Een rondje de andere kant op

We reden vandaag met een nieuw zadel op de fiets de duinen in..
.
 photo IMG_7701_zpsd12dddda.jpg
.
En omdat het een nieuw zadel is…en het weer niet warm is..
besloten we het duin weer uit te gaan om langs het kanaal terug te rijden.
.
 photo IMG_7720_zpsf50add22.jpg
.
En zijn we langs het kanaal naar het dorp Oud Velsen gereden.
.
 photo IMG_7722_zpse48908dc.jpg
.
Het blijft een mooi stukje historie wat daar bewaard blijft.
.
 photo IMG_7721_zps93f96c62.jpg
.
Ooit …vele vele jaren geleden …toen ik nog een puber was,
was dit dorp vele malen groter maar er is meer dan de helft opgeofferd aan de verbreding van het Noordzeekanaal.
.
En aangezien het zadel ingezeten moet worden ..
Zijn we Spaarnewoude ingegaan ..
.
 photo IMG_7729_zps7d8492f4.jpg
.
Aan het water van Zijkanaal B waar ik tijdens de winter van 63 gewoond heb…
zijn we heerlijk aan de Cup a soup gegaan …. met een broodje …
Enne ….toen zag ik dat ik een berichtje had gekregen …
Ook iemand die Piet en ik beide kennen van gezicht..
Ik weet zeker dat ik nog nooit een woord met hem gesproken heb.
Maar ik ken hem wel…
ik denk dat we in dezelfde tijd opgegroeid zijn en uit gingen.
Grappig !!!!
.
Minder grappig is wat we hoorden toen we bij de boerderij zaten ….
.
Als alles doorgaat….moeten ze in een afgeslankte vorm verder….
En dat liegt er niet om…
Er zullen koeien verkocht moeten worden , hoor ik tussen de woorden door…
Dus zolang het nog mogelijk is zullen we van onze meiden genieten !!!!
.
 photo IMG_7738_zps3ccec898.jpg

4 thoughts on “Een rondje de andere kant op

  1. Ik denk er ook maar even niet aan Eef……
    Zoveel mensen die met of zonder kinderen veel plezier beleven aan de boerderij zoals hij nu al jaren en jaren is….
    Kinderen die daar leren dat melk niet uit de sulermarkt komt maar uit koeien !

    Like

  2. Het oude dorp ligt tegen het Noordzee kanaal aan Ghita.
    Tegenover Park Velserbeek .
    Er staat nog een hele oude kerk , met een begraafplaats waar nog kanaalgravers begraven liggen.

    Like

Reacties

