10 juli 1949 – 10 juli 2009 ~~ FEEST~~

Photobucket
Deze jongen is uitgroeid tot deze man.
(Hier nog wat vakantiefoto’s) Photobucket
.Mijn lief……..mijn partner….mijn soulmate…….mijn man..Photobucket ..Zo vaak werd ons verteld dat we aan de zonsondergang van ons leven waren gekomen..Photobucket
.Net zo vaak kroop jij weer uit het dal omhoog..Photobucket
.Jij overleefde iedere diagnoseEn hield de zonsondergang tegen …………
Keer op keer op keer …………..Photobucket
.En ook al kon het bij tijd en wijle best donderen!!
Al regende het nog zo hard , het werd altijd weer droog !! .niet
.En zomaar …….. word mijn viool……mijn witte raaf vandaag 60 jaar !! .Photobucket
.Piet van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. .
Neem een stuk taart als je trek hebt!!.. Photobucket
.We hebben de afgelopen maanden weer geleerd wat leven is…….
Nog even en de bramen zijn rijp !!.Photobucket.

Herman Van Veen
Te hooi en te gras

Als dit op een gedicht lijkt,
dan komt dat door jouw ogen
die blauwer worden als je praat
over zeemeeuwen
en aardbeienjam

Als dat op jouw gezicht lijkt,
dan ligt dat aan een ochtend
tegen de wind in
door de polder
naar jouw huis

Samen bramen plukken
Samen schuilen onder een jas
Samen lopen van omstandigheden
Te hooi en te gras
dat was
wat het was

De zon brak door de wolken,
de hemel scheurde open
er hing een druppel
aan je neus

Als ik ben blijven plakken
dan ligt dat aan augustus
onder de kersen
in de schaduw
van jouw tuin

Samen bramen plukken
Samen schuilen onder een jas
Samen lopen van omstandigheden
Te hooi en te gras
dat was wat het was

We aten als het uitkwam
we lagen waar we wilden
en jij vergat haast
wie ik was

En als ik nu nog thee zet
dan ligt dat aan het toeval
dat ik je hoorde huilen
toen je dacht
dat ik al weg was

Samen bramen plukken
Samen schuilen onder een jas
Samen lopen van omstandigheden
Te hooi en te gras
dat was
wat het was

17 thoughts on “10 juli 1949 – 10 juli 2009 ~~ FEEST~~

  1. van harte gefeliciteerd piet, en malou
    dat is geweldig om mee te mogen maken,

    maak er een bijzonder feestjaar van, en als jullie het nog niet deden maak dan van elke dag een feestdag 🙂

    xxx

    Like

  2. WAT EEN MOOIE ODE AAN JOUW LIEF, Malou!
    Van harte, geef MENEER de viool maar een paar dikke zoenen van vanmeij!
    (moet wel lachen om je log, we vieren geen… bla bla maar DIT kon je gewoon NIET vieren!)
    xxxxvanmeij

    Like

  3. wat mooi, het was als klein mannetje al een mooi mannetje, en zo groeide hij op om eigenlijk een groot deel van zijn leven te moeten knokken
    je bent zeldzaam piet maar ook lou, jullie zijn zo uniek op jullie eigen speciale manier en liefde
    ik wens jullie alles toe wat mogelijk is geniet en wees gelukkig
    hartelijk gefeliciteerd en een dikke knuf en verjaardagsknuf voor jullie en jullie gezin
    liefs

    Like

  4. De allerhartigste felicitaties voor jullie beide !!!!
    En wat een mooie log heb je voor hem gemaakt !!

    Na zoveel dalen je verjaardag te mogen vieren…petje af hoor..de eer is helemaal aan jullie samen !!

    Geniet ervan !
    Vandaag,
    en morgen
    en overmorgen
    en volgende week
    en volgende maand
    en volgend jaar
    en het jaar daarop
    en daarop
    en daarop
    en ver
    en ver
    verder !!!!

    Zo,…ga nu kijken of ik nog taart in huis heb…;-)))))))))

    Like

  5. Piet en Lou,

    Van harte gefeliciteert met deze heugelijke verjaardag.
    Ik heb dit jaar geen kaartje gestuurt omdat we voornemens waren om bij jullie te komen.
    We waren vandaag in Almere en het plan was of door te rijden naar IJmuiden…..maar…Muzzz knapte toch wel een beetje erg af.
    Vandaar dat we al weer thuis zijn.
    Jammer….want die taart lijkt me heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wij wensen jullie ( ondanks onze afwezigheid ) een hele fijne dag.

    Mooie foto`s Lou….van die zonsondergang.

    Like

  6. Aaaaahhh, gelukkig..hier was de koelkast leeg..
    Pak snel nog even een stukje mee #smikkel smikkel#
    Ik zie dat mijn moeder nog niet is geweest…er ligt nog genoeg.. ;-)))))

    Like

  7. Tjsa Marielle het is natuurlijk GEEN mokkataart he

    We hebben vanavond heerlijk gegeten samen met de kinderen
    Weer zoals altijd in ons favo restaurant
    Eerlijk gezegd zit ik nog uit te buiken

    Like

  8. Heb ik toch zomaar de verjaardag van Piet gemist! Natuurlijk nog: VAN HARTE GEFELICITEERD! Ik las laatst nog een mailtje van jou terug, waarin je schrijft, dat als Piet door de operatie zou komen hij misschien nog wel 10 jaar (of langer) erbij zou krijgen. Nou, hij is in ieder geval al een eind op weg! Wat geweldig he?
    En wat heb je hier een mooie “Ode aan Piet” geschreven.
    Wij waren gisteren naar Annabee, want die is gisteren getrouwd. Mooi bruidspaar, maar het weer was om te huilen. Het heeft hier in Drenthe zo’n beetje de hele dag geregend. Jammer voor die fietsters van de 4daagse, maar ze hielden er de moed wel in, zagen we op de tv ’s avonds. Jullie blij dat je naar huis gegaan bent, neem ik aan.
    Fijn weekend!

    Like

  9. Ondanks dat ik te laat ben…
    Toch Van Harte Gefeliciteerd, Piet en Malou
    met het feit dat jullie deze mijlpaal hebben mogen halen!

    “Ga zo voort m’n kinderen en ge zult spinazie eten!”
    (Vaste uitspraak van mijn vader)

    Zo, en nou gauw kijken of er nog een stukkie taart over is….
    Mmmmmm ja, nog lekker groot stuk…..
    Smaakt heerlijk, ook al is het geen mocca….

    Like

Reacties

