Even op de fiets

Als het overdag te warm is.
Dan gaan we ’s avonds wel even weg..
.

.
Deze hond dacht er net zo over…en nam een verkoelende duik in een vijver
.

.
Hij stond klaar voor nog een duik..maar mocht het niet van z’n baasjes..
.

.
Wij besluiten om naar het duin te rijden..
.

.
Ver…heel ver weg zie ik een witte vlek op een duin, thuis zag ik pas dat het een hert was in de zon.
.

.
Het word veel te snel donker ..
.

.
Oke dan het duin maar weer uit..
.

.
Via de Ruïne van Brederode weer naar huis..
.

.
Net voor we weer op de fiets stapte …oude Chevrolet  !!
.

.
En terwijl het al donkerder werd..nog even langs ons buurthertje ..
Hij denkt nog steeds dat ie een paard is !

11 thoughts on “Even op de fiets

  1. Fantastisch zeg, dat kasteel ook, mooi geschoten Ria,
    dat hertje, wat is het toch aandoenlijk zeg…ik krijg er een krop van in m’n keel..
    die hond een leonberger.. die zal het écht wel erg warm hebben.. lekker zo’n verfrissende duik 🙂

    xxx

    Like

    • Heel erg lieve honden zijn het, we hebben ze ooit als buurhonden gehad zeg maar.
      Dien het hertje loopt zelfs mee als de paarden opgehaald worden voor hun dressuur lessen..over de straat , langs de huizen ..hij trekt zich nergens wat van aan !!

      Like

    • Als de mensen aan Velsen..IJmuiden denken dan denken ze aan de Hoogovens of Tata zoals het nu heet..
      Kijk en als je daar nou met je rug naar toe gaat staan…dan hebben we de sluis..het kanaal..een prachtig stukje Oud Velsen..het strand..de zee en de pier , de havens en de parken , de landgoederen ..de Ruïne van Brederode ..de duinen en het recreatie gebied ..eigenlijk teveel om op te noemen

      Liked by 1 persoon

    • Ik hoop het ook Eveline, hoop echt dat ze hem daar gewoon laten lopen, hij gaat echt op een gegeven moment wel terug naar het duin, op zoek naar een hinde…of…ook een hinde moet op onverklaarbare wijze ineens ook opduiken daar

      Liked by 1 persoon

  2. Je weet het wel spannend te maken jij he ik wist niet hoe snel ik op je site moest komen dacht minstens dat er een krokodil zwom in die vijver hhahaha ja je weet het maar niet daar bij jullie reeën die denken dat ze een paard zijn voor het zelfde geld een krokodil die denkt dat hij een paling is of wat dan ook. Gelukkig heeft het aan je mooie foto’s niets afgedaan maar je hebt me wel laten schrikken hoor hahahaa

    Like

  3. Wauw, wederom prachtig, ja het avondlicht kan heel mooi zijn. Ik heb weleens hetzelfde maar hetzelfde dilemma tegenwoordig, niet dat ik nachtblind ben, maar toch, ik moet door hele kale lege stukken heen vol met bomen en …. soms dus ook gespuis.

    Vandaag heb ik met mijn dochter een fietstocht gemaakt, eentje die ik al vaker heb gedaan maar vandaag? Trof ik ijsvogels aan, maar komen pas later op blog 😉

    X

    Like

Reacties

