Daar sta je dan…

.
Ik vond een gedicht van Olli Heikkonen bij de uitgang ..
Keurig op een velletje papier getypt en opgehangen om te lezen ..
.

 photo IMG_3697_zpsoqopn4dk.jpg
.
Gebruik mijn naam niet lichtvaardig,
want ik zal komen als je me roept
.
 photo IMG_3740_zps2zb3rzbu.jpg
.
Ik zal komen door de bossen,
.
 photo IMG_3748_zpsuuct8hel.jpg
.
mijn gewei zal over mos en boomschors schuren,
.
 photo IMG_3753_zpsa8mfrtvm.jpg
.
mijn adem de vogelzang doen stokken,
.
 photo IMG_3757_zpsqsr3uiue.jpg
.
de vochtige bladeren en vergane naalden oplichten.
.
 photo IMG_3758_zpsuehv8lfn.jpg
.
Ik steek mijn neus in de wind,
hars en lijsterbes, ik ruik het verlangen van de mensen.
.

 photo IMG_3772_zpsmrjcshj1.jpg
.
Waarom missen ze mij, mijn gewei
is benig en veroorzaakt niets dan pijn
.
 photo IMG_3782_zpsxq81p8o0.jpg
.
Waarom
hangen ze een hoogspanningsleiding, plaveien ze het bospad.
.
 photo IMG_3789_zpsr3st7utl.jpg
.
Mijn hoeven prikken door het asfalt,
.
 photo IMG_3802_zpsrpaspc1p.jpg
.
en mijn ogen zuigen het licht op.
.
 photo IMG_3806_zpsnrclenjw.jpg
.
Roep mij niet

.
 photo IMG_3812_zpshtpou23t.jpg
.
naar de schaduw van je appelbomen
.

 photo IMG_3975_zpsghexkood.jpg
.
Kom niet
.
 photo IMG_3977_zpssggz6s0c.jpg
.
naar de duisternis van mijn bos.
.
 photo IMG_4021_zpsnp1l0osx.jpg
.
Kom niet
.
 photo IMG_4000_zps0wmjidr1.jpg
.
De wortels zullen zich aan je voeten vastklampen,
.
 photo IMG_4015_zpsf8dxukwt.jpg
.
de doornstruiken zullen je huid openhalen.
….
Olli Heikkonen
.

 photo IMG_4009_zpswrsg5yal.jpg
.
Als iemand zoveel moeite doet om een heel gedicht uit te typen en op te hangen..
Dan gebruik ik het maar even in een blog..

24 thoughts on “Daar sta je dan…

  1. Met de meeste gedichten heb ik helemaal niets..
    Maar deze, die daar zomaar hing..sprak me bijzonder aan.

    Wat hebben we weer in een mooi gebied gelopen Margriet.
    Nog zo heerlijk rustig , we hebben genoten

    Like

  2. Ik sluit mij helemaal bij Margriet aan Ria, wat heb je dit mooi gedaan.
    Dus dat stond er op dat briefje, een heel mooi gedicht, geweldig.
    Uit al je foto’s is te zien dat je een bijzonder goede fotograaf bent met veel oog voor detail, zelfs de vechtende herten staan er prachtig op.
    Ik heb in de loop van de tijd al heel veel van jou geleerd en daar zullen ongetwijfeld nog wel de nodige tips bijkomen.
    Groetjes.

    Like

    • Fout Hans….ik ben geen fotograaf en zal er ook nooit een worden ๐Ÿ˜‰.
      Net als jij vind ik het heerlijk om in de duinen te zijn en alles wat we onderweg zien vast te leggen…
      Daarbij geholpen door een geweldige camera zoals je weet ๐Ÿ˜œ.
      Nog steeds ben ik hem aan het ontdekken……
      En nog steeds ben ik niet uitgeleerd !!!
      Heb weer wat gvonden !!
      Je hoort het !!

      Like

  3. Hoe iemand toch de woorden kan vinden, dat blijft me verbazen.
    Wat een prachtig gedicht.
    En hoe mooi dat iemand dat ophangt.
    Zo.n gedicht verdiend eigenlijk meer dan een velletje papier.

    Ja het genieten, daar gaat het allemaal om.
    Het buiten zijn, de stilte , maar vaak ook de mooie ontmoetingen die je hebt.

    Zo kwamen wij gisteren een dame uit Noordwijk tegen in het te ploegen aardappelveld.
    Weer een mooi gesprek terwijl boven je hoofd de kraanvogels naar het zuiden trekken en zich voor je prachtige taferelen afspelen.

    Laat ons maar schuiven…….

    Like

Reacties

