(ge)Spetter

Tijdens onze wandeling gisteren kwamen we langs een kanaal.
Daarin zat een zwaan ongelofelijk te poetsen.

.
 photo IMG_2638_zpsd3dc03b2.jpg
.
Het dier verplaatste een water !!
.
 photo IMG_2651_zpsef0726dd.jpg
.
Geen veertje werd overgeslagen.
.
 photo IMG_2655_zps0e8ce944.jpg
.
In alle hoeken en gaten werd gepoetst
.
 photo IMG_2657_zps691d7617.jpg
.
Nu weet ik waarom ze zo een lange hals hebben..
.
 photo IMG_2666_zpscbee01ab.jpg
.
Bittere noodzaak als je ook het puntje van je staart moet bereiken
.
 photo IMG_2641_zpsbc624926.jpg
.
Links of rechtsom…hij maakte er werk van
.
 photo IMG_2659_zpsd13a2439.jpg
Hij rolde werkelijk helemaal om..
.
 photo IMG_2673_zpsee04833e.jpg
.
Zijn rug moest ook schoon !!
.
 photo IMG_2672_zps30999a2e.jpg
.
Geweldig….
.
 photo IMG_2660_zpsd83355b1.jpg
.
Maar zeg zelf….zo schoon is het toch een plaatje !!
Een spetter is het !!!
.
 photo IMG_2690_zps467ed987.jpg.
Er scharrelde nog een rietgors(?)aan de kant maar tsjjaa…
.
 photo IMG_2676_zps5fbb935b.jpg
.
Ik vroeg Piet…Wat doen we…
Nou zegt hij..we zijn redelijk dicht bij de schuilhut..dus we lopen door.
Ik had het kunnen weten..
Daarbij denk ik dat een van de weinige in het duin was..
Die regelmatig even de pols voelde van haar liefhebbende echtgenoot….;-)
.

7 thoughts on “(ge)Spetter

  1. Ik weet niet of het aan mijn tablet ligt, aan wordpress, aan internet of mezelf (zal toch niet ?) Maar nu moest ik een creatieve manier zien te vinden om uberhaupt te kunnen reageren, tssssss
    Ria…mens…wat trakteer jij ons hier weer met 2 fantastische fotoreeksen. Van jullie topwandeling met die prachtige herten, geweldig dat dat weer kon, hoor en dan als kers op de taart nog die prachtige zwanenreeks…geweldig !!!!!!

    Like

  2. Nee het is een rietgors, had een gitzwart kopje en dat heeft de koperwiek niet.
    Ik ben nog druk bezig met zoeken naar een ander thema …dus het veranderd nog wel even

    Like

  3. Pingback: En door… |

Reacties

