Het was me het dagje wel

Nadat wij van Eveline en Ton een fles vlierbloesem siroop hebben gekregen..
Wilde ik  het ook zelf gaan maken .
Het is zooooooo lekker !!
.
Vanmorgen naar Spaarnwoude ..
Meteen even gekeken hoe het met de bramen gaat ..
Goed dus
.
 photo IMG_0014_zpsaiktw6qq.jpg
.
Meteen even langs het Landje van Gruijters gereden..
Nog steeds word het bewaakt door een Gargoyle ..
.
 photo IMG_0042_zpsneisorc6.jpg
.
Ver weg stond een Kieviet zn longen uit zn lijf te schreeuwen.
.
 photo IMG_0082_zpsyqdtnukd.jpg
.
Heel ver weg een Grutto
.
 photo IMG_0083_zpscrbvv4ru.jpg
.
Nog verder weg een twee Kluten.
.
 photo IMG_0089_zpsfzjpqf1e.jpg
.
Genoeg !!
We komen voor de Vlierbloesem
.
 photo IMG_0109_zpsfpujrkmi.jpg
.
En nog een uhh uhh bloem ..ja zeker weten het is een bloem !!
Een distelachtig iets !!
.
 photo IMG_0119_zpsokqhpohn.jpg
.
Thuis ging Piet even liggen en ik ging de Vlierbloesem te lijf !!
Pffffffff bijna een hele emmer bloesem.
Ik kon het nog net onder water krijgen.
.
Piet wilde eigenlijk op de fiets naar het duin..
Maar …..de wind stak op en we besloten even naar de Tankval te lopen.
.
 photo IMG_0055 1_zpsyy0x1cte.jpg
.
En jaaaaa ik had mazzel ..

Een zandhagedis ….een mannetje !!
.
 photo IMG_0070_zpsbjj61pdu.jpg
.
Geen beauty met dat stuk van zn staart wat eraf is..
.
 photo IMG_0072 1_zps5hrr7y9b.jpg
.
Maar hij weet het aardig te verbergen ..
.
 photo IMG_0081 1_zpsk1gzfzhg.jpg
.
Veel te lang in het duin blijven hangen .
Een lang gesprek gehad met een man die vroeger bij een groot tijdschrift heeft gewerkt als fotograaf..

9 thoughts on “Het was me het dagje wel

  1. Joh, wat geniet ik toch altijd weer van jouw logjes vol verrassingen. Ik verkneukel me al als ik begin te lezen en word nooit teleurgesteld. Wat had jij weer mazzel vandaag, niet alleen met die weidevogels, maar ook met die ehhhhhh…hagedis ? Ehhh salamander ??? Zoooooooo mooi, ook met/zonder staart. Mooi koppie. Maar nou die siroop….gelukt ?

    Like

  2. Prachtige foto’s Ria, wat jammer dat we elkaar vanmiddag zijn misgelopen want ik ben ook nog bij de tankval geweest.
    En daar heb ik dezelfde hagedis gefotografeerd en gefilmd, wat ook weer zo toevallig is.

    Like

  3. Wat hadden jullie weer een verrassingsvolle wandeling. En dan nu de vlierbloesemlimonade. Heb dat zelf nooit gemaakt, maar vaak gehad in Zweden. Erg lekker. Volgens mij is het bij Ikea ook te koop.
    Wat een lelykerd op de tweede foto.
    Vogels:prachtig. Dat zanddier is ook een voltreffer.Je boft maar. Maar fijn dat je ons laat mee delen.

    Like

    • Die lelijkerd is een Gargoyle … het is een boegbeeld op een woonboot die er ligt.
      Ik blijf het een apart ding vinden .
      De vlierbloesemsiroop is makkelijk te maken en is inderdaad te koop bij Ikea .
      Wij zijn zelf vaak verrast door alles wat we tegenkomen Corry en we laten ons ook graag verrassen !!
      Eigenlijk gaan we nooit specifiek ergens op af.. We weten waar sommige dieren zitten en lopen er dan langs…zijn ze er dan is het meegenomen ….zijn ze er niet dan gaan we door..
      Er komt altijd wel iets op het pad

      Like

Reacties

