Strandje

Wij waren vandaag even op strand…πŸ˜‡
Ik ben er maar even bij gaan zitten..
.
 photo IMG_8172_zpsfay065mt.jpg
.
Ik bedoel maar..je kan nooit weten..😏
.
 photo IMG_8150_zpswyfhzhhh.jpg
.
Poosje geleden zei iemand…
.
 photo IMG_8147_zpsjf5hvqqd.jpg
.
Er zwemmen hier wel een stuk of 40..
.
 photo IMG_8148_zpsjcaejjr5.jpg
.
Ja ja zei ik…al zwemmen er 100….
.
 photo IMG_8092_zpsj9md1b2l.jpg
.
Ik zou al blij zijn als ik er 1 zou zien..
Och zei hij….
.
 photo IMG_8191_zpsbufc2oio.jpg
.
Het is bijna een plaag…
Hoe blasΓ© kan je worden dacht ik…
.
 photo IMG_8188_zpsksn0n7bc.jpg
.
Maar goed vandaag zaten we er weer…
.
 photo IMG_8041_zpsfzfdfoxx.jpg
.
Afgezien van de zeehonden die er echt regelmatig zijn..
.
 photo IMG_8125_zpswchumomg.jpg
.
Hoef je je nooit te vervelen aan de zee…
.
 photo IMG_8138_zpsjh0lszim.jpg
.

Er schiet een waterscooter de jachthaven uit…

.
 photo IMG_8139_zpsivjc9k0n.jpg
.
Hij scheert over het water en zorgt voor aardig wat waterverplaatsing..
.
 photo IMG_8175_zpsbeaz4ue8.jpg
.
Tot hij de zeehond ziet…
.
 photo IMG_8056_zps09epib1b.jpg
.
Boten in alle soorten en maten varen de pieren uit..
.
 photo IMG_8045_zpsscluddeg.jpg
.
Hier een grote zandzuiger..
.
 photo IMG_8051_zpsydylicqa.jpg
.
Volgens ons zuigt deze het zand weg uit het kanaal…
Ze zijn een sluis aan het bouwen..
Het zand word op zee gelost
.
 photo IMG_7998_zpsnkdjopcd.jpg

.
Op het strand zag ik een mosselschelp liggen gevuld met zeewater..
Met daarin …een kleine schelp..
Hoe mooi !!

.
 photo IMG_8180_zpsdrmccyia.jpg
.
Het word koud, we hebben het koud….het begint te dreigen…
En we moeten nog boodschappen doen….
Wegwezen dus !!

7 thoughts on “Strandje

  1. Mooie blog, ik krijg zo weer zin om naar IJmuiden te gaan. De mosselschelp met daarin de kleine schelp is heel bijzonder. En leuk he,die zeehondjes. Heb ze daar nog nooit gezien, wel bij de Brouwersdam.
    groetjes Ghita

    Like

    • Wij zijn er denk ik echt tientallen keren geweest en in al die tijd 1 keer 1 zeehond gezien bij het havenhoofd !!
      Als wij op de pier liepen. Lagen ze op het kleine strand….waren we daar dan lagen ze op de pier…of in de jachthaven ..GEK werd ik er van…
      Kom je thuis zie je de mooiste fotos op facebook….
      Dus ik ben hier al heel erg blij mee…ver weg maar het zien is op zich al zooooo leuk

      Like

Reacties

