Kkkoud

De zon schijnt..
In de achtertuin is het heerlijk warm..
We besluiten naar het duin te gaan …
Fietsen..
Overmoedig trek ik zomerse kledij aan..
.
 photo IMG_4081_zpsvrvfqbpv.jpg
.
En wat heb ik daar een spijt van gehad….
.
Onderweg in het duin…natuurlijk op weg naar het vogelmeer..
zagen we dat er veel stukken duin afgegraven zijn .
.

 photo IMG_4083_zpstlwwfatx.jpg
.
Hooglanders die lekker liggen te zonnen in nieuwe watertjes.
.
 photo IMG_4084_zps0vop5j3o.jpg
.
Bij het vogelmeer was het weer even lekker om te zijn.
Al met al toch een maand of 10 geleden ..
.
 photo IMG_4096_zpspmxko9dk.jpg
.
Achter ons zagen we een holle boom , met daarin een koolmees met nest..
.
 photo IMG_4094_zpsdpyhcqkr.jpg
.
Wij zaten op het bankje…
Koolmees was vlakbij..
.
 photo IMG_4107_zpsqjk7fvyu.jpg
.
Maar ja die wind he….
We besloten om een stukje richting Parnassia te fietsen..
Daar was een bank die uit de wind en in de zon stond..
.
 photo IMG_4117_zps2v1<a href=
.
Een enorm gefladder in de bosjes trok mn aandacht..
.
 photo IMG_4125_zpsbmwnjs1u.jpg
.
Een of ander fladdertje maakte een hoop lawaai..
En hij bleef ook nog zitten…..
.
 photo IMG_4129_zps3hgxvnfd.jpg
.
Kans van mn leven om dat eens op de foto te zetten..
.
 photo IMG_4134_zpsnpfdf1ja.jpg
.
Komt Piet naast me staan…
Kijkt eens goed en zegt….joh dat beest zit vast !!
En inderdaad….ik kijk eens goed…
Een doorn dwars door zn lijf heen…
Het arme beest deed alle moeite om vrij te komen..
Onbegonnen werk..
Ik zeg…Piet….haal jij hem er eens af..
Mooi niet , zegt ie …dat beestje gaat dood..
Jaha maar als ie dan op de grond ligt ….dan sla ik hem dood !!
Nee Piet begon er niet aan…
Toen zijn we maar weggegaan….
Ik kon het eigenlijk niet meer aanzien..
Inwendig mopperend dat we watjes zijn…
.
 photo IMG_4141_zpserxxffes.jpg
.
Nou okΓ© deze zat gewoon en deed wat ie doen moest..
Wegvliegen toen ik dichterbij kwam..
.
 photo IMG_4143_zpskben1qxa.jpg
.
Bij de Kattendellen is het duin ook aan de wandel..
Het is er prachtig geworden !
.
 photo IMG_4176_zpshccjcm5i.jpg
.
House for sale …
Wijngaardslak was vertrokken..
.
 photo IMG_4177_zps9klb7ikr.jpg.
En echt …ik had het zoo koud …
Ik wilde naar huis..
Ruim 27 km hebben we gefietst !!

10 thoughts on “Kkkoud

  1. He, ja, jammer he ? Je kunt je zo vergissen. Ik denk toch zeker te weten dat er in het vervolg een jackje onder de snelbinder gaat πŸ™‚ maar mens, wat is het daar toch prachtig. Het lijkt wel of het iedere keer mooier is en die ene fladder, tsja…wij zijn ook van die watjes…en die andere, wat is die ook mooi, nou ja…alles bij elkaar…genoten van deze prachtige serie πŸ™‚ en 27 km…hallo…ik vind het wel wat hoor …TOP

    Like

    • Margriet…..ik had een dun jasje mee…de wind ging er dwars doorheen !!
      Het gebied is ook prachtig, op de fiets komen we toch wat verder op dit moment dan met wandelen.

      Like

      • Ja, Ria, met de fiets kun je verder komen en meer zien dus. Helaas gaat dat voor mij niet op, want als ik op xe fiets om me heen kijk, loop ik groot risico, dat mijn stuur een andere wending neemt πŸ™‚ … met wandelen val ik dan gewoon over boomwortels πŸ™‚

        Like

  2. Wij zijn ook watjes hoor. Ik maak nog geen slak dood. Zund dat je het zo koud hebt gehad. Ik zou denken dat je beter had moeten weten. Maar jullie zijn dus toch naar het vogel eer geweestπŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ‘πŸ»

    Like

    • Corry…ik heb het nu pas weer warm !! Ja het was een behoorlijke afstand, zeker dwars door het duin . Er zitten een paar fikse duinen in waar we tegenop moesten.

      Like

Reacties

