Ruk de kaarsen maar weer uit de kast

Update’s onderaan het log

Na een nacht waarin Piet erg ziek is geworden en de
cardioloog om half 3 nog gebeld is hebben ze
hem aan de plasmedicatie gelegd en ja hoor
4 liter vocht hield hij vast.
Door een stomme rot fout van het AMC
is gebeurd waar we al bang voor waren
Piet heeft er een longontsteking bovenop gekregen.

Vanmorgen belde ik hem en hij kon bijna niet praten
zo benauwd had hij het.
Verpleging gebeld en ik kreeg een verhaal te
horen waar ik niet blij van word.
Een paar uurtjes gewacht en Piet gebeld
Die zei maar 1 ding …………..
Kom je bij me , het mag van de verpleging.

Jas aan en in de auto…………
Ik was erbij toen hij werd onderzocht door
onze eigen cardioloog en die vertelde
dat hij al met al dus nu flink achter de wagen is.
Hij is uit het revalidatieproces gehaald.
Morgen word er gekeken of
de ontstekingen in het bloed minder aan
het worden zijn nu ze gestart zijn
met penicilline , zo niet
dan krijgt hij het door een infuus.

Lou gaat even snel wat eten en dan even uitpuffen
En dan weer met volle vaart naar het ziekenhuis.

Wat is het toch een sterk viooltje
Wel een soort van klootviooltje maar toch !!!

__________________

Mijn witte maar o zo sterke viool belde net even op
om mn stem te horen en te vertellen dat
de medicijnen hun werk doen……….
Hij is alweer even uit bed geweest ……….
Heeft alweer een klein stukje gelopen
aan de arm van een therapeut .
Hij klinkt een stuk minder benauwd.
Maar Lou moet er nog heen en weet 1 ding inmiddels.
Prijs de dag niet voor het avond is……
……..

_________________________________

Ik ga er maar van uit dat het avond is…….
Het stukje lopen was achter een rollator …….
Therapeut vond het van de zotte
dat hij al 2 trappen had opgelopen gezien
alles wat er gebeurd is en zijn toestand.
Mijn viool achter een rollator ….
Hij mocht daarna nog 1 kwartier
aan de tafel zitten en moest toen het bed in.
Ze gaan het dus echt rustig opbouwen
Medicijnen slaan aan !!
Hij heeft ook nog een erg laag HB (4,3)
Dus een pittige bloedarmoede……….
Ik ga me echt afvragen OF er nog wel iets
fout zou kunnen gaan  na alles wat er
gebeurd is.
De verpleging heeft Piet gezegd dat
hij de meest besproken en bekeken
patiënt van de afdeling is.
Dus er zal het een en ander besproken zijn
waar wij (nog) geen weet van hebben
Ze hebben maatschappelijk werk ingeschakeld.
En we kunnen een psycholoog krijgen om
dit hele zooitje fouten te verwerken.
Mwah ik heb voor de eer bedankt,
wat moet je ermee !!
Er zijn meer stormen over onze hoofden gegaan ,
dus we komen ook hier wel overheen als het
met Piet de goede kant opgaat.

21 thoughts on “Ruk de kaarsen maar weer uit de kast

  1. sorry Malou
    ik heb hier geen woorden voor!
    Hier moet het AMC ook van horen!!!!!!
    Weet je dat de tranen in mijn ogen staan?
    Zal dat goed voor violen zijn….
    arme Piet
    wat kan ik meer doen dan jullie heel veel sterkte wensen!
    ik hoop echt dat hij niet vreselijk zal moeten hoesten
    want dat zal verrekte pijn doen!
    nu, ik steek alles aan wat ik heb
    en duim mijn duimen stuk!
    heel heel veel sterkte
    veel liefs vanmeij

    Like

  2. Ik heb vanmiddag mijn klachten brief laten lezen aan de cardioloog van Piet
    En ook de info die zij gehad heeft klopt niet geheel en al …………er zit een brief in de map van Piet met allerlei info die zij niet gehad heeft en waar ze duidelijk van geschrokken is
    Ik denk dat er achter de schermen nog wel het een en ander recht gezet gaat worden

    Like

  3. Wat balen zeg! Het leek zo lekker de goede kant uit te gaan en dan draagt het AMC de boel niet goed over! Je zou toch mogen verwachten dat men met dit soort patiënten extra zorgvuldig overdraagt!
    Hopelijk slaat de penicilline snel aan en voelt Piet zich vlug weer wat beter!
    groetjes, sterkte en voor Piet natuurlijk van harte beterschap!
    Elmar

    Like

  4. Het is toch wat he. Net als jullie denken dat het de goede kant op gaat, gebeurt er weer wat. Mar en ik wensen jullie heel veel sterkte. We denken continue aan jullie.
    xxx

    Like

  5. Tjonge Malou, dat is schrikken en geweldig balen! Hoe is het mogelijk, dat er zulke fouten gemaakt worden. Allemaal bij een en dezelfde patient. Hopen maar dat het beschermengeltje met hem is meegekomen uit het AMC….. Ik heb zo’n gevoel dat hij wel een hele goeie moet hebben als je zo leest wat er allemaal gebeurt. Voor jou veel sterkte gewenst, maar zeker ook voor Piet. Een keertje extra bidden lijkt mij nu geen kwaad. Hopenlijk slaan de medicijnen aan.

    Like

  6. Jeeetje niet te geloven Malou!
    Vanmorgen tikte ik hier een felicitatie in
    en nu dít weer!!! Ik heb geen woorden, weet gewoon
    even niet meer wat ik zeggen moet.

    Alleen nog: heel, heel veel sterkte!!!!!
    Dikke knuffel,
    beuzeblaadje

    Like

  7. Jeetje…dat is schrikken.
    Ik ga maar weer bidden.
    Fijn dat er peniciline bestaat maar ook daar komt ie van achterop.
    O wat zal hij zich ziek voelen.
    He jesses…net nu we dachten dat het de goede kant op ging….we waren zo blij allemaal.
    ze branden hier al weer uit alle macht Lou.
    XXXXXXXXXX

    Like

  8. “En ook de info die zij gehad heeft klopt niet geheel en al …………er zit een brief in de map van Piet met allerlei info die zij niet gehad heeft en waar ze duidelijk van geschrokken is”

    Dit is toch helemaal te erg………………..
    ik heb er gewoon geen woorden voor.

    Like

  9. Ik ook niet pffff ik krijg steeds meer het gevoel van met stomheid geslagen zijn…………
    Het ene moment is zo verschillend met het andere dat ik nu echt iedere dag maar neem zoals hij komt en nergens meer op hoop dan kan het alleen maar meevallen

    Like

  10. Dit is één van die momenten dat je niet meer weet hoe te reageren en met stomheid bent geslagen.

    Een fout dat kan want mensen maken nu eenmaal fouten.
    Maar fout, na fout, na fout dat komt toch alleen maar voor in sprookjes?

    Ik denk niet dat Piet een viooltje is maar een prachtige goudsbloem!

    En wat die fout, naar fout, naar fout personen aangaat dat zijn de grootste klootvioolen die er ooit hebben bestaan

    Like

  11. Gelukkig slaan de medicijnen aan Malou dat is al vast weer iets positiefs.

    Jullie krijgen inderdaad wel iets te verwerken zo samen he.

    Doe zo rustig als kan malou je moet het echt nog even volhouden meis.
    Sterkte en liefs van Sary en Kees.

    Like

  12. ik blijf duimen en kaarsjes branden en verder heb ik gewoon geen woorden voor
    wat er allemaal gebeurd is
    iedere keer schieten weer de tranen in mijn ogen
    dit gun je niemand
    zelfs geen SUPERVIOOL!
    Piet mocht je dit ooit lezen:
    ik heb zo’n bewondering voor je
    en natuurlijk ook voor je ‘ mantelzorger’!!!!!!
    Jullie zijn kanjers, maar ja dat zijn viskoppen altijd toch?
    En aardbeien ook… toch?
    speur zo af en toe maar naar familie , nu lach ik door mijn tranen heen….
    Volgens mij ben je veel beter af in het RKZ!
    Laten ze allemaal maar heel goed voor jullie zorgen en doe kalm aan!
    sterkte en liefs Gon
    ps hebben ze nog een grote puzzel liggen?::)))))

    Like

  13. Fijn dat de medicijnen aanslaan!
    Hopelijk gebeuren er vanaf nu geen vervelende dingen meer en kan Piet,
    je eigenste super viool, zonder hindernissen verder herstellen!
    Malou hou je taai! en voor Piet beterschap!
    groetjes,
    Elmar

    Like

  14. Gelukkig dat de medicijnen hun werk doen!
    En “rustig” opbouwen klinkt niet verkeerd!!
    Verder heb ik gewoon geen woorden voor de
    tsunami die over jullie hoofden is gegaan!
    Niet te geloven Malou maar hopelijk keert nu
    eidenlijk het tij!

    Liefs,
    beuzeblaadje

    Like

Reacties

