Allemaal Stoffels

Vandaag even een rondje..
Terwijl ik me bezig houd met een fladderding..
.

.
Zegt Piet….
Wat ligt daar nou aan de overkant..
Is het een nest..
Ik richt de camera en kan mn ogen bijna niet geloven..
.

.
Zie ik toch twee schildpadden liggen !!
Ja ik wist dat ze er waren maar had ze nog nooit gezien.
Ik wist ook niet dat ze zo groot waren !!
.

.
En vaak is het ook zo..
Als je er 1 ziet…
.

.
Zie je er meer !!
.

.
Waarom ze nou allemaal via dezelfde stronk het water uit willen..
.

.
En ook al duvel je er af..
.

.
Gewoon doorgaan…of weg zwemmen
.

.
In het totaal hebben we er 7 gezien.
.

.
In verschillende afmetingen ..
.

11 thoughts on “Allemaal Stoffels

  1. Joh…wat leuk he ? Heb ik ook vaak…ben je op het één geconcentreerd en dan zie je de andere schoonheden niet. Gelukkig heb ik ook zo’n “Piet” die alles ziet …schitterende foto’s van een bijzonder mooi tafereeltje

    Like

  2. Leuk voor jou en ons Ria maar misschien iets minder voor de schildpadden die zijn allemaal gedumpt door ” liefhebbers” van exotische dieren en moeten nu zelf aan hun kostje zien te komen. Wat ze overigens goed lukt gelukkig!

    Like

    • Sary je moest eens weten hoeveel tropische vissen, guppies en goudvissen er hier in t kanaal rondzwemmen…..allemaal door de wc gespoeld …
      Deze schildpadden moeten hier al jaren leven want ze zijn best heel groot..dus ze hebben het duidelijk goed

      Like

  3. Fijn dat ze het zo goed hebben, ik heb zelf ook schildpadden gehad in het verleden, ze kunnen ook heel goed in een grote vijver, en een schildpad past zich qua groei aan, aan de ruimte die ze hebben, dus eigenlijk is dit alleen maar goed en hebben ze het goed op dit plekje.

    Ook ik heb ooit de schildpadden los gelaten gewoon in de vijver van mijn ouders, en ineens groeiden ze ook de pan uit, maar ergens.. .zijn ze dus zelf weg gegaan, nooit meer terug gezien, na een paar jaar pas.. best jammer, maar ja, als je ze in de tuinvijver wilt houden, ze kunnen ook graven, dan dien je eigenlijk een rasterwerk tot een bepaald aantal cm’s onder de grond aan te leggen.. dat hadden we niet gedaan, ze waren vrij om te gaan, ze bleven ook, waarom ze gegaan zijn en waarheen? Geen idee!

    X

    Like

  4. Ik heb er twee gehad die samen met een paar goudvissen in een grote bak zaten…
    Op een avond had ik het hele spul even in een kleine bak gedaan omdat ik die grote moest schoonmaken….
    Ineens zie ik die schildpadden op de goudvissen afgaan en ze vraten ze helemaal op !!!!!!
    Het leek wel een scene uit Jaws !!
    Ik was ook meteen helemaal klaar met die vraatzuchtige monsters en heb ze weggegeven !!

    Like

  5. Gister was Boer Klaas hier even en die vertelde dat ze ook in spaarnewoude zitten, ze leggen er zelfs eieren !!
    Dus ook daar maar eens de boel in degaten houden

    Like

Reacties

