Bunkerroute

Vorige wandeling spraken we iemand die vertelde over de Bunkerroute..
Dat leek ons wel iets…
Zeker omdat er een pad is waardoor je halverwege die route uitkomt..
Dat LEEK mij beter..
.
 photo IMG_9571_zpscbfcf123.jpg
.
Toen ik Piet het duin zag opklauteren dacht ik…Stel..dat er NU..
.
 photo IMG_9576_zpsa00c7368.jpg
.
Op een sluip en kruip pad…dacht ik ….Pfff ALS er NU…
.
 photo IMG_9585_zps5d1b4825.jpg
.
Maar niets van dat alles..
We kwamen op een redelijk gewoon paadje uit..
.
 photo IMG_9605_zps2af13f52.jpg
.
En we kwamen een meneer tegen die ons vroeg wat we konden vertellen over de bunkers,
hun nut en wanneer ze gebouwd waren.
Bleek iemand van de Irakese TV…
Hij vroeg ons het hemd van het lijf..
We vertelde dat we als kinderen niet in het duin mochten komen..
omdat er bommen en granaten lagen …levensgevaarlijk..
.
 photo IMG_9647_zps11b56b5b.jpg
.
Wat we er als tieners uitspookte hebben we maar niet verteld …
Of hij ons mocht interviewen ..
Nou zei ik….mn Engels is niet zo best …
Ik ben doorgelopen en vroeg later aan Pieter …
Heb je dat allemaal in het Engels gedaan ..
Nee want het zou vertaald worden…
Mmmmm Wie weet wat voor het verhaal dat gaat worden ahahahahah
Piet op de Irakese Tv die een verhaal ophangt van heb ik jouw daar !!
.
 photo IMG_9597_zpsbd62a0d4.jpg
.
Nu kunnen ze me veel wijsmaken .
Maar ik geloof toch echt niet dat die Duitsers deze tekeningen gemaakt hebben .
.
 photo IMG_9593_zpscd053055.jpg
.
Ondanks dat er weinig over is van de originele bunkers
Kan je nog zien waar de kanonnen gestaan hebben..
.
 photo IMG_9609_zps65b4520c.jpg
.
Een best brok ijzer !!
.
 photo IMG_9610_zpsba14c6cd.jpg
.
De autobunker ..
.
 photo IMG_9615_zps37f7e609.jpg
.
Ben toch wel heeeeel erg blij dat ik deze foto kon maken
omdat hij op een bord staat bij de route..
.
 photo IMG_9649_zps20da8acb.jpg
.
Ik zie liever dit…..
Ook al heeft Cornelis hier nog nooit gefietst !!
.
 photo IMG_9659_zpsec00af25.jpg

6 thoughts on “Bunkerroute

    • Hij blijft verrassen Eef ….
      We laten het verassen maar even achterwege ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Ik heb het bordje van Cornelis Vreeswijk speciaal voor Ton op de foto gezet !

      Like

  1. Dat bunkerpad is ook vrij nieuw Liesbeth…
    De meeste bunkers zitten vol graffiti..en liggen vol met rotzooi !!
    Of zijn afgesloten met hedentijdse steentjes…..die ook weer vol graffiti zitten….
    Ik hoef er niet meer heen in ieder geval.

    En geen boswachter die je wegstuurd….
    Geen politiepost boven op het duin die alles in de gaten hield…
    Het is echt anders ….

    Like

Reacties

