Het burlt van de herten

Ja ook wij zien wel dat het ietsjes rustiger word..
Maar goeiegod…..
.

 photo IMG_4119_zpsdatghuwp.jpg
.
Je moet toch als hinde ogen in je rug hebben..
.
Sta ik in opperste concentratie een hert te fotograferen..
Schrik ik me helemaal ongans als op pakweg 3 meter ineens geburl klinkt..NAAST ME !!!


.
Ik had het niet gezien maar ..en het was ook absoluut niet de bedoeling om zo dichtbij te komen..
.
 photo IMG_4147_zps8x8xp8eu.jpg
.
Dan maar even een foto van deze knaap..
.
 photo IMG_4189_zpszn6jlm1u.jpg
.
Verderop loopt weer een ander..
Blijft mooi ..
.
 photo IMG_4319_zpsdyl83t7n.jpg
.
Deze kikker wil ook mee profiteren van de liefdes perikelen die in de lucht hangen..
Maar nee niemand wilde hem zoenen
.

 photo IMG_4200_zps0ydpdfpn.jpg
.
In het donkeren bos..schuilen de mannen
.
 photo IMG_4295_zpsqgghf0ve.jpg
.
In het zonlicht proberen ze op krachten te komen
.
 photo IMG_4286_zpsofv6d0ce.jpg
.
In alle kleuren en maten..
.
 photo IMG_4282_zpswro6pqgk.jpg
.
En allemaal willen ze maar 1 ding…..
.
 photo IMG_4354_zpsijbkgi78.jpg
.
Uitgeteld ligt dit heerschap  voor pampus
.
 photo IMG_4343_zpsbwibhfvy.jpg
.
Nog nooit heb ik een hert gezien met gespikkelde ballen…
Of heeft ie er twee oogjes zitten….
Apart…..heeeel apart

15 thoughts on “Het burlt van de herten

  1. Het is een bijzonder verschijnsel.
    Kees kijkt erg op van het geluid. Ligt ie net even te relaxen…begint er een hert te burlen.
    Die op en neer gaande strot is ook zo apart.
    Mocht je net vroege vogels gemist hebben ga dan nog even kijken.
    Daarin zijn DA dan herten ook onderwerp.

    Like

    • Geloof maar Eveline dat wij ook iedere keer erg opkijken van de herrie die ze maken …en van die adamsappel…mijn goedheid die gaat echt van hoog tot zeer laag in zn strot

      Like

  2. Wat is het toch weer een heerlijke beleving, de damhertenbronst, ik heb er ook zo van genoten, hoop vrijdag nog een staartje mee te pakken.
    Mooie serie met veel stoere hertenmannen.
    groetjes Ghita

    Like

  3. Stuk voor stuk weer hele mooie foto’s Ria en je tekst is heel gevat en bijzonder leuk. En wat een mooi filmpje van dat burlende hert dat je bijna op z’n staart trapte. haha
    Ook de foto van die kikker (misschien was hij wel een mooie prins) is bijzonder goed gelukt.
    Al met al was het weer een geweldig mooie en gezellige dag.
    Groetjes.

    Like

    • Ik denk dat dat hert een trauma heeft nu Hans….kijk dat ze redelijk aan mensen gewend zijn..oke…Maar nu stond ik daar fotos te maken…te filmen en ondertussen met mn armen te zwaaien om je aandacht te trekken whahahahaha

      Like

Reacties

