Stormschade

Arme pimpelmeesjes !!
Door de keiharde wind heeft de nestkast verschillende keren dwars aan de muur gehangen.

 photo IMG_1522_zpscom88rhj.jpg
.
En als je dan al dagen de ouders niet meer ziet…
Dan maak je het nest maar open …en ruimt het op !
Vijf meesjes …dood !!
.
 photo IMG_3912_zpscyjwvctt.jpg.
Laat op de middag zijn we vandaag nog even naar de lepelaars geweest.
Verschillende nesten waar druk gevoerd werd..
.
 photo IMG_3931_zpsfmovdcea.jpg
.
En dan het nest waar de jongen al groter zijn..
.
 photo IMG_3894_zpscgedwimv.jpg
.
Ze poetsen wat ….
.
 photo IMG_3922_zpsoigxuwwg.jpg
.
En zitten een beetje verloren voor zich uit te staren
.
 photo IMG_3933_zps4x7lbxew.jpg

.
Duidelijk dat het nest een fikse optater heeft gehad..
Ook hier …flinke stormschade !!!

7 thoughts on “Stormschade

  1. Ja, Ria, wat een leed he ? en dan kun je wel zeggen, dat het de natuur is en dat is natuurlijk ook wel zo, maar toch heb je er als mens moeite mee…althans ik wel 🙂 je hebt het weer mooi verbeeld en verwoord

    Like

  2. Het huisje is niet door ons opgehangen…..het hing hier al toen we hier kwamen wonen…
    En ik moet zeggen…de vorige bewoners waren inderdaad redelijke prutsers.

    Ik zit meer met die lepelaars in mn maag eerlijk gezegd.
    Vraag me af of ze het gaan redden. Volgens mij kunnen ze nog niet vliegen, moeders was in velden noch wegen te bekennen….

    Like

  3. Ik denk dat er een tak is afgebroken door de storm…een tak die het nest ondersteunde of zo.
    En de boom waar het restant van het nest hing …ging nog behoorlijk heen en weer.
    Een van die jogen deed wat vlieg oefeningen met zn vleugels maar stelde niet veel voor…
    Dus ik hoop dat moeders nog in de buurt is om ze te voeden en ze nog wat sterker kunnen worden

    Like

Reacties

