Patatje

Twee stappen het duin in …Hooglanders dicht bij de ingang..

 photo IMG_0002_zps59snl7eh.jpg
.
Wij besluiten meteen het bos in te gaan..
.
 photo IMG_0031_zpsroizjoof.jpg
.
Eens kijken of er vlinders zijn die niet weg waaien en willen blijven zitten..
.
 photo IMG_0011_zpszdbtfnwm.jpg
.
Zou dit ..het koevinkje kunnen zijn ???
.
 photo IMG_0040_zpsveoedleq.jpg
.
Het groot koolwitje..
.
 photo IMG_0099_zpsuvuehj0z.jpg
.
En toch het koevinkje..

 photo IMG_0077_zpss9mwaao6.jpg
.
Als klap op de vuurpijl …de Blauwe glazenmaker..
Ik heb het er niet mee..
Wat een verschrikkelijk fladdergeval !!
Die laatste vloog verdorie recht op me af…
Kon nog net wegduiken !!
En dan ook niet gewoon even leuk op een tak gaan zitten..
Ben je mal…gewoon er aan gaan hangen..

De zandhagedis was er niet…
Wel brak ineens paniek uit in de tankval
En de jonge meerkoeten kwamen met een noodvaart het pad op rennen.
En dan ineens zie ik wat raars..
Ik heb er wel een foto van maar dat is een wazige.
wij hebben nog nooit een fuut in de tankval gezien..
En ineens…zagen we twee jonge futen..

Maar dan ineens …dat holle gevoel…
1 Appel in de tas….
Piet en ik kijken elkaar aan…
PATAT !!
En dan bij de beste frietenbakker van IJmuiden..van Es !!
We hebben de terugweg best snel gelopen …

7 thoughts on “Patatje

    • Wij waren bij de patatbakker van Es…op de zeeweg in IJmuiden.
      Die van Es die jij bedoelt is het visrestaurant…in het havengebied.
      Je weet wel…waar ze glazen wijn over mn rug hebben laten lopen

      Like

  1. Mooie foto’s weer Ria en die blauwe glazenmaker is super.
    Ik ga zodra ik er weer kom de tankval ook even goed afspeuren om te zien of ik die futen kan spotten.
    Maar wat vreemd eigenlijk dat die jonge meerkoeten daar zo bang voor zijn, want papa en mama meerkoet zijn zoals ik heb gezien nergens bang voor.
    Ik neem aan dat de PATAT overheerlijk was.
    Groetjes

    Like

  2. De paniek werd veroorzaakt door die groep eenden …
    Volgens mij was er een ouder bij van de meerkoeten.
    Ja die fuut….gek !
    Ik dacht eerst dat het een jong eendje was…maar toch …
    Ineens duikt ie onder….hele tijd en komt weer boven, was niet makkelijk om het beestje erop te krijgen .
    Er zwommen er twee.
    Waarom ik dacht dat het jonge futen waren is vanwege hun gestreepte pyama zeg maar

    Like

Reacties

