Fuut fuut …..een kieviet

Vandaag was het echt weer om er even uit te gaan.
Rustig opbouwen..
Even naar Spaarnwoude..
.

 photo IMG_0086_zpsmmyxhzp3.jpg
.
Dan maar even een klein stukje lopen bij het Landje van Gruijters
.
 photo IMG_0039_zpsbdo9pq8w.jpg
.
Ja….ik zag een kieviet..
.
 photo IMG_0016_zpslhctl5aj.jpg
.
Ver weg maar het kon net..
.
 photo IMG_0022_zpse25naweq.jpg
.
Mooi  beestje vind ik het  met een grappig kuifje
.
 photo IMG_0030_zps4th3nflq.jpg
.
Terug over het bruggetje..
.
 photo IMG_0046_zpsuvkvrlep.jpg
.
En daar zagen we een Fuut…
.
 photo IMG_0080_zpsclx4y3yt.jpg
.
Ook een leuk kuifje..
.
 photo IMG_0084_zpsjxnjlspp.jpg
.
De laatste jaren als ik een Fuut zie …
Moet ik altijd aan Eveline denken met haar rottige versje 😬
.
 photo IMG_0076_zpsrprcxmlb.jpg.
Weer een klein stukje gelopen ..
Voor Piet is dat weer een stukje gewonnen…

6 thoughts on “Fuut fuut …..een kieviet

  1. Dat versje zit mij ook altijd dwars.
    Je doet er niks aan😄😄😄
    Hoe dan ook, het was inderdaad geen dag om thuis te blijven.
    Mooi dat Piet er ook weer even uit kon.

    Veel kieviten zijn deze winter gewoon in ons land gebleven.
    Je ziet hele zwermen.
    Gisteren zag ik ook baltsende kievieten .
    En…het word warmer. Heerlijk!

    Like

  2. Jeetje wat ben ik daar lang niet meer geweest, Spaarnwoude, dan te bedenken dat het ooit een deel van de voortuin was bij mijn opa en oma, ik heb daar wat gewandeld, gefietst of in de auto gezeten op weg naar Spaarndam, waar mijn ooms woonden destijds… 😉 (vanuit Halfweg dus… zijkanaal F.)

    X

    Like

Reacties

