Rondje Spaarnwoude

Soms heb je zo een dag…
Een mazzeldag..
We reden een rondje..
.
 photo IMG_0032_zpsvujp7g4t.jpg
.
Camera in de aanslag want ik wilde die buizerd niet missen deze keer..
Nou over die buizerd kan ik kort zijn..
Schijnbaar wist ie dat ik de camera op schoot had !!
.
Maar dan komt de mazzel om de bocht kijken…
.
 photo IMG_0001_zpstdlijxcb.jpg
.
Arie in levende lijve !!
Waarom Arie..
Nou kijk …ooit jaren en jaren geleden waren onze Franse vrienden een weekendje hier.
Enne…Danye zei…We hebben iets heeeel moois voor jullie laten maken..
Heeeeel duur …maar wel heeeeeel erg mooi…erg fragiel..
Marc ging het uit de auto halen en kwam binnen met een grote vuilniszak,
die duidelijk ergens overheen getrokken was..
Ook hij vertelde hoe duur …mooi en fragiel het was..
Beide zeiden…Maar als je het niet mooi vind moet je het zeggen hoor..
.
 photo IMG_0010_zpsbnw0entl.jpg
.
Ik nam voorzichtig het cadeau in ontvangst en deed net zo voorzichtig de zak er vanaf …
En kon nog net een kreet van ellende onderdrukken….
Daar zat ik met een levensechte opgezette fazant op schoot…
En natuurlijk stoot je geen mensen voor t hoofd dus…..
Jaren en jaren heeft de fazant die we Arie hadden genoemd bij ons op de linnenkast gewoond…in de logeerkamer !!
En hij kwam alleen beneden als Marc en Danye hier waren voor een weekend !!
Weer jaren later hebben wij Arie afgestaan aan een nichtje van ons…
Die heeft hem als geintje bij de kroeg laten adopteren en zo heeft Arie…
jaren en jaren het voortouw genomen bij elke polonaise die er gedaan werd in de kroeg..
Getooid met een helmpje van bierdopjes !!!
Een echte kroegtijger !!
Maar goed…de kroeg kreeg mijn neef en nicht als nieuwe eigenaars en helaas was in hun bruine cafe …geen plaats meer voor Arie..
Op een kwade dag deed ik de voordeur hier open…en wie stond er op de stoep…
ARIE !!
Met een brief dat hij ons zo had gemist en of hij weer hier mocht wonen..
Nou….liever niet !!
Aangezien Bianca van de kwekerij Puur tuinen hem wel wilde hebben…
Hebben we daar een mooi plekje voor hem uitgezocht …geprepareerd en al terug de natuur in..
Wat zijn verdere lot aangaat….daarover tasten we allemaal in het duister..!!
Een jaar later was Arie….spoorloos….
Dus ik denk dat hij ergens op de tuin van Bianca toch weer tot leven is gekomen..
EN dicht bij ons wilde wonen en zo Spaarnwoude is ingetrokken…
Denk ik…zou kunnen ….
O…. we zijn nog meer tegengekomen maar door dit lange verhaal ,
Moet dat maar even wachten !!

9 thoughts on “Rondje Spaarnwoude

    • Hij heet dus Arie..we hadden namelijk al van alles geprobeerd om van het ding af te komen…maar zowel de hond als de katten gingen op de loop en wilden niets van Arie weten…Fazant in het Nederlands of Fazant in het Frans is bijna dezelfde klank..
      En als Marc en Danye dan op visite kwamen en wij hadden de Fazant vergeten neer te zetten…dan zei ik tegen Michel..als wij zo met hun weg gaan….zet jij dan Arie even op zn plek beneden …….😇

      Liked by 1 persoon

  1. Wow, Ria dat was zeker mazzel, wat een prachtige fazant is dat en moet je die kleurenpracht zien.
    Wat een schitterende foto’s.
    Zo zie je maar weer, de natuur heeft altijd wel weer een mooie verrassing in petto, als je maar geduld hebt.
    Echt jammer dat we ze niet meer in onze duinen zien.

    Like

  2. Oh wat erg, zoiets geef je toch niet zomaar cadeau? Ik zie het voor me allemaal! Wat erg! zoiets geef je alleen maar als je weet dat de ander daar ook echt van houdt of zo? Het zou in mij dus nooit opkomen om zoiets cadeau te doen, pffffffffff

    Maar goed, Arie heeft een rondreis gemaakt en leeft dus weer hahahaha 😉

    X

    Like

  3. Pingback: Spaarnwoude.. |

Reacties

