Klap voor de kop

Terwijl ik vanmorgen tot mn ellebogen  in de vlierbloesem zat..
Zei Piet….we gaan toch nog wel weg he vandaag..
Dus met de hete adem van Piet in mn nek …..Siroop maken…
Snel snel snel …alles gezeefd, gekookt en in potten gedaan..
Op de pedalen ..het duin in..
We hadden nog een restje Vlierbloesemsiroop van Eveline dus dat hadden we mee..
Natuurlijk heb ik dat laten proeven…
Buurmeisje die op straat stond..
Mensen in het duin die we tegenkwamen..
Heeeeerlijk vonden ze het!!!
.
 photo IMG_0088_zps7bgriphb.jpg
.
In het duin zat de zandhagedis lekker in het zonnetje..
.
 photo IMG_0092_zpsppksiavp.jpg
.
Wij gingen verder..
.
 photo IMG_0110_zpsfzbrv93e.jpg
.
Voor de verandering even een ander stuk duin..
.
 photo IMG_0111_zpsgsqiboca.jpg
.
Natuurlijk onderweg weer gezeten ….
Glaasje vlierbloesemlimonade..
.
 photo IMG_0112_zpstpb1kfry.jpg
.
Mooi stukje duin hier..
Verboden te fietsen dus wij gaan de andere kant op
.
 photo IMG_0113_zps5a1ybpon.jpg
.
Cremer meer….
Ook hier stikt het van de ganzen …
.
 photo IMG_0115_zpsnj4d94m5.jpg
.
Toen we thuis waren….dacht ik….
Even  een flesje open….
Even proeven…
Nou ik kan er kort over zijn….
Ik kreeg een klap voor de kop !!
Suikerwater met ergens heeeeeeel ver weg….een vleugje vlierbloesem !!
.
 photo IMG_0085_zpserqjaizl.jpg

.
Doordat we vandaag hals over kop vertrokken zijn..
Stond wel alles in de vaatwasser….
MAAR de vlierbloesem stond nog in een emmer …vergeten weg te gooien .
Even een snelle tocht op internet…
En nu in de maak….
Vlierbloesem siroop op de warme manier gemaakt….
Dus de hele bende staat nu zachtjes te trekken…zoals thee..
Ben er nog wel even mee zoet….
Om negen uur kan ik beginnen met zeven en zeven..

5 thoughts on “Klap voor de kop

  1. Weer een mooie serie foto’s Ria.
    Het was heerlijk weer vanmiddag en terwijl jij en Piet dus via het fietspad die kant opgingen ging ik via het wandelpad.
    Maar ik ben niet verder gekomen dan het olmenpad want daar trof ik een derde roofvogelnest aan met jonge Buizerds en daar heb ik nogal lang staan filmen dus toen ben ik maar niet verder gegaan.
    Ook waren er heel veel libellen daar.

    Like

  2. Ik zag bij de bank hier op de foto ook verschillende libelles vliegen …
    We hebben nog naar je uitgekeken Hans …maar we hebben je niet gezien..
    Komt vast wel

    Like

  3. Laatste pan staat nu op….ff tot 90 graden verwarmen en dan de potten in.
    Het was wel siroop….maar er zat weinig vlierbloesem smaak aan….
    Dus de hele meuk opgewarmt en laten trekken ,3 uur, als een soort thee …en nu dus opnieuw de potten in…
    Het lijkt er wel op….maar …. Of het was is, is nog even afwachten

    Like

  4. O jij hebt het op de koude manier gedaan. Dat moet wel werken daar niet van maar ik heb het ook tegen de kook aan gebracht. Hoeveel cortoenen heb je er in? En dat schepje citroenzuur helpt ook. Tevens conserverend .

    Like

Reacties

