Niet om het een of ander

Kijk voor 1 lief hooglandertje loop ik niet (meer)om……
.

Photobucket.
Ook niet als er nog zo een schatje in het gras staat…….

.
..Photobucket
Het is net mn Ome Henk zaliger met dat lippie
.
Maar vind ik er 17 rond het pad waarvan de ene
hooglander nog vervaarlijker lijkt dan de ander………
.

Photobucket

.
En ik door Vanmeij gewaarschuwd ben dat er
iemand door zo een rund is gepakt
Als ik ook nog door iemand anders gewaarschuwd
word dat zij vreselijk hard moest maken
dat ze weg kwam …………
Dan gaan Lou en Piet wel een paadje om
Jammergenoeg was het wel een paadje van 3 km ………..
Niet erg hoor want dan zie je ook weer eens wat anders…….
Terug bij het pad wilde we een stukje verder en ineens…………
zag ik wat wits in het dennenbos……..
alwaar Piet ook een boom had opgezocht…………
Piet zag het ook………..
het waren de Konikpaarden !!

.

Wij besloten vandaag eens door een ander stuk te lopen
namelijk De Midden Herenduinen waarvan de ingang in Driehuis ligt.

.

Het grappige was dat we een route gingen lopen en we op
een gegeven moment gewoon op het pad uitkwamen
waar we al vaker gelopen hadden
even een stukje terug liepen en zo terecht kwamen
waar we de vorige keer dus de paarden zagen lopen …………
Nu lagen daar dus weer  Hooglanders
Foto’s ervan staan in de slideshow hierboven……

Wij zijn terug gegaan en hebben de route
weer opgepakt en zo kwamen we na 6 km
terug bij de auto.

Daarna nog even een stuk gelopen door Spaarnwoude van bijna 4 km.
Alwaar Lou na een of andere vreemde manoeuvre
finaal door de enkel zwikte en languit tegen het asfalt smakte!!
Potdorie , hand stuk, knie ook, bloedende nagel.
camera tegen het asfalt nou
daar is ook het nieuwe weer vanaf .
Al met al hebben we dus deze maand 94 km gerevalideerd !!

En zie ik vanmorgen IETS uit mn buik steken………..
gadverdegadver
.

Photobucket
.
Ik heb hem eruit gedraaid met de tekenpen van Yari en Malou zaliger.
Vervolgens verzopen in een glas water……..
Op het aanrecht te drogen gelegd………..
Het rode plekje op mn buik bekeken………..
En de dokter gebeld………..
Ff in de gaten houden………
EN nu jeukt het me overal !!!!!!!!!

29 thoughts on “Niet om het een of ander

  1. Je hebt net de onderste gemist Dremel !!
    Ik had een teeeeeeeeeeeeeek iiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeekk.

    Hier mogen alleen geen honden lopen dremel hoe lief en gehoorzaam ze ook zijn , dat staat op een bord bij de ingang.

    Like

  2. Getverderrie een teek!
    Met een dochter die een jaar lang behoorlijk ziek is geweest door de ziekte van Lyme en nooit meer 100% beter is geworden, ben ik zo bang voor die dingen!
    Goed uitkijken hoor Malou en bij het 1ste beste plekkie gelijk aan de anti-biotica!
    Ja, ik heb nog een nagedacht over de actie met die grote beesten, waar had ik nou zoveel vertrouwen in dat ik er langs liep? Kwam dat door grote sterke Piet?
    Nee, door alle fietsers en joggers die er dwars doorheen gingen, fout fout helemaal fout.
    Pakweg 30 km verder ging een jogger op de horens!
    Echt balen Malou, ging je met je nieuwe toestel onderuit? Verzekering????????? 🙂
    Wat een natuurgebied toch bij jullie, jammer dat ik de paarden gemist heb!
    Heeft bij jullie in de krant gestaan van die vos met jong die steeds op de strekdam loopt en damesschoenen jat? Bij IJmuiden wel te verstaan he!
    Heb je met of zonder stokken gelopen??????
    Nou, je zal wel prima conditie hebben, hoe is het nou, blauwe plekken door de val of pijnlijke rug/enkel?
    Uitkijken hoor!
    mooi weer vandaag dus weer op pad????????
    hughvanmeij en applaus

    Like

  3. Rood plekkie op mn buik Gon en dat moet ik in de gaten houden of het groter word
    Word het groter dan zit ik echt wel bij de huisartsten post hoor
    Heb een collega gehad die door een tekenbeet ook de ziekte van Lyme kreeg en daardoor aan een ander hart moest nou dat zit ik echt niet op te wachten !!!!

    Ja nieuwe toestel en ik uhhh weet nog niet wat ik met die verzekering ga doen
    Er zitten krassen aan de ondervoorkant zeg maar

    Nee vandaag gaan we niets doen verder, Piet heeft zn revalidatie gehad EN we hebben boodschappen gedaan dus het kan wel weer zo

    De stokken liggen in de auto maar die kunnen we pas over een paar weken gebruiken omdat het op dit moment nog te zwaar blijkt te zijn voor Piet

    Like

  4. dag lou,

    gatsiederrie, wat een vieze dingen zijn het toch hé,
    goed in de gaten houden als er een rode kring omheen komt naar de dokter toe,

    ..

    heeft de tekenpen toch nog z’n geld opgebracht hé:-)
    xxx

    Like

  5. Ik heb vandaag direkt een grote streng knoflook gehaald en zal dat deze zomer in grote hoeveelheden gaan eten ………..
    Yari en Malou heb ik op deze manier hun leven lang bijna teekvrij gehad dus wat voor hun telt , telt voor ons ook

    Like

  6. Gelijk heb je Malou die hooglanders zijn niet altijd te vertrouwen he.

    Smerige beesten zijn die teken toch he ik heb er met de bengels ook een dagtaak aan bijna en dat ondanks de strong hold spuitjes in hun nek dat verrekte bos ook hier achter.

    Houd jij het maar goed in de gaten, in de meeste gevallen valt het wel mee hoor gelukkig.

    Liefs, Sary

    Like

  7. hè jesses Lou….hou jezelf goed in de gaten hoor.
    Met 2 zussen die de ziekte van lyme hebben gehad weet ik dat het geen grapje is.

    Potdorie , hand stuk, knie ook, bloedende nagel.
    camera tegen het asfalt nou””

    Misschien moet je tijdens het wandelen de scheetatributen ook aan doen Lou.
    Zo`n brokkenpiloot als jij bent…….

    en je slide show is hellegaar geen slide show…ut is een klikshow.

    Like

  8. Mooie Hooglanders en mooie paarden helaas daarna die lelijke teek!
    Ik zal je geen advies geven je weet wel wat je moet doen, ik hoop dat er niets aan de hand is!
    groetjes,
    Elmar

    Like

  9. ik heb tot de paarden gelezen en gekeken, ga naar mijn bedje. maar wat moet het heerlijk zijn om zo in vrijheid te kunnen draven en te leven.
    vinden de beestjes nu zelf hun voedel of worden ze nog bij gevoerd vraag ik mij af als stadse..
    wat is het daar mooi en de duinen liggen niet achter de zee zo te zien.
    nou slaap lekker lees morgen verder knuf voor jullie

    Like

  10. o griezel wat een enge spinnetjes zijn dat toch, eng omdat ze zoveels schade kunnen aanrichten, maar het hoeft niet hoor, het ligt vooral aan welk gebied het is en waar ze massaal opereren.

    ik heb heerlijk genoten van die foto´s van die hooglanders (over massaal gesproken:-) ) ik denk dat ik ook niet bang zou zijn voor 1, vooral niet als het een vrouwtje is (ehhh…koe), maar zeventien, tsje, dat is andere koek!

    ik kom via sary op je site en ik moet zeggen, je hebt prachtige foto´s hier!

    Like

  11. ik heb zojuist het gedicht in de rechterkolom gelezen, wat een confronterend gedicht is dat!!!

    dat is er één waar je lang over na moet denken en bij jezelf te rade gaan…en dan nog…ik weet niet…de vragen die er worden gesteld zijn wel erg hard en absoluut…maar het zet je wel aan het denken.

    Like

  12. Dank je wel assyma.
    Het verhaal achter het gedicht is dat ik het op internet vond op het moment dat mijn vriendin/soulmate overleed.
    Wij stonden voor elkaar zeg maar en een vriendschap zoals wij het hadden is een zeldzaamheid.
    Soms konden we elkaar wel achter het behang plakken maar altijd weer vonden we elkaar en was het goed.
    We hebben samen heel veel gelachen maar ook veel verdriet samen gedeeld, in de 23 jaar dat we vriendinnen zijn geweest is er veel gebeurd in ons priveleven, mijn man ziek , haar man die wegging omdat ie een ander had………..en weer terug kwam………er is zoveel gebeurd pfff
    Kortom ik mis haar nog altijd ook al is ze alweer 8 jaar geleden overleden.

    Like

  13. nu je meer erover vertelt…
    in lange en intense vriendschappen mogen ook best dit soort harde en eerlijke vragen worden gesteld…want vaak kom je inderdaad tot elkaars kern, waar dit soort vragen hun woelige leventje leiden.

    Ik vind het heel bijzonder, jullie vriendschap, maar ook dit gedicht.

    groet, assyma
    en ik wil jou ook bedanken voor het vertrouwen, malou

    Like

  14. Daarom zijn dit soort vriendschappen zeldzaam !!
    Over Geke word bij tijd en wijle toch nog steeds geschreven op mijn weblog
    Het was een bijzonder mens en samen waren we sterk dat was eigenlijk onze lijfspreuk,
    Niet kapot te krijgen vonden we zelf ………tot kanker het allemaal zo anders maakte
    Ik heb veel mensen verloren aan deze vreselijke rot ziekte .
    Door de loop der jaren ben ik steeds meer gaan beseffen hoe bijzonder onze band was .
    Een van de weinige mensen waar ik blind op kon vertrouwen zoals zij op mij.
    Wij hoefden elkaar niet te vertellen WAT vriendschap in kan houden, we wisten het/

    Nee Mus zo te zien word het plekkie al lichter van kleur en trekt het weg
    Vandaag weer langs die kl#te hooglanders gelopen.
    Bleek verdorie bij de beek toen Lou en Piet een grote omtrekkende beweging hadden gemaakt …………………dat wij de hele weg,,,,,,,,,,,zonder dat wij het gezien hadden……….achtervolgd waren door 2 hooglanders die dus van de ene kudde naar de andere wandelden ………net als wij BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

    Like

  15. jakkes lou heb je geen last meer van de teek????
    die hooglanders zien er best stoer uit, weet niet of ik er langs zou gaan, weet je wat mij opvalt dat ik nooit hun oogjes zie.wat is het daar mooi lou en wat een mooie foto’s maak jij, die vlinder en slak echt super cool
    buiten het lopen ben je inmiddels ook expert in pracht foto’s maken.
    gevallen lou nee toch, en nu toch niks verdraaid of gekneusd of zo iets????
    Ja ik doe ze aan de lijn en ik loop ook op een tijd dat het niet druk is, maar toch kwam ik hem gisteren weer tegen pffff/
    maar goed we zien wel waar dit naar toe gaat.
    hoe kun je nu niet merken dat ze achter je aan lopen, pfffff zo nu en dan zijn jullie levensgevaarlijk.
    mooie zondag en knuf voor jullie

    Like

  16. Ik denk Penseel dat het komt dat we nog steeds onbevangen in het leven staan whahaha
    Nee niks gebroken of zo en de plek waar de teek zat is inmiddels ook weer helemaal weggetrokken dus al met al …………loopt het zoals gewoonlijk gelukkig weer met een sisser af !

    Het geklooi met de honden is altijd weer een toestand Penseel
    Je weet gewoon nooit wat de ene hond op de ander voor reactie geeft.
    En angst is niet goed en als dat er eenmaal inzit is het verdomd moeilijk dat er nog uit te krijgen.
    Hier liep een hele dominante herder die veel honden te grazen nam , het baasje vond dat de herder alleen maar wilde spelen , zelfs nadat Yari aangelijnt en al gegrepen werd en een grote buikwond had.
    Piet heeft die herder na die tijd altijd ontlopen .
    Aangezien we een melding gemaakt hadden bij de politie en die ook met die mensen is gaan praten , gingen hun ook altijd de andere kant op, met een boze kop hoor dat wel.

    De oogjes van die hooglanders zijn van die hele kleine priegeloogjes.
    Van die venijnige zeg maar
    Geen mooie koeien ogen hoor.
    Mij kijken ze ook altijd aan vanachter die haren
    En ik kijk ze niet aan, ik heb gehoord dat je nooit oog kontakt moet maken met de krengen

    Like

  17. :-))

    maar malou….
    een hooglander met een kind moet je mijden maar verder zijn ze niet kwaadaardig, alleen moet je absoluut geen kudde doorkruisen….

    ik vind het prachtige dieren

    OT
    een Nikon D90 met 70-300
    en 18-105 mm *smak* het neusje van de zalm:-)
    had ik jaren eerder moeten doen 🙂

    xxx

    Like

  18. Ja maar klapper ik moet altijd die kudde door kruisen omdat ze links en rechts van het pad liggen
    Mooie camera EN je kan er ook filmpjes mee maken zag ik

    Like

  19. Geweldig zoals jullie aan de revalkidatie bezig zijn. Knap dat Piet al zulke afstanden af kan leggen. Wat zal dat jullie een gigantisch goed gevoel geven. En blijdschap en dankbaarheid, en nog veel meer, denk ik.
    Heb geweldig genoten van je koeien en paarden. Vooral dat ene zwarte schaap, o nee, paard is geweldig! Hier vlakbij lopen ook van die grote bruine koeien op de heide. Wat zijn ze groot als je er dichtbij komt. Wij zijn lid van het Drentsch Landschap en in het voorjaar worden wat van de koeien geslacht en kunnen we van dat vlees bestellen. En dat is toch lekker! Je proeft dat ze altijd in de ruimte aan het scharrelen zijn geweest. Ook schapenvlees hebben ze in de aanbieding. Niks mis mee!
    Mijn slijmbeursontsteking is bijna over, dus ik ga ook weer wat verder lopen. Maar in je eentje de heide over is niet echt leuk. Nee, ik denk dat ik het meer bij fietsen ga houden. Voorlopig nog even rustig aan doen. Ik leer steeds beter naar mijn lichaam te luisteren…..

    Like

  20. Luisteren naar je lichaam is het het belangrijkste Corry
    Daardoor ga je niet OVER je grensen
    Voor ons is de wereld echt open gegaan en genieten we samen van de wandelingen die Piet dus al een jaar of 10 a 15 niet heeft kunnen doen.
    Daarbij is het natuurlijk geweldig dat hij de dokters en de therapeuten weer versteld doet staan

    Ik wil er maar verder niet bij stilstaan dat als deze operatie enkele jaren geleden was uitgevoerd……….de wereld er al wat langer anders had uitgezien
    Dat het nu dus wel gedaan is ,is voor ons echt een geluk bij een ongeluk.

    We WETEN dat het hart erg slecht is, maar Piet bewijst ook dat hij nog veel kan omdat hij een ijzersterke wil heeft.

    Tsja alleen over de heide is denk ik net zo min leuk als alleen kilometers skaten en toch heb ik dat de laatste tijd vaak en veel gedaan als mn hoofd te vol zat met muizenissen.
    160 kilometer heb ik de laatste 2 maanden grotendeels alleen geskate Corry dus tsja……..meid ga de heide op en loop jezelf gezond !!

    Like

  21. tja ik weet het , honden en baasjes is een verhaal apart.
    als ik ze vooruit zie ga ik ze wel aanlijnen, heb er gewoon geen zin in
    de politie heeft wel een notitie gemaakt moest alleen het huisnummer nog doorgeven die weet ik nu, dus ik kan morgen verder bellen en dan gaan ze er ook langs.
    dus afwachten hij loopt [de baas va] loopt gewoon langs me heen[vlak langs me heen] en soort van uitdagen, het vrouwtje rent zowat weg ,behhhh….tja jou piet is een doorzeter net als jij.
    knuf

    Like

Reacties

