Om te beginnen

Om te beginnen gister in het kader van  gezond leven ,
hebben we er eerst maar eens een flink stuk op genomen.

Laten we wel zijn , 1 stuk fruit per dag is toch het minste.
Daarbij zijn wat melkprodukten ook een must !!

Photobucket

OKE  ik geef het toe bij het stuk volkoren producten zijn we de mist ingegaan.

En vandaag gaan we aan de wandel …………..
Daarover later meer………..

En dat viel dus vies tegen ………….
Vol goede moed op weg naar herstel…

Photobucket
Ik liet Piet zien dat Cees de zeug er niet meer is.
En dat er  twee biggen haar plek hebben ingenomen.
.
Photobucket
.
Nog even langs de meiden die zwaar lagen te herkauwen ………
Snel langs de schapen die volgens de berichten
aan het lammeren waren
Geen lam gezien.
En toen was het lang genoeg geweest en zag
ik Piet langzaam maar zeker asgrauw worden.
Dus wij weg en terwijl we de stal uitliepen
valt mijn blik op een vrouw die me qua houding zo
bekend voor kwam …………….
Ik zeg tegen Piet , dat lijkt Natas wel…….
Piet zegt Joh dat kan niet , ze woont in Friesland.
Dus wij de stal uit en ……….nee ik wilde het zeker weten
Ik loop  op de vrouw af en kijk naar de zijkant van haar gezicht.
Ze kijkt me aan en ik haar en jankend vlogen we elkaar om de nek.
Het wat Natas de jongste dochter van Geke ,
we zijn elkaar sinds het overlijden van Geke en de verhuizing
van Natas naar Friesland uit het oog verloren.
Sinds de ziekenhuisopname van Piet had ik wel
haar emailadres maar vond het nogal heftig om haar
met dit alles te benaderen.
Haar oudste zus die wist van Piet af sinds kort en had het
haar allemaal verteld
Dus ook Piet werd om de nek gevlogen
Oom Piet dat je er nog bent en ja hoor ook die 2 hielden het niet droog.
Al met al zakte piet zo langzamerhand echt door zn hoeven
Dus we hebben afgesproken dat ze eerdaags langs komen.
Want ja Friesland is het niet echt en ze komen terug hier wonen.
Maar we moesten snel op weg om een stoel te vinden voor Piet.
Die vonden we bij het restaurant Onder de Plantanen.
Voor de deur nog een keer elkaar om de nek gehangen
En Lou hield het niet droog………….
Kwam jankend het mij bekende restaurant binnen met
een asgrauw viooltje…………
Het nadeel van een jankende Lou is dat als ze eenmaal
begint met janken dat het niet meer ophoud pfffff
Dus de koffie is aardig aangelengd .
Photobucket

Even bijkomen en snel naar de auto !!

Photobucket

En Piet en Lou weten dat een wandeling van 5 minuten het
maximaal haalbare is op het moment.
Hoe begon dit hele gebeuren ook al weer ………
Zo begon het dus echt die dekselse zooi !!

29 thoughts on “Om te beginnen

  1. er bengelen twee dikke knikkers over mijn wangen Lou.
    Wat een asgrauw koppie in het restaurant.
    Jullie willen te veel hoor…ik waarschuw bij deze.
    Voorlopig is “in huis ” zijn al een opgave.
    Hij moet de trap op en een schotel gebak vasthouden…..en natuurlijk de hele dag naar jou geratel luisteren.
    Dat is vooreerst meer dan genoeg.
    Wacht nou maar even met al je kunsten Lou.
    Wel super dat jullie de dochter van Geke nou net moesten treffen zeg.

    Ik mag aannemen dat het viooltje nu uitrust.
    Geef hem maar een dikke knuffel van me Lou.

    Like

  2. Lou zelf had het gevoel
    dat we pas NA het weekend
    erop uit zouden gaan voor een kleine wandeling.
    Maar de therapie van het ziekenhuis
    belde vanmorgen en die gaven het advies
    om dagelijks een kleine wandeling te maken
    van ongeveer 5 minuten en dat TWEE keer !!
    Huisarts is vanmiddag geweest
    en tsja die kon alleen maar beamen
    dat Piet uit een diep dal weer op moet kruipen ,
    ik zal het woord klimmen
    maar even niet gebruiken want het is echt kruipen.
    Huisarts kwam gewoon even om te kijken
    hoe het met Piet was .
    Vandaag is het dus na 1 wandeling
    genoeg geweest en heeft Piet vanmiddag uren liggen slapen.
    Mmmmm ik denk dat wij zoals vaker
    maar gewoon ons eigen spoor moeten volgen
    , dat lijkt me een stuk beter !!!!!

    Like

  3. Ja loutje dan schrik je toch even he doe maar precies wat je je voor genomen hebt volg je eigen pad.

    Arme man maar gelukkig heeft hij dus lekker geslapen vanmiddag dat is ten minste iets .

    Zo,n ontmoeting is toch ook bijzonder zeg!

    Kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet zei mijn vader altijd lou dat zeg ik nu tegen jullie ‘-)))

    Liefs, Sary

    Like

  4. Lou heeft de huisarts ook nog gezegd dat het tijd word voor een passend overhemd????
    nee zeker hè.
    zeker een man die huisarts.

    en ja…ga maar gewoon op je eigen gevoel af.
    zo`n grauw viooltje daar zitten we niet op te wachten Lou.

    hebbie um nog geknuffeld van mij???

    Like

  5. ohoh, op de eerste foto lijkt het lampekapje wel een feestmuts. goh zeg niet schrikken, zijn ze al op pad geweest, niet normaal. laat die man toch effe wennen aan thuis zijn kletsende lou, taarten eten enz. enz
    doe je eigen pad maar want meestal is dat wel het beste want piet kan het voelen.
    Gelukkig heeft hij heerlijk geslapen in zijn eigen bedje.
    Goh wat bijzonder dat je zo op dat moment de dochter van geke tegenkomt. Sterkte en rustig aan en een super dikke knuffel voor jullie

    Like

  6. Piet dacht dus gewoon beter te zijn dan hij is
    Hij heeft een pracht overhemd aan Muzz ,niks mis mee
    Ik knuffel me suf en vanaf vandaag volgen wij ons eigen spoor
    Doordat Piet thuis toch meer beweegt e.d heeft hij veel meer pijn dan in het ziekenhuis
    Trouwens mazzel dat hij daar weg is , hij lag op een zaal die dus ook als besmet verpleegd werd.
    Beter maar iets te vroeg naar huis dan besmet raken
    Bij Piet op zaal was dus ook een vrouw die hiermee besmet was en apart gelegd werd.

    http://www.webregio.nl/noord-kennemerland/regionaalnieuws/0101511180000000/weer+uitbraak+norovirus+in+rkz++beverwijk.aspx?ref=nb

    Like

  7. Hi Malou en Piet.

    Wat geweldig dat Piet weer thuis is.

    Ik ben even niet op de site geweest, ben zelf ook even ziek geweest en dan ineens ga je kijken en lezen en lees je dat Piet thuis is, wat een verassing meis.

    Wlekom thuis Piet.

    Doe lekker rustig aan beiden.

    Liefs en en dikke kus voor Piet.

    Wil

    Like

  8. Lekker rustig aan dan breekt het lijntje niet! Langzaam opbouwen en laat Piet maar goed luisteren naar zijn lichaam, en geen stoer doenerij hoor!
    Leuk dat je Natas na lange tijd zo plotseling weer tegenkwam.
    groetjes,
    Elmar

    Like

  9. wat een ontroerend logje lou,

    pas toch alsjeblieft op met je viooltje en geef hem lekker zijn fruitje met wat room,
    da’s goed voor die jongen hij moet wat kleur op de wangetjes krijgen ..

    dikke knuffel en welkom thuis
    xxx
    klaproos

    Like

  10. Muzzekind alle grote overhemden zijn uit de kast gerukt
    Lou heeft in grote haast nog enkele xxl shirts gehaald
    Niet omdat Piet dik is geworden
    Maar wel omdat hij liters vocht kan vasthouden ,
    daarvan een dik opgeblazen lijf krijgt
    En hij kan het nog niet hebben dat de stof van shirt of overhemd
    hem langs het huidje schuurt
    Vandaar dus de ruime overhemden Muzz

    Vandaag druk overleg gehad met de cardioloog ,
    ze is vrij maar smst vaak hoe het gaat
    Nou vanacht ging het dus echt niet pfff
    Vreselijke hoestbuien die hem volledig uit hebben geput
    Lou die maar achter hem is gaan zitten
    om zo de ribbenkast bij elkaar te houden.
    Zo kon Piet de hoestbuien aan.
    En zo zijn we met veel gehoest en gekots de nacht doorgekomen
    Het valt verdomt niet mee en dan overdrijf ik niet.
    Vandaag een rustdag ingelast.
    We laten de gordijnen dicht en doen of we niet thuis zijn pfffff

    Like

  11. Wat een feest Lou
    Dat lampekapje staat hem wel goed!!
    Maarrr neemt ie niet teveel hooi op de bekende vork
    met nu al zoveel lopen??
    Ik wens piet goeie beterschap!!!!!!!!1111

    Like

  12. oh verdorie Lou, het is toch werkelijk niet te hopen dat Piet het norovirus heeft!
    Ik ga gelijk duimen en kaarsjes branden!!!!!!!!!!!!
    Ik snap helemaal dat je hevig geemotioneerd was dat jullie de dochter van Geke tegenkwamen,
    net zo min als ik mijn fam tegenkwam, kan dit ook geen toeval zijn!
    Goed dat je Piet zijn ribbenkast vastgehouden heb, het zit potdomme ook niet mee!!!!
    Geef hem maar een heleboel zachte knuffels van vanmeij
    en neem jij er ook maar een paar………..
    nu maar hopen dat jij ook niet getroffen gaat worden door dat virus!
    stond gister in de krant dat het op zijn retour was………
    veel sterkte en wat een schat van een cardioloog!

    Like

  13. Ik denk niet dat Piet het norovirus heeft maar ik denk dat hij eindelijk de boel aan het los hoesten is en dan wel zo heftig dat hij er van moet spugen. Het zit inderdaad niet echt mee maar dat zit het al weken niet.
    We gaan gewoon door
    Zitten nu te wachten op de trombose dienst en na een telefoontje blijkt dat Piet vergeten is…….
    Nu komen ze maandag prikken

    Like

  14. Dat van die 5 minuten zal ik in gedachten houden. Lijkt me een goed advies voor de eerste paar dagen. Hoef je meteen niet zo ver….
    Een kussen tegen de ribbekast drukken tijdens hoestbuien schijnt te helpen. Is mij door een ervaringsdeskundige vertelt. Ja, ja, ik haal zo links en rechts allerlei tips binnen……
    Wel fijn zo samen weer thuis, he? Lekker alles rustig laten betijen, lijkt mij. Zwaardere oefeningen komen vanzelf wel weer.
    Fijn weekend en groetjes!

    Like

  15. Ik heb er echt geen problemen mee dat jullie taart eten.
    Sterker ik heb daar begrip voor, maar je hoeft toch niet
    iemand te pesten door dat met een foto aan te geven.
    Het water komt me uit de mond bij het bekijken van de foto
    en ik kan me niet voorstellen dat dit, door het plaatsen
    van een foto, de bedoeling was.
    Als Ria me ziet gaat ze ook nog zeggen dat ik
    op een leeftijd ben gekomen waarop je begint te kwijlen.

    Ja en het is ook niet zo dat je na een hartoperatie direct
    aan het lopen van de vierdaagse begint.
    Laat Piet maar lopen die bepaald na de door je omschreven leerschool
    zelf zijn afstand en tempo wel.

    En vergeet niet dat een herstelt hart sneller kan gaan tikken
    bij het zien van mooie vrouwen.
    Dus hou hem in de gaten!

    Like

  16. Corry die wandeling van 5 minuten dat was
    op het advies van de therapeut van het ziekenhuis
    en dat kussen of opgevouwen badlaken dat weten we ook
    en die ligt ook klaar maar geloof me
    als je uren en uren ligt,zit/hangt te hoesten
    word je gewoon doodmoe,
    en daarom heb ik hem maar geholpen
    door achter hem te gaan zitten en zo mn armen
    om zn ribbenkast heen te slaan……….
    hoop dat je het niet nodig hebt maar onthoud het,
    het kan verlichting geven !!

    Oldtimer je kent me nog maar zo kort
    en dit stuk taart is slechts een zwak iets
    als je het afzet tegen de overheerlijke appeltaarten
    die ik normaal bak !!
    Als je die ziet dan denk ik
    dat Ria de lekbakken onder je kin kan houden…………..

    Vandaag heeft Piet denk ik alle verloren slaaptijd ingehaald
    want hij heeft bijna de hele ochtend gelegen
    en een groot gedeelte van de middag geslapen.
    Maakt niet uit , ik geloof heel stellig dat ook slaap genezing geeft
    Ik wou alleen dat dat vreselijke hoesten minder word.

    Like

  17. kmot steeds even hier kijken
    heb jij ook gelijk tukkie gedaan Malou?
    o o o die oldtimer
    straks begin je weer met je ijsverhalen……
    ssstttt niet verder vertellen maar ik hou niet van kwijlende mannen
    helemaal niet als ze ook nog een baard hebben…
    weet je
    ik zit te denken aan een luchtbevochtigingsapparaat
    zo’n ding dat de lucht in je huis vochtig maakt
    je kan er ook nog geurtje ingooien…
    dat helpt man van mijn vriendin goed

    Like

  18. Sterkte Malou en Piet dit valt niet mee allemaal.
    Komt er geen fisiotherapeut thuis bij Piet?
    Misschien heeft die wat truukje voor dat hoesten want inderdaad daar word je doodmoe van Malou daar weet ik alles van.

    Goed dat jij zo’n flinke handige vrouw bent en hem goed kan helpen.

    Hou je haaks en houd vol met z’n tweetjes.

    Liefs van Sarewiets

    Like

  19. Piet heeft allerlei oefeningen Saar en die doet hij trouw.
    Het lichaam zelf moet de zooi in de longen opruimen
    en tjsa dat doet het dan door het hoesten
    weer een dag verder …………….
    weer een dag dat we met de neus op de feiten gedrukt worden
    We hopen maar dat de weken wat sneller zullen gaan zodat Piet
    de ergste tijd snel achter de rug zal hebben.

    Vanmorgen even bij de kinderen op visite geweest en daarna het bed weer in voor een dutje wat weer op een flinke dut uitdraaide
    Maar toen voelde hij zich wel weer ietsjes beter en zo proberen we maar
    uit het dal op te kruipen

    Like

  20. oh wat een narigheid allemaal, mag hij niks hebben van een pufje ozo voor de longen????
    tja oldtimer ik weet hoe die appeltaarten smaken, en ik weet zeker dat Ria een lekbakje neer zal moeten zetten.
    Laat maar slapen dat is goed slaap rust en liefde het beste medicijn loutje
    Sterkte voor jullie hopelijk vannacht een betere nacht voor jullie knuf

    Like

  21. Voor het eerst goed geslapen zonder hoestbuien !!
    Piet is twee keer wakker geworden van hoesten maar het waren geen buien
    Al met al kunnen we dus zeggen dat we ongestoord geslapen hebben.

    Nee Penseel hier zijn geen pufjes tegen , het moet overgaan door het ophoesten
    En dat doet verrekte zeer door die borstbeenbreuk zeg maar
    Daardoor kom je gewoon in een verkeerd spiraal terecht
    Je moet hoesten om de longen schoon te maken
    Je kan niet hoesten vanwege de pijn en het tekort aan adem
    verkeerde spiraal dus

    maar o o o wat hebben we een heerlijke ruk gemaakt vannacht , heerlijk doorgepit tot diep in de ochtend!!!

    Like

  22. Gelukkig Malou dat jullie afgelopen nacht een
    “redelijke” nacht hebben gehad! Ik hoop dat de komende
    nacht nog een betere wordt!

    Heel veel succes en sterkte maar weer met elkaar!
    Jeeeetje ik heb geloof ik nog nooit iemand zoveel sterkte gewenst
    als jullie daar!!

    Liefs,
    beuzeblaadje

    Like

Reacties

