Een hert met een identiteitscrisis…of niet ??

Soms geloof je je ogen niet..
Je leest iets over een hert aan de rand van de Velserbroek ????
Een hert…bijna om de hoek..
Dat bestaat toch niet !!
Dus in de auto…het regent anders waren we gaan lopen
.
 photo IMG_3171_zpscpqwgfv1.jpg
.
Schiet mij maar lek !!
.
 photo IMG_3172_zpsfvh8zkos.jpg
.
Een hertje !!
.
 photo IMG_3175_zpsx8vg81m2.jpg
.
Rustig en op zn gemakje staat hij te grazen..
.
 photo IMG_3181_zpsqtyuf5n7.jpg
.
Is het een wild hertje..
Of word het hier opgekweekt voor een kerstdiner ??
.
 photo IMG_3194_zpsfezuku4v.jpg
.
Even navraag gedaan..
Nee het hertje leeft hier ongeveer twee jaar
Aan de andere kant van de weg in het bosje..
Maar vanwege loslopende honden word hij opgejaagd.
En daarom…..
.
 photo IMG_3209_zpsyhfzpro4.jpg
.
Heeft hij zich een plekje gezocht bij de paarden..
.
 photo IMG_3215_zps00devlqu.jpg
.
 photo IMG_3211_zpsorf0udsz.jpg
.
En nu vraag ik me af..
.

.
Zou hij denken dat ie een paard is ??
.
 photo IMG_3230_zpsom1tyved.jpg

.
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder..
Het hertje is op RTV/NH te zien geweest..
Blijkbaar is het verhaal wat de mevrouw mij vertelde..niet helemaal correct..
NU is het verhaal dat hij uit het duin is gekomen en verdwaald..
En dat hij nu een week….een paar weken…
de verhalen spreken elkaar tegen..hier woont.
En weet je….ergens geloof ik het gewoon helemaal niet meer..
Tussen de duinen en Spaarnwoude..liggen landgoederen..
Is er een park met een hertenkampje..
zijn er weilanden … schapen, koeien, paarden !!
En hij zou dan dwars door Santpoort of Driehuis gelopen moeten hebben..
Dwars door al die weilanden enz..
Een drukke autoweg overgestoken moeten zijn..
Om juist in Spaarnwoude bij de paarden te gaan staan..
Nou…..ik weet het niet..
Het is dat het hertje er loopt…maar verder lijkt het bijna een broodje Aap

20 thoughts on “Een hert met een identiteitscrisis…of niet ??

  1. hahahaha apart en mooi tegelijk, alleen je video is privΓ©, dus kan ik niet kijken nu πŸ˜‰

    Gisteravond zag ik voor de 2de keer een vos, de eerste keer dacht ik, nah… ik zie het verkeerd, maar nu bleef hij snuffelen langs de flat nota bene! Nee, geen camera bij de hand, want het is aan de slaapkamer kant en ik ging dus naar bed, maar wel na 2 uur ergens…. ik heb wel gelukkig mijn raam heel zacht open kunnen doen en zijn gang kunnen volgen in het weinige licht wat wij tegenwoordig tegen inbraak aan die kant hebben difuus dus, nul lantaarns. Hij kroop in het tussenbosje aan de andere kant van het fietspad.. ik denk dat hij zich daar dus ophoudt overdag of zo… wel een hele kleine strook overigens.

    X

    Like

    • Hebben jullie weinig licht ivb met inbraak ?!?!?!
      Ik heb iedere nacht de tuinverlichting aan voor hetzelfde…juist meer licht zodat gezien kan worden dat er iemand in de tuin is…
      Maar wel geweldig leuk dat er een vosje rond scharrelt

      Liked by 1 persoon

      • We hadden eerst nul licht, nu hebben we van die spaarlampen gekregen die aangaan als er iemand dichterbij komt, schrikeffect, sommige lampen draaien de hele nacht, maar van niks naar iets is al heel wat, en je moet je voorstellen, dat ze naast slaapkamerramen gemonteerd zijn, dus daar moet men ook rekening mee houden dan, flat dit he πŸ˜‰

        Like

      • Mijn neef heeft hetzelfde bewakingsysteem als wij op het huis..
        Bij hem was laatst een poging tot inbraak..ze hadden de koevoet onder het kozijn gezet..vlak onder de sticker van de beveiliging whahahaha tjsaaa
        Ga je toch denken….kunnen ze geen Nederlands lezen πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        Like

    • Wij wonen op een hoek dus wel licht genoeg maar er word zoveel ingebroken hier dat wij de tuin aan laten staan s nachts

      De meest idiote diefstal hier is…de schutting van een buurman verderop is weggehaald op 1 nacht …dan sta je echt gek te kijken whahahahaha

      Liked by 1 persoon

      • whahahaha ja heel gek! Hier zijn dus ook pogingen gedaan plus achter, zijn deuren maar die horen dicht te zitten, toch halen vooral ouders met buiten spelende kinderen telkens de dranger eraf, zooooooooo irritant en vragen om moeilijkheden, hier is dus ook al meerdere keren ingebroken, maar mijn deur en die van de buuv gaan ze voorbij omdat wij pensloten hebben, en dan denken ze al.. te lastig πŸ˜‰

        Like

      • Geweldig die video, ja het kan, ik weet nog dat mijn opa en oma een kitten kregen ooit moederpoes dood, mijn oom had hem mee genomen. oogjes nog dicht, zet hem maar bij de hond in de mand, zien wat zij doet… echt boers, lol… kat en hond heel close geworden πŸ˜‰ kat met hondenneigingen, hahahaha

        Like

  2. Wat een apart verhaal Ria, misschien komen er nog wel meer herten bij dan kan je straks met Piet de bronst in je ‘achtertuin’ volgen.
    Ik hoop niet dat de honden hem gaan opjagen want dan kan het weleens verkeerd aflopen.

    Like

  3. Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder..
    Het hertje is op RTV/NH te zien geweest..
    Blijkbaar is het verhaal wat de mevrouw mij vertelde..niet helemaal correct..
    NU is het verhaal dat hij uit het duin is gekomen en verdwaald..
    En dat hij nu een week….een paar weken…
    de verhalen spreken elkaar tegen..hier woont.
    En weet je….ergens geloof ik het gewoon helemaal niet meer..
    Tussen de duinen en Spaarnwoude..liggen landgoederen..
    Is er een park met een hertenkampje..
    zijn er weilanden … schapen, koeien, paarden !!
    En hij zou dan dwars door Santpoort of Driehuis gelopen moeten hebben..
    Dwars door al die weilanden enz..
    Een drukke autoweg overgestoken moeten zijn..
    Om juist in Spaarnwoude bij de paarden te gaan staan..
    Nou…..ik weet het niet..
    Het is dat het hertje er loopt…maar verder lijkt het bijna een broodje Aap

    Like

Reacties

