Eindelijk

Gisteravond om half 10 belde hij me op dat hij vandaag overgeplaatst zou worden.
Rond de klok van 10 uur ,
dus vanmorgen zat hij klaar.
Ambulance arriveerde maar die moest iemand anders wegbrengen ………
en die bleek niet klaar te zijn.
Dus werd besloten om Piet in de plaats te doen
maar toen bleek dat het AMC helemaal geen vervoer had geregeld voor Piet ,
hij stond niet op de lijst voor vervoer
God zij dank werd dat ter plekke geregeld .

Lou bedacht dat ik gewoon mn eigen spoor
maar eens moest gaan trekken …………
En trok naar Beverwijk om Piet welkom te heten.
Om  10 uur zat ik boven in de hal en
na wat wachten ging de lift open en zag ik
een mij heel bekend achterhoofd .
Ik er snel achter aan en ineens zag Piet me lopen…………
Fijn dat je er bent , ik had het zo gehoopt.

Hij komt op de zaal waar hij
ook had gelegen voor hij naar Amsterdam ging
en er lagen nog 2 mensen die blij waren
dat hij er weer was.

Flink moe van de reis en alle indrukken
moest hij nog even wachten tot zn bed opgemaakt was.
Vanmiddag met bezoekuur bleek toch dat
Piet weer heel wat vocht in een long heeft .
Tjsa dat zal nog wel even zo blijven.
Er is het een en ander fout gegaan en
dit is daar dus een gevolg van.

Hij is weer "bijna thuis"
Gezond spierwit zit hij grauw te zijn .
Klinkt raar maar geloof me
Ik kende hem de laatste tijd alleen nog maar
moe en blauw .
En nu dus wit en grauw .
Een mens zou er bijna dichterig van worden.

En Lou ?????
Die duikt zo de keuken in om voor
het eerst sinds weken een keer
gezond te gaan eten.
Een overheerlijke bak sla met
gerookte kipfilet in een dressing
van Honing mosterd .
Gedrapeerd naast wat
gebakken bistro krieltjes .
Gevolgd door een  luchtige aarbeikwark  pudding.

——————————————————————————————

Het was goed om hem weer in zn betere doen te zien.
Na onderzoek van zn eigen cardioloog was ze tevreden
over het hart en alles wat daarmee gebeurd is.
Jammergenoeg geven de longen problemen
dus vanavond moest hij even verneveld worden
en dat zal later op de avond nog een keer moeten,
er zit gewoon nog teveel troep en narigheid in.

Hij is op de weg terug uit het dal
dat is zeker
Lou gaat vanavond en morgen in ruste
en zal even geen nieuw log maken
Tjonge tjonge wat hebben jullie een hoop te lezen gehad
de afgelopen weken…………….
Piet is gisteravond in het AMC nog even achter de pc
gegaan daar en heeft vol verbazing gezien
hoe jullie gereageerd hebben.
En zei hij dan heb ik nog lang niet alles gelezen.

12 thoughts on “Eindelijk

  1. ik hoop dat je heeeeerlijk gegeten hebt Malou
    en dat Piet weer op zijn oude vertrouwde plekkie in het RKZ ligt
    weer een beetje dichter bij huis!
    Hij zal wel moe zijn maar het is gelukkig weekend
    even rust……………
    vind ie het prettig om weer op zaal te liggen?????
    liggen er nog naamgenoten :)))))
    hughvanmeij

    Like

  2. Wat goed he, dat ome Piet weer in Beverwijk ligt.
    Jullie hebben tot nu toe wel een pech gehad met die ziekenhuizen hoor (aan wie doet dat met toch ook alweer denken….).
    We komen graag bij hem op visite als het uitkomt en als hij het aankan.

    Dikke knuffel voor allemaal.

    Jolan

    Like

  3. De eerste stap opweg naar huis is genomen Malou wit en grauw maar dat gaat met de dag beter worden let maar op!

    Fijn dat je eindelijk weer eens behoorlijk eet jij, bijven doen hoor je hebt je krachten nodig.

    Geef Piet een knuffel van me en neem er zelf ook een dat is deze dag wel verdient he!

    Liefs van sarewiets en de bengels

    Like

  4. goed nieuws dubbel eigenlijk jij aan het eten, wat zal het je smaken en piet weer op weg naar huis.
    tja bleek en grauw wat kan je toch weer met iets kleins blij zijn he, geweldig. ik vind het heerlijk voor jullie, maar goed dat is weer een stap vooruit, die longen dat is weer wel heel naar, hoop dat dat weer goed op zal knappen
    ook fijn dat jullie je eigen cardio weer hebben.
    heel goed ga jij maar lekker even in ruste, want geen bericht is dan wel een beetje goed bewricht zal ik maar zeggen.
    Ik geef jullie samen een knuffel en vooral rustig aan en heel veel sterkte en tot morgen weer. probeer ook een beetje lekker te slapen.
    en hoe smaakte het gewone eten weer, vast heel erg lekker

    Like

  5. Wat een geweldig mooi bericht Malou en geukkig ligt hij nu in Beverwijk dat is weer een stuk dichter bij huis 😉

    Jij heb ook weer eens een keer normaal eten naar binnen gewerkt, heb je ook nodig meis.

    Je neemt even rust en gelijk hebje, geniet even van jullie weekend het is allemaal hectisch genoeg geweest.

    Ik wens jullei een hel fijn weekend en een hele dikke kpakkerd voor mijn vriend.

    Liefs, Wil

    Like

  6. Piet ik begrijp dat je zelf ook een PC op het ziekenhuis hebt en ik heet je dan ook van harte welkom met dit stapje dichter bij huis.

    Ik weet niet precies wat er word bedoeld met het vernevelen maar als daarmeet het roken van het pijpje wordt bedoeld dan kan ik je alleen maar adviseren dat goed te doen want het heeft mij geweldig geholpen.

    Met verwondering heb ik alle verhalen gelezen en nog steeds begrijp ik niet hoe dit alles heeft kunnen gebeuren.
    Maar gelukkig kunnen we nu spreken over een periode die achter ons ligt.
    Ik wens je heel veel sterkte en een voorspoedig herstel toe en denk er aan WAT ER OOK GEBEURD nooit de moed veliezen.
    Er ligt nog een hele toekomst voor je en probeer in die periode met volle teugen te genieten van je vrouw en kinderen.

    Groetjes Jan en Ria.

    Like

  7. Wat een heerlijke berichten, Lou. Fantastisch, dat je Piet zo met sprongen (nu) vooruit ziet gaan. Het vertrouwen, dat het nu ook echt helemaal goed gaat komen, straalt dit logje dan ook helemaal uit. En hé, Lou, laten wij nou dezelfde bak sla ontzettend lekker vinden MET die krieltjes, natuurlijk. Eén van onze favo’s. Ik hoop dat hij je fantastisch gesmaakt heeft

    Like

  8. Gefeliciteerd Piet en Malou!!
    Het is toch beslist een felicitatie waard
    dat Piet weer in het oude vertrouwde ziekenhuis ligt
    in jullie “eigen” Beverwijk!
    Hij is weer “bijna” thuis schrijf je Malou, heerlijk!!
    En wéér denk ik: de wonderen zijn dus de wereld nog niet uit
    want is het niet een (klein) wondertje dat Piet óók dit straks
    weer kan navertellen na alles wat hij al heeft meegemaakt?

    En nu jij ook even weer “op adem komen” en dan er
    samen weer verder “tegen aan”!!

    Succes en liefs,
    beuzeblaadje

    Like

  9. Ik zeg maar niets Loutje ik zit in stilte te genieten van al deze heerlijke berichten!

    En Piet het viooltjes seizoen zit er weer aan te komen dus zet hem op jongen en geniet van iedere stap vooruit.

    LiefsXXX van sary en Kees.

    Like

  10. Ah, het RKZ ken ik bijna als mijn broekzak. Het is daar goed. Ik hoop dat Piet snel opknapt en het met de longen de goede kant opgaat. Fielsteert met deze stap jullie en beterschap voor het laatste stukkie

    Like

Reacties

