En de wijde wereld in.

.
Gisteravond zag ik voor het eerst de kleine koolmeesjes voor het gat naar buiten kijken..
En omdat ik ze 3 mei voor het eerst hoorde…
Wist ik dat ze eerdaags zouden uitvliegen..
.
 photo IMG_0163_zpsvx6iycvk.jpg
.
Zes uur vanmorgen…..niks….
Dus het bed weer in..
Maar ja lekker rustig lig je niet dan..
En om 7 uur hoorde ik de grootste schreeuwerd vanuit een andere hoek roepen..
.
 photo IMG_0144_zpsfardsujs.jpg
.
Met een noodvaart mn bed uit…naar buiten en luisteren..
Hij zat al bij de buren..op tafel..
.
 photo IMG_0180_zpscc8jfhn6.jpg
.
De een na de ander kwam het nest uitvliegen..
,
 photo IMG_0169_zpswxplgrtb.jpg
.
Ik kon het bijna niet bijhouden..
.
 photo IMG_0195_zpshhzhhltz.jpg
.
De ouders waren druk met roepen en voeren..
.
 photo IMG_0183_zpsmucultgc.jpg
.
We hebben de kleintjes overal kunnen zien..
Op het dak..
Onder het zonnescherm..
Tegen de muur geplakt..
.
 photo IMG_0192_zps9yqsjtsf.jpg
.
En een enkeling vond de Porceleinplant !!
.
 photo IMG_0197 1_zpsgdhf4w2a.jpg
.
Gewoon genieten …
.
 photo IMG_0198 1_zpsta0y1bac.jpg
.
Oogcontact met een jonge koolmees..
Ik heb haar beloofd dat ze volgend jaar de eerste keus heeft uit de nestkastjes!!
Wat overbleef was een leeg nestkastje met 1 niet uitgekomen ei ..

6 thoughts on “En de wijde wereld in.

  1. Wat een feest daar bij jou in en rond de tuin…zo leuk om dat te mogen zien en vast te leggen…zien wij het ook. Ik hou hier de pimpelmezenfamilie in de gaten, mja…we zijn wel veel weg, dus het zou echt toeval zijn 🙂

    Like

  2. Wow, wat een bijzonder leuke foto’s zijn dat Ria en haarscherp.
    Dat zal weer een prachtige ervaring zijn geweest.
    Bea en ik hebben dat één keer mogen meemaken met pimpelmeesjes en dat was ook zo’n geweldige ervaring.
    Ik weet nu drie spechtennesten te zitten en één nest van een boomklever maar je moet wel erg veel geluk hebben dat je daar precies op dat uitvlieg moment komt.

    Like

Reacties

