Soms zit het mee

En soms zit het tegen …maar nu ff niet
En daar profiteren we volop van..
Eind oktober verleden jaar is er een medicijn verhoogd omdat het niet lekker ging met Piet.
Half juli waren we bij de cardioloog voor controle..
Tsja echt lekker ging het nog steeds niet..
Probeer eens terug te gaan naar de oude dosis was het advies..
.

.
En verdomd als t niet waar is…vandaag zat ie op de fiets !!
.

.
Dichtbij huis ..even door Spaarnwoude..
.

.
Anderhalf pond bramen verder, even bij de kanobaan gezeten..
.

.
Nog steeds vind ik het zo jammer dat ik in dit huis
maar een paar maanden heb gewoond als meisje van 10 jaar oud.
De winter van 1963 zal me altijd bijblijven..
Schaatsen aan bij de kachel…even over de dijk heen klimmen en het ijs op..

12 thoughts on “Soms zit het mee

  1. Wat een heerlijkheid moet dat zijn voor piet en voor jou! Ik weet hoe dat gaat Ria. Ik ben gestopt met al mijn pillen op een na en mijn puffen ik voel me stukken beter al denkt mijn dokter dat dat niet kan maar ik voel mijn eigen lijf ik ben er klaar mee!
    In ’63 is Petra geboren ik vergeet die winter ook nooit meer Wat was het koud toen he.
    En jij hebt over dit huis al eens eerder verteld heel lang geleden al weer maar ik weet het nog precies haha Doe Piet mijn hartelijke groeten en geef hem een knuffel en neem er zelf ook een ! XXX

    Like

  2. Oh de winter van ’63 op zijkanaal F, heb altijd begrepen dat dit het ultieme schaatsjaar is geweest, maar ja ik was er nog niet, hahaha

    En jee, alweer op de fiets, Goed gedaan Piet!

    X

    Like

    • Nee het was toen zijkanaal B.
      Toen nog een open verbinding met het Noordzeekanaal.
      Als ik een boodschapje moest doen, schaatsen onder en dan het zijkanaal oversteken en in het winkeltje daar de boodschappen doen.
      Het leuke is dat NU de dochter van die mensen er een restaurant in heeft wat Villa Zomerdijk heet .

      Liked by 1 persoon

      • Oh, dat heb ik mijn moeder nooit horen vertellen, wel weet ik, dat zij de dijk en zijkanaal heeft zien aanleggen of zo, of de dijk op Halfweg in elk geval, dat was voor mij dus gewoon alsof dat altijd zo is geweest, ook al kon ik echt wel zien, dat het ooit door heeft gelopen qua weg aan de andere kant naar Spaarnwoude toe 😉 Zelf heb ik leren schaatsen op zijkanaal F dus… met mijn opa, hahaha

        Like

    • Ik denk dat jij in gedachten aan de kant van Halfweg of Spaardan ,Spaarnwoude bekijkt.
      Dit zijkanaal B ligt of lag aan de Amsterdamseweg.. De verbinding vroeger tussen Velsen en Amsterdam.
      Vroeger was bij dit zijkanaal een brug waardoor bijvoorbeeld woonboten erin en eruit konden varen.
      Later is de brug weggehaald en is de weg gewoon doorgetrokken…weg open verbinding !!

      Eind 1962 ergens in december of zo gingen mijn ouders uit elkaar en trokken wij in bij vrienden die dus in dat huisje woonden…zo ging dat toen. mijn moeder was zelf vertrokken dus in die tijd betekende dat…geen bijstand..geen geld.
      Zij werkte in die tijd al jaren voor een Atelier als thuisnaaister …en ja dat kon niet in dat huisje..dus kocht zij een oude woonboot die tegenover het huisje lag…voor de sloop bestemd , de slaapkamers waren weg..en het enige wat er nog op die boot stond, washet keukentje en een klein woonkamertje, netgroot genoeg om haar naaimachine neer te zetten en aan het werk te kunnen blijven.
      In het vroege voorjaar van 1963…. Is ze weer terug gegaan naar mn vader..
      De vrienden zijn uit het huisje vertrokken…
      Niet veel later ging mijn moeder weer weg bij mn vader, deze keer voorgoed en kreeg zij het huisje aangeboden …en ze wilde het niet !!

      Liked by 1 persoon

      • Wat een verhaal en ja ik kijk vanuit Halfweg, mijn opa en oma kwamen van de Dubbele Buurt af, daar is mijn oudste oom en mijn moeder geboren, tot de Kanaalweg werd opgeleverd en daar is mijn jongste oom dan geboren alsnog, en daar hebben ze gewoon tot de dood, allebei… Dus onderaan de twee dijken, en langs zijkanaal F. naar de Kom toe, de spoorbrug met daarachter de Suikerfabriek, daar heeft mijn opa tot de VUT gewerkt…

        Like

  3. Dat hebben we al vaker beleeft he, dat de medicijnen niet helemaal gied waren ingesteld . Daar kan de arts ook niets aan doen , dat begrijp ik best, het lijf Piet luistert zo nauw.
    Maar super dat dit nu toch weer verbetering geeft.
    Ik stuur hem binnenkort de braamstruiken in. Plukken zal hij😄.

    Like

    • De cardioloog kan ook niet veel meer dan wat schuiven met de medicijnen ..nu dus verlaagd wat in november verhoogd was..
      Wij gaan begin volgende week even kijken of er al wat meer bramen rijp zijn Eef..het zou zonde zijn als jullie komen er het meeste is nog groen..
      Wij houden het in de gaten !!!

      Like

Reacties

