Vlierbloesem..

 photo IMG_0001_zps91mts2dg.jpg
.
De aardbeien in de palet lijken het goed te doen..
.
 photo IMG_0004_zpszzcqz95x.jpg
.
Morgen…gaan ze eraan !!!!
.
 photo IMG_0024_zpsjcbktuun.jpg
.
Het weer is wonderbaarlijk goed weer vandaag dus..even eruit..
.
 photo IMG_0020_zpsuti4mjdx.jpg
.
Op zoek naar de vlierbloesem..
.
 photo IMG_0033_zpsbhj78mrd.jpg
.
Nou meer dan een emmertje vol is het nog niet geworden ..
Maaaaaar…..er kunnen vast wel een paar flessen limonade van gemaakt worden !!
.
 photo IMG_0039_zpsqjaczubj.jpg
.
Kijk als ik de bramen volop in de bloei zie staan…
dan denk ik dat het een goed jaar gaat worden..
.
 photo IMG_0043_zpsn6m0daod.jpg
.
De boerderij zien we langzaam aan in verval raken..
Alles is afgezet met hekken..
Toch loopt er veel volk over het pad…
Ik hoop maar dat ze al die bramen struiken laten voor wat ze zijn…

11 thoughts on “Vlierbloesem..

  1. Wij hebben de eerste aardbeien vandaag gegeten. Ze doen het super!
    Aan vlierbloesem komen we niet toe. Ik ben al dagen biet in orde en Ton gaat morgen met zijn motormaatjes op stap. Jammer want…hmmmmmmmm vlierbloesemsiroop .

    Like

  2. Als de donder gaan plukken dan !!
    Je haalt de bloemen van de stelen en doet zoveel water erop dat ze net onder staan..
    Ze moeten dus niet drijven in het water maar vast zitten.
    Dat laat je een volle dag staan.
    Dan zeef je alles door een doek heen…twee keer.
    Meet af hoeveel water je hebt en breng dat aan de kook.
    Samen met een in stukken gesneden citroen.
    Ik doe er 800 gram suiker in per liter vocht.
    Koken tot het opgelost is..
    Citroen verwijderen , eventueel nog een keer zeven .
    En dan kokend heet in flessen doen…fles afsluiten en klaar !!
    Je hebt dan een limonade siroop..

    Like

    • Nee Sary en dat komt omdat ik die dikke navels sinaasappels zo lekker vind dat ik ze in no time op heb….maar ik ga me eens inhouden en er siroop van maken !!

      Like

Reacties

