Jam,sap,gelei,appelmoes enz enz

Soms wil je er even uit..
Maar ben je eigenlijk nog ietwat te moe…
.
 photo IMG_0606_zpsafcmx84u.jpg
.
Dan gaan we dichtbij
.
 photo IMG_0615_zpstysq4vmj.jpg
.
We mogen er nog niet in..
En geen wisent te zien
.
 photo IMG_0624_zpsz8wrkcwf.jpg
.
Paddenstoelen…herfst !!
.
HERFST ?!?!?!
OOGSTTIJD !!
.
 photo IMG_0004_zpscjke1a3n.jpg
.
Een deel van alles zie je hier staan..
Er staan 14 flessen Bramensiroop in de kast..
8 flessen Appelsap
20 Potten Bramenjam
8 potten Bramengelei..

 photo IMG_0646_zpsverh01kx.jpg
.
5 potten Perzikenjam
5 potten wilde Perzikenjam
5 grote potten Appelmoes
6 potten Rozenbottel/appelgelei
.
Over twee weken nog wat appels plukken en rapen voor Appeltaarten en Strüdel.
En peren….ik mis nog wat peren op sap…

5 thoughts on “Jam,sap,gelei,appelmoes enz enz

  1. ik word een zeer kwieke dame van 104 jaar….en dan val ik zomaar …ergens …gewoon om !
    Toch komt het voor dat ik me ineens realiseer en ook voel dat ik minder energie heb dan vroeger..
    Tussen al het plukken door , en een paar zeeeeeeer kleine ommetjes, heb ik echt bij moeten tanken pfffff.

    Tsja Bert jij kan nu wel zeggen Mmmm lekker…..
    Maar weet je wat het ergste is….ik lust eigenlijk geen jam op brood 😳.
    Dus het meeste gaat in en over yoghurt en ijs…
    En over een pannenkoekje 😉.

    Like

Reacties

