Kkkkkaboem…..KKKKKKaaaaaaboem

Het gaat hier de afgelopen week niet goed.
Piet is weer aan het minder worden.
Vrijdag de hele dag overleg gehad met de hartfalen poli.
Ja de pijnblokkade moet opnieuw gezet worden.
Gebeld voor een afspraak…
cardioloog moet eerst toestemming geven om een bepaald medicijn te stoppen.
Hartfalen poli gebeld…die is daar achteraan gegaan.
Heeft terug gebeld , cardioloog gaf toestemming.
Pijn poli gebeld , afspraak gemaakt..
Piet lag inmiddels alweer op de bank de dag door te komen.
’s Avonds was ik even bezig met mn muzikale opvoeding
en op youtube het een en ander aan het bekijken en beluisteren
En ik zeg…Piet moet je horen..
Ik zie Piet op een rare manier opveren en hij zei dat de ICD was afgegaan……
Ik grijp de telefoon en bel een verkeerd nummer..
Kreeg van de schrik de telefoon niet meer uit dus grijp een andere telefoon..
kreeg weer iets waarvan ik dacht… niet goed maar kreeg ook deze telefoon niet uit…
Ondertussen hoorde ik Piet zeggen Ooooo wat doet dit zeer…zooooo zeer.
Weer veerde zijn lichaam op…en weer kreeg hij een optater..
Ooo zegt ie weer , dit is veel erger dan de vorige keer …zooo zeeer
Ineens hoor ik iemand praten vanuit mijn hand…schijnbaar was ik doorverbonden …
En ook nog eens met de goede afdeling..
Dus toch het goede nummer gebeld
Situatie uitgelegd, moest weer wat vragen beantwoorden..
Is hij bij kennis….Piet..Piet ben je er nog…oogje open …ja
Is hij warm…voelen …ja hij is warm..
Zweet hij…ja als een otter…
Ja u moet komen en met een ambulance want u moet niet zelf gaan rijden …
was ik ook niet van plan..
Belt u zelf een ambulance of moeten wij het doen..
Nee ik bel wel…ik bedoel wat kan er fout gaan met een simpel nummer als 112…
Nou weinig als je op het knopje bellen drukt….moet je dat wel doen…….
Kinderen gebeld…Michel kwam meteen om ook mee te gaan..
Een standaard pakketje lag al dagen klaar in de badkamer..
Want een flinke meid is op de toekomst voorbereid..
Snel gegrepen…in een tas en ik was er klaar voor pfffff
Ik kan rustig en eerlijk zeggen dat ik me het lazarus geschrokken ben..
Wat is dit vreselijk om aan te zien..
Wat moet dit vreselijk zijn om mee te maken !!

 photo IMG_3296-2_zps6hstmax8.jpg
.
Er komt geen eind aan die gang….ik verbaas me er iedere keer weer over …
Voorlopig moet hij op hartbewaking blijven….aan het eind van die gang…en dan de lift
Zijn eigen cardioloog is geweest vandaag om de ICD uit te lezen.
Heeft een gesprek met Piet gehad..
Het is slecht..onvoorstelbaar dat iemand met zo een kapot hart hier al ruim 30 jaar mee leeft.
Normaal sterft iemand met zo een slecht hart vele jaren eerder…zei hij en jij leeft er nu al zolang mee
Onvoorstelbaar…
Maar door dat lange leven …loop je nu hier tegen aan en zal het nog slechter gaan worden.
Het hart is nog verder achteruit gegaan..en het is al zo slecht..
Aankomende week willen ze overleggen of Piet een ablatie kan krijgen.
EN ze willen de afspraak van de pijn poli voor de blokkade naar voren schuiven..
We gaan het zien en meemaken !!

UPDATE…

Nou de update kan ik hier neerzetten…
Ik kon Piet vanmorgen weer ophalen.
Hart is rustig gebleven…
ICD is opnieuw afgesteld.
Ablatie is aangevraagd en ze gaan in het Onze Lieve Vrouwen gasthuis kijken OF er plaats is in zijn hart om een ablatie te kunnen plaatsen.
Pijnpoli , daar gaan ze intern kijken of het naar voren getrokken kan worden…

9 thoughts on “Kkkkkaboem…..KKKKKKaaaaaaboem

    • Niet verdrietig zijn Eefje….je weet met wat voor boodschap hij verleden jaar thuis kwam…en we zijn nu gewoon weer bijna 1 jaar verder..
      We hebben het er idd uitgebreid over gehad en daatom weet je dat wij er vrede mee hebben wat er ook op ons pad gaat komen.
      Het is gewoon heerlijk dat hij weer thuis is…

      Liked by 1 persoon

Reacties

