Spaarnwoude

Nadat we naar het duin waren geweest,
zijn we even doorgereden naar Spaarnwoude..
Je komt er van alles tegen
.
 photo IMG_0100_zpsr6hfej8b.jpg
.
Zoals deze zwaluwen..
De ouders bouwen al jaren hun  nest bovenop het oude nest.
Makkelijk op de foto te zetten.
Ze zitten bij de melktap…
.
 photo IMG_0103_zpsywpgechy.jpg
.
Vier jonge telden we
.
 photo IMG_0120_zpsn40agxdi.jpg
.
Eentje duvelde bijna het nest uit..
Wat een praatjesmaker !
.
 photo IMG_0132_zpsllgnz4db.jpg
.
Net uit de stal in de gang hangt nog een nest ..
.
 photo IMG_0109_zpsihn1jxvz.jpg
.
Ook die zit vol met kleintjes
In de stal zitten ook veel nesten..
.
 photo IMG_0138_zpsjfua3uqm.jpg
.
Buiten stond een pracht van een berenklauw te pronken.
Ik weet dat ze giftig zijn maar verdikke , ze zijn mooi !
.
 photo IMG_0154_zpsmigy6ztk.jpg
.
Nog even naar de geurtuin..
.
 photo IMG_0162_zpsacncbyde.jpg
.
Ergens onder weg zag ik een man foto’s maken…
Op het moment dat hij voorbij fietste…
Zag ik dat hij een korte broek droeg….
Met een panty eronder !!!!!
.
 photo IMG_0170_zpstka68fmo.jpg

.
Ik kan je zeggen …ik heb aardig wat gezien in dat Spaarnwoude …
Alleen nog nooit een man met een panty onder zn korte broekje..
Dus snel …vanachter het autoraam ..even op de foto gezet..
Enne zeg zelf….z’n kuiten mogen er zijn !!

12 thoughts on “Spaarnwoude

  1. Geweldig, die zwaluwbekjes. En ja, van berenklauw kun je prachtige foto’s maken en je hoeft ze niet aan te raken en da’s maar goed ook. Ben erg benieuwd naar verdere foto’s met je nieuwe camera, vooral foto’s met een kleine scherpte/diepte. Ben mezelf ook aan het oriënteren

    Like

    • Er is veel waar je uit kan kiezen Margriet.
      Mijn keus valt toch iedere keer weer op deze camera.
      Vanwege het zoombereik heb ik de Canon powershot sx 30 gekocht.
      Vanwege het fotograferen in RAW over gestapt naar de Canon Powershot sx50 HS
      En nu dus de Canon Powershot sx60 HS met WiFi.
      Ja het is een compact camera en geen spiegelreflex.
      Omdat ik de camera gebruik tijdens onze wandelingen en fietstochtjes wil ik niet lopen slepen met lenzen.
      Voor hetgeen ik op de foto zet en af laat drukken is deze camera voor mij prima.

      Like

      • Ria, ik fotografeer nu al weer 2 jaar met de Panasonix Lumix om exact dezelfde reden als jij. Ik vond de spiegelreflex voor mij ook meer nadelen dan voordelen hebben, maar ik wil natuurlijk weer het beste uit 2 werelden 🙂 en ben op zoek naar de camera, die alles goed doet wat ik wil 🙂 maar met name de combinatie groot zoombereik en mooie scherpte/diepte schijnt lastig te zijn.

        Like

    • Dan zocht je hetzelfde als ik…
      Deze camera kan je handmatig instellen , fotografeert in Raw en Jpeg.
      Handmatig …dus je kan die scherpte diepte zelf in stellen waardoor je die ietwat wazige achtergrond krijgt.
      Vanwege het enorme zoombereik, heb ik een kleine uitschuifbare eenpoot aan mn fototas zitten.
      Dus ja …voor mijn gevoel heb ik het beste uit die twee werelden wel gevonden.😍
      Ook nu heb ik gekeken en vergeleken met andere merken…gelukkig kan je op internet die vergelijkingen tussen camera’s maken.
      Maar tsja….ik kwam toch weer uit op deze duizendpoot

      Like

      • Ik kan ook handmatig instellen, maar toch…kreeg het mooier op de sp.r. Inmiddels heb ik begrepen, dat het samenhangt met de grootte van de sensor.
        Die is bij jouw en mijn camera even groot, heb ik al gezien. Maar een grotere sensor schijnt weer niet samen te gaan met groot zoombereik 🙂

        Like

  2. Wat aandoenlijk die bekkies. Hoe bestaat het toch dat de ouders ieder jaar trouw terug komen na een lange reis vanuit Afrika om hier hun eitjes te keggen.

    Die man met panty was in een vorig leven. zwarte piet. 😜

    Like

Reacties

