Vreemd ..

Wij besloten vandaag even naar het Kennermermeer te gaan.
.

.
Mislukt !!
.

.
We gingen door de slufter regelrecht het strand op !!
Dat hele strand over gelopen naar de zee..

.

Afgezien van wat schuim..was er niet veel te zien..
Oke dan gaan we even naar het kleine strandje..
.
Ik heb me in de volle zon…jas open..
Helemaal uitgeleefd op deze schelp
.

.

.
Ja deze dus..
.

.
Volledig koppie onder..
.

.
Opgepakt door de zee en verderop weer neergelegd
.

.
Met grote kans op natte voeten..
.

.
Maar ik was iedere keer net op tijd weg..
.

.
En iedere keer weer die schelp..
.

.
Laag bij het water….oke …natte sjaal..
.

.
Oke…natte camera riem…
Je hebt toch geen tijd om ook maar ergens op te letten met die golven !!
.

.
Ja er lagen natuurlijk ook andere schelpen…maar die lagen alleen maar 🀣
.
.
En weer lagen er een paar bossen rozen op strand..
Stil verdriet ..
.
Wat nou zo vreemd was …
Normaal kan je overvallen worden door zeedamp..
Zo niet vandaag !!
Met 7 graden vol in de zon was het heerlijk op strand..
We rijden IJmuiden uit langs het kanaal…
Dikke mist…
We reden de Velserbroek in…dikke mist en slechts 1 graad !!
En dat is dus het vreemde aan dit blog

17 thoughts on “Vreemd ..

  1. Vanuit een bepaalde hoek lijkt die schelp net op een kikkertje. Mooi. Die rozen doen mij vermoeden dat zich iets heeft afgespeeld in dat water wat te maken heeft met ‘afscheid’. Maar dat kan ook projectie zijn … Toch blijf je er over nadenken. Prachtig hoe je foto’s kunnen raken. Zo klein, maar zo betekenisvol. Dat je dat zo ziet! Ik ben blij dat ik je ‘ontdekt’ heb πŸ™‚

    Like

    • Vandaar ook.. stil verdriet.
      Ik weet dat mensen niet altijd mee kunnen bij de asverstrooiing op zee, ik weet ook dat dit heel respectvol gedaan word.
      Toch raakt het me als ik de bloemen op strand terug vind..
      Ook wij zijn al zoveel mensen kwijtgeraakt en ja vele …ook uitgestrooid..
      Ik denk dat het ook met de stroming te maken heeft want ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien..

      Liked by 1 persoon

    • Dit jaar is het alweer 10 jaar geleden dat mijn oudste broer is overleden.
      Ik weet nog dat ik een dag of drie na zijn crematie naar dat crematorium moest om wat af te geven..
      Toen ben ik nog even naar zijn bloemen gaan kijken die verderop lagen..het had geregend en de bloemen hadden hun mooiste tijd wel gehad..
      En weet je..ik vond ze toen vele malen mooier !!

      Like

    • Ik heb niets met bloemen…
      Ja een bos fluitenkruid of zo dat vind ik wel oke..
      Mn tuintje mag er vol mee staan..de ene bloeier na de andere..prachtig..Daar knip ik wel eens iets vanaf om dat binnen te zetten..
      Een paar takken van het een of het ander..prima
      Maar geef me een bos van die opgetuigde bloemen …en ik vind het vreselijk

      Like

      • Ik vind het altijd wat zonde. Bloemen horen te groeien, niet in een vaas. Bovendien eten onze katten ze dan half op. Geen goed idee. Hoewel ik een bos tulpen deze tijd van het jaar best leuk vind. Maar dan nog…die katten… πŸ˜‰
        Slaap lekker!

        Like

  2. Ik zat me al te verbazen Ria ik dacht zon hoe ziet dat ding eruit haha maar ik snap hem al jullie hebben een streepje voor bij de weergoden ! Heerlijk hoor ik hoop dat je vandaag weer mag genieten XXX

    Like

  3. Mooie fotoserie Ria en dat zonder natte voeten.
    Maar jullie hebben er in ieder geval weer van genoten zie ik.
    Die mist was inderdaad heel vreemd want ook bij het vogelmeer was er volop zon maar om een uur of drie sloeg dat ineens om in mist en dat slechts in een paar minuten.

    Like

  4. Oh wauw die roos… prachtig, en de schelp, ook prachtig! Ik probeer dat ook maar mijn camera is alleen digitaal kortom te langzaam om dit op juiste momenten te kunnen pakken, heb het al zo vaak geprobeerd.

    X

    Like

    • De meeste digitale camera’s kunnen dit wel hoor Suus, ik zie mensen met een gsm of hele gewone camera de mooiste foto’s maken.
      Ik heb geen spiegelreflex camera maar eentje die onder zoomcamera valt …gewoon een compact camera die ik handmatig kan instellen

      Liked by 1 persoon

Reacties

