Uit een hele oude doos…

Ik was vandaag op een Facebook site met oude fotos van IJmuiden.
Er valt me een naam op van een jochie wat een vriendje was waar ik mee speelde vroeger..
Ik weet dat hij al jaren geleden is overleden..
Wat  me nog het meest bijstaat van zijn gezin..
Dan was zijn moeder zwanger…kwam een wiegje in de kamer te staan..
Gordijnen gingen op een gegeven moment dicht…en het wiegje was weer weg…
En dat is  meerdere keren gebeurd..
Vaag staat me een beeld bij van een klein kistje onder een snelbinder van een fiets…
Bobby is enig kind gebleven ..
Dus ja als ik zijn naam tegen kom …dan kijk ik naar de antwoorden..
Als ik zijn moeder tegen kom…durf ik haar nog steeds niet aan te spreken..
Ik was 9 jaar toen ik aan het verhuizen sloeg…

Maar goed …nu dus het leuke ..
Iemand heeft onder dat bericht allemaal foto’s van onze oude school gezet.
Foto’s van schoolreisjes..die heb ik niet ..
.

.
En dan ineens…ja …ik sta er op !!
.

.
Kijk in die tijd werd er niet moeilijk gedaan met het schenken van de limonade..
Ben je gek..gewoon uit een emmer …
Ik ben blij met de foto’s …echt zooooo leuk !!

19 thoughts on “Uit een hele oude doos…

  1. Is toch niet nodig Eefje…het meisje met de nadenkende blik op haar gezicht…ik zie bijna zoonlief die dat ook zo kon..
    Maar goed ..speciaal voor jou..ik ben het meisje met het pagekopje en het geruite bloesje aan op de onderste foto naast Tineke het meisje met de stippeljurk

    Liked by 1 persoon

    • Degene die de fotos had geplaatst had het erover dat het alle fotos waren 1960 tot 1963 van de schoolreisjes .
      Ik weet dat we in die tijd met meerdere klassen tegelijk op schoolreisje gingen..
      1960 toen was ik zeven jaar en als ik zo naar de kinderen kijk die in mijn klas zaten zou dat best kunnen ..

      Liked by 2 people

    • Zij heeft jaren bij ons in de buurt gewoond en soms zag ik haar lopen..al met al zijn we al dik 15 jaar daar weg.. en ik heb het vermoeden dat ze nu hier in de Velserbroek woont..
      Zij heeft haar man vroeg verloren ..is hertrouwd , dus ik weet haar naam ook niet meer, en Bobby is denk ik ook al 20 jaar geleden overleden ..
      Zou ze nog leven dan zou ze denk ik dik in de 80 zijn !

      Liked by 1 persoon

  2. hahahaha limonade uit een emmer, die kende ik nog niet, en ja ik weet hoe blij zoiets je kan maken, zo kreeg ik dus gescande dia’s een aantal jaren terug al van mijn nicht, haar vader schoot vroeger dia’s en ik kreeg foto’s van mijzelf als baby, mijn mama op trouwdag die allemaal weg waren omdat zij het trouwalbum van haarzelf had gedumpt ooit… wat was ik kwaad 😉 En ineens een paar mails met… ik zat te janken gewoon van blijdschap.

    Van je oude vriendje en het verloop van nakomelingen is triest…

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Heerlijke foto’s. Ik verlang wel eens terug naar die tijd dat limonade gewoon uit een emmer werd gedronken en Piet zijn snoep gewoon op straat smeet. Heerlijk herkennen. Zo’n kapsel had ik ook 🙃

    Like

    • Hoe ik ook geniet van deze tijd met al zijn techniek , ik ben blij dat ik niet hoef op te groeien in deze tijd Staartje .
      Vind er geen zak aan voor kleine kinderen, al dat gekissebis

      Like

Reacties

