Piet blijft vandaag op de IC.
Hij ligt nog aan de beademing.
Hij is wakker geweest en heeft begrepen
wat er gebeurd is.
Ze hebben hem morfine gegeven tegen de pijn.
En hij zal hier ook weer van gaan slapen
Ik geef hem de rust die hij zo ongelofelijk nodig heeft
en ik zal ook vanmiddag pas er heen gaan.
Omdat ik weet dat hij zich tegen het slapen
zal verzetten als hij weet dat ik er ben.

____________________________________________________________
Vanmiddag bij Piet geweest, hij lag nog
aan de beademing en moest er best hard aan trekken.
Wilde van alles zeggen maar werd belemmerd door de tube.
Na 1 uurtje zijn we weggegaan en hebben
tegen de verpleging gezegd dat we in het ziekenhuis zouden blijven.
Al met al was hij best stabiel.
Om half 6 werden we gebeld dat ze hem van de
beademing af hadden gehaald en dat het goed ging.
En als we wilden komen was dat prima.
Aangezien de schnitzel niet te pruimen was ,
waren we in No time op de IC.
En daar was Pieter !!!
Een stuk helderder dan die middag
Ademt op eigen kracht met wat ondersteuning.
Schoondochter zat verstopt achter een mondkapje………
En ik vertelde Piet dat het Astrid was
en niet Michael Jackson…………
De twinkel in zn ogen was even terug……….
Daarmee weet ik dat hij op de weg naar herstel is!!!

Tussen de bedrijven door werd ik apart genomen door
het hoofd van de IC over het incident van gistermiddag.
Hij vertelde dat hij dit niet goed kon praten en dat ook
niet van plan was
en wilde even horen hoe ik het ervaren had.
Dat heb ik hem verteld en ook dat ze mazzel hebben dat ik
er nu totaal geen energie in wil steken omdat Piet voor alles gaat.
Hij gaat er in ieder geval mee aan de slag om dit soort dingen
in de toekomst te voorkomen en mocht ik later ……….
een officiële klacht willen indienen dat ik dat alsnog kon doen.
Ik weet dat ik daar geen behoefte aan zal hebben.
Het is gezegd , het is uitgesproken en klaar ermee.
____________________________________________________
Piet heeft een redelijk goede nacht gehad.
Ze denken dat hij toch nog een extra dag op de IC zal blijven.
De longen doen het nog niet goed.
En er loopt nog teveel wondvocht uit alles vandaan.
Daarbij heeft hij veel pijn wat ze niet goed
kunnen onderdrukken .
Ook niet met morfine.
Al met al heeft dit te maken volgens hun met
zijn slechte start na de operatie(s)

53 thoughts on “De dag der dagen

  1. Fijn dat Piet een goede nacht heeft gehad. Vervelend dat ze niets aan de pijn kunnen doen. Het is zo te horen goed dat hij nog even op de IC blijft, better be safe than sorry!
    Sterkte Malou houdt zijn hand maar flink vast en laten weten dat je er bent dat is vast de beste medicijn voor Pieter!
    groetjes en een goede zondag!
    Elmar

    Like

  2. Hee lieffie jij hier !!!!
    Piet en ik hebben het zo afgesproken dat als hij terug is in Beverwijk ……..de visite weer kan komen ………We houden het hier zo rustig mogelijk , wel wil hij je moeder zien dus van de week gaat zij er even heen.
    Het is nu wat laat maar ik ga haar morgen even bellen .

    Morgen word hij overgebracht naar de medium care
    En als dat goed gaat zal het niet lang meer duren voor hij naar zaal gaat
    En we hopen dat hij ergens aan het eind van de volgende week weer naar Beverwijk gaat ……….maar dat is natuurlijk allemaal nog afwachten.

    Like

  3. Ja, ik ook hier hoor. We leven ontzettend met jullie mee.
    Mijn moeder houdt me ook goed op de hoogte.
    Als ome Piet weer in B’wijk ligt, kom ik zeker langs hoor.
    Hopelijk kan Mar ook nog even mee, maar ik kom zeker.

    Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

    Like

Reacties

