Hij is niet achterlijk pfffffff

UPDATE’S ONDERAAN HET LOG

Vandaag Piet met enkele sprongen vooruit zien gaan.
Zijn stem was een stuk beter dan gister
Ach eigenlijk is hij op alle fronten een stuk beter dan gister.
Veel toeters en bellen zijn verwijderd.
Menig hechting is dichtgetrokken toen de slang eruit ging.
Veel vocht is weg , zijn gezicht heeft weer de normale omvang.
De wond op zijn borst is niet meer zo opgezwollen.

Omdat hij nog wel erg veel pijn heeft hebben ze hem vanmiddag
aan een morfinepompje gelegd en daarvan is de dosering
alweer naar beneden aangepast…………

Warrig vond ik hem wel maar ja dat kan natuurlijk door de morfine komen……….

Zo vertelde hij me dat hij die nacht een klaplong had gehad .
Ik reageerde hier heel verbaast op en zei dat ik het de zuster zou gaan vragen.
Zegt ie Geloof je me soms niet , waarom denk je anders dat ik hier lig !!!
Dat is omdat ik die klaplong gehad heb .
Oke Piet is goed……….maar ik vind dat ze mij moeten bellen als zoiets gebeurd.
Dussseeee de zuster kwamen ik vroeg het haar…………
Nee Piet had geen klaplong gehad zei ze.

En dan het verhaal dat hij ineens zag dat hij een buurvrouw had.
Ja zegt ie wat denk je komen er ineens 3 mannen naar die vrouw toe
En die gingen euthanasie doen !!
Hoor ik dat ze zeggen kan dat wel met die man hiernaast………
Hadden ze niks mee te maken zeiden ze want  het ging om hun moeder
en dat die man daar nou toevallig lag……………
Piet heeel verontwaardigd zegt Jezus alsof ik daar op lig te wachten zeg ……….ik hoef dat toch niet te zien ………….laten ze dat ff ergens anders doen.

Dit verhaal namen wij ook met een korrel zout en dachten dat dit net als het vorige verhaal door de morfine zou komen.

Maar goed vanavond is Piet overgeplaats naar een ander zaaltje op de IC.
En daar was ook een andere zuster en ik vertelde haar dat ik
hem een stuk helderder vond dan die middag………….
Vertelde haar van die zogenaamde klaplong……………..
Nou zegt ze ik zou het niet meteen een klaplong noemen maar het komt er aardig bij in de buurt, vandaar dat die grote drain er nog in zit……………

Nou ja toen vertelde ik haar van die buurvrouw…………
MMMMmmmmm zegt ze :Het klopt niet helemaal maar  hij heeft heel wat meer opgepikt dan ze dachten !!!

Ineens vroeg hij me of de bypass operatie gelukt was
en wat ze ervan hadden gezegd
Dus de uitleg die hij gekregen heeft is langs hem heengegaan.
Ik heb het hem allemaal verteld…….van die bypass.
De rest dat hoort hij later wel………….

Hij wist niet dat we gister geweest zijn
Nu heeft hij weer een eigen nachtkastje
Dus ik heb hem gezegd dat ik iedere dag
daar een kaartje neer ga zetten van een plek
of iets dergelijk waar we het goed hebben gehad
Of van een foto die hij mooi vond.
En zo hoop ik dit ook weer op te lossen

Morgen dan gaat hij overgeplaats worden naar de Medium Care.

Hij is op weg om beter te worden dat is duidelijk !!!!

Waar hij zeker van zal staan te kijken dat is
van onze ringen………..waar zoveel
in te zien is geweest tijdens zijn operatie .
Vandaag was er een hele tijd gewoon niets te zien
tijdens het branden van de kaarsen dus ik blijf
het mooi en vreemd vinden.

Even op de foto klikken voor de volgende

Vanmorgen even gebeld .
Het gaat goed met hem.
Hij ligt nu op Medium Care en als het zo doorgaat,
zou het kunnen dat hij morgen word
overgeplaatst naar een gewone zaal.
Er zit nog een van de drie grote drains in
die kan pas weg als de longen niet meer lekken.
Over de drains voor de wonden weet ik nog ff niks.
———————————————————————————————-
Vanmiddag bij hem geweest samen met zoonlief.
Heel fijn dat die twee elkaar nu eindelijk konden zien.
Het was goed ………..
Maar ook emotioneel voor ons alle drie.
Veel slangen en drains zijn er al uit.

Vanavond samen met schoondochter EN kleindochter
ook weer naar Piet geweest.
Ze hebben de drain die in de longen
zit dichtgeknepen omdat ze nu denken
dat de longen niet meer lekken.
Er moet nog een thoraxfoto gemaakt worden
Als die goed is mag ook die drain eruit.
Z’n stem is nu alleen aan het wegvallen.
Morgen ochtend word gekeken of Piet
overgebracht kan worden naar de gewone zaal.
Heel eerlijk vond ik hem vanmiddag wat beter dan vanavond.
Ik ga dus nog echt wel even bellen voor ik slapen ga.


Weet je trouwens hoeveel rotzooi het geeft
als er een halve liter cola in je tas leegloopt ???
Nee ???
Nou geloof mij maar dat het erg veel is
Mijn hele tas en alles wat erin zat is doorweekt.
Ik liep al druppelend door het amc heen
tot ik ineens dacht verrek wat word mn zijkant nat !!!!
Ja toen was het natuurlijk al veels te laat .
Nu ligt mn halve aanrecht vol met alles wat drogen moet……
___________________________________________________________

—————————————————————————————————-

Maandag 26 januari.
Al met al gaat het nog steeds niet echt lekker.
De drains schijnen er nu wel allemaal uit te zijn.
Maar hij is niet zo goed op het moment
dat hijovergebracht zou kunnen
worden naar de verpleegafdeling.
Piet blijft dus nog een dagje op Medium Care.

Vanavond leek hij een stuk beter.
Volgens de verpleging zit het er dik in
dat hij morgen dus echt overgeplaatst
gaat worden naar een verpleegafdeling

27 thoughts on “Hij is niet achterlijk pfffffff

  1. ik weet niet hoevewelste foto maar ik zag een klavertje vier..heb je die ook gezien??????eerst zie je steeds met drie en toen drie met twee kleine puntjes en daarna vier
    zou dat een goed seintje zijn???? wat een goed idee van die kaartjes of foto’s mooi doel om weer even door te knokken
    heel veel sterkte en moed weer en slaap lekker
    knuf

    Like

  2. Dat gaat de goeie kant op….
    Nu hopen dat de pijn ook vlug stukken minder word.
    Maar ik laat kaarsjes nog branden hoor
    En wat een hoop dingen zie je in jullie ringen…
    Ik zag een boeddah ook….(kleintjes)
    En iedere dag weer een toeter en bel er af…
    Gaat goed komen
    Dikke knuf
    Jeanne

    Like

  3. ongelooflijk he die symbolen in de foto’s Malou
    daar word ik gewoon stil van…….
    morfine doet ook rare dingen met de mensen haha…

    Vertakkingen zijn nodig
    om de schaal van het leven
    in evenwicht te houden
    Confucius

    Kwam deze tekst zomaar tegen.

    Vandaag misschien de dag dat Michel naar zijn vader kan, ik hoop het voor jullie
    allemaal!
    hele dikke knuffels vanmeij

    Like

  4. Geweldig nieuws, Malou. Dit gaat hartstikke de goede kant uit, gelukkig maar, want m’n duimen worden steeds kleiner, maar ze kunnen nog even en gaan door tot Piet weer ‘veilig’ thuis is. Ja, wat is veilig he ? Ik denk nu even daar en straks weer bij jou “home sweet home”. Goed joh…dat je hem niet liet merken dat je zijn verhaal in twijfel trok

    Like

  5. is er vandaag nog nieuw nieuws???
    hopelijk weer ietsje beter dan gisteren,tja die foto’s met jullie ringen vind ik ook geweldig mooi omdat er toch steeds iets te zien, een aanwijzing lijkt wel .Fijn dat Michel mee kon naar zijn vader. Sterkte en moed en een knuf voor jullie

    Like

  6. Nog meer drains weg is toch een goed bericht
    Misschien gister toch beetje te emotioneel geweest voor hem.
    Ze houden hem goed in de gaten.
    Ik kom straks nog hier ff kijken
    Let goed op jezelf…
    Liefs en knuf
    Jeanne

    Like

  7. Ja, Lou, het lijkt al met al met kleine stapjes te gaan, 6 vooruit en eentje eventjes in de achteruit, maar ja, joh…ze zitten ook wel aan hem te trekken he ? pfoehhh… dat lijf heeft wel wat te verduren natuurlijk he ? en natuurlijk zullen ook de emoties wel energie kosten, maar och…Lou…wie ben ik…als ze het DAAR maar weten en blijkbaar doen ze dat, dus ik blijf gewoon duimen

    Like

  8. Het gaat dus minder goed dan je had gehoopt
    MAAR…. en dat is het belangrijkste
    beter dan het gisteren ging want de drains zijn er uit.

    Dat Piet nog niet naar de gewone zaal is overgebracht
    betekend dat hij, wees daar gelukkig mee, meer aandacht
    krijgt dan hij op de normale zaal zou hebben gekregen.

    Over enkele maanden kunnen jullie beiden weer lachen over
    die cola en de gevolgen daar van.

    Kop op en heb vertrouwen, hoe moeilijk soms ook,
    in de toekomst.

    Like

  9. Het lijkt mij aan de ene kant wel geruststellend dat hij nog niet naar zaal gaat. Hij wordt dan minder “in de gaten” gehouden als dat dat nu het geval is. Maar kan me voorstellen dat het jou (jullie) niet snel genoeg gaat.
    Dat verhaal van die cola wordt je nog wel eens aan herinnerd ben ik bang. En dat spul kleeft zo….

    Like

  10. De kaarsjes blijven branden Maloutje en het komt allemaal goed je zal het zien.

    Af en toe even pas op de plaats maar die dingen horen erbij.

    Heb jij al eens geprobeert een blikje cola in een trein open te maken….dat geeft het zelfde effect als bij jouw lekkende fles hahaaha, dat is mij ooit overkomen ik kon het nog net op de ramen richten.

    Lief dat je ons zo op de hoogte houd we leven erg mee dat weet je he.

    Knuffel en hou je haaks, Sary

    Like

  11. Nog een dagje op Medium Care betekent
    (zoals meerderen al zeiden) nog een dagje extra aandacht!
    Tot nu toe lijkt het me na de operatie “redelijk” te
    verlopen? Ik hoop dat je heel snel kunt schrijven dat alles
    “goed” gaat maar de operatie was niet niks dus het zal wel even
    tijd nodig hebben!

    Ik blijf jullie sterkte wensen maar samen komen
    jullie er wel!!

    Liefs,
    beuzeblaadje

    Like

  12. ja inderdaad nog een dagje extra aandacht, ik denk dat dat wel prettig moet aan voelen dat er goed gewaakt wordt over piet, en tja ik snap ook dat je liever hebt dat het ietsje sneller zou gaan.
    die cola wat een ellende lijkt mij dat, hoop dat alles weer een beetje goed opgedroogt is.
    Sterkte en dikke knuffel hopelijk morgen weer ietsje beter, en tja drain te vroeg eruit, mmmm hoop dat het mee zal vallen. Heeft hij nog veel pijn????

    Like

  13. ik hoop dat Piet veel ‘aan de fles’ zal zijn
    dat betekent dat hij veel vocht kwijtraakt
    scheelt en slok op een borrel
    om in vochtige termen te blijven :)))
    geef je hem een dikke knuffel van me?
    en zeg dat hij zich eens moet laten scheren door
    een knappe zuster…………..:) ’t prikt
    bighughvanmeij

    Like

Reacties

