Het kan vriezen , het kan dooien

Het vriest !!

.
En ik ben ernstig opgelucht !!
Eind September van de trap gevallen en vanaf die tijd best last van mn enkel..
geen tijd om naar de dokter te gaan..

.
Maar ja ..wat moet dat moet…dus  begin november en eind januari…maar eens bij de huisarts geweest en die vond het tijd om me door te sturen naar een Orthopeed.
Afgelopen maandag ben ik daar geweest..foto gemaakt…geen botbreukje…
kan wel zijn dat er wat botgruis ronddwaalt.
Lekker laten dwalen dacht ik bij mezelf….
Banden zijn uitgerekt..gaat niet meer over..instabiele enkel..
Banden kunnen wel ingekort worden als ik er last van blijf houden…..
Kan wel mn spieren wat versterken ..die kunnen dan weer iets meer opvangen..
Mochten de klachten erger worden ..of niet beduidend minder…dan moet ik over twee maanden terug komen..
En ik kreeg een verwijzing mee voor een enkelbrace.

.
Vandaag de enkelbrace gehaald …
Autorijden en wat verder lopen geven gewoon nu teveel klachten
dus ik ben blij met de brace..
Zeker met hetgeen er nog aan zit te komen…

.
Piet heeft maar eens gebeld , hoelang hij nog op de wachtlijst blijft staan..
Hij staat nu gepland eind maart….
bijna het dubbele van de 2 maanden wachttijd waar ze van uitgingen..
Het is duidelijk erg druk met de Ablaties die onder narcose gedaan moeten worden.
Wachten is absoluut niet leuk maar aan de andere kant..
Geeft het hem wat meer ruimte om wat sterker te worden..

.
Door de bezoekjes aan strand hebben we wat stukken net,
touw en schelpen gejut..
En zo had ik ineens even de gelegenheid om even van wat schelpen in de sneeuw
een foto te maken..
Voor je het weet gaat het weer dooien..
En de winters van tegenwoordig…tsja die moet je meteen pakken…

 

10 thoughts on “Het kan vriezen , het kan dooien

  1. Ja Ria dat zijn geen pretjes ik hoop dat het helpt voor je. Verdikkeme het is ook wat met die ziekehuizen inderdaad wel fijn dat Piet ondertussen wat sterker word maar het blijft een schrale troost . Je foto.s zijn weer mooi hier is niets te zien geen vorst geen sneeuw alleen saai grijs.

    Like

  2. Nou Ria, daar zit je dus met je been (eh….goeie gedrag). Zo’n brace geeft best wel steun. Hopen maar dat je enkel toch nog weer opknapt. En Piet moet wel erg lang wachten op die speciale operatie. Misschien kan het toch wat eerder? Sterkte voor jullie allebei.

    Like

    • Piet is toch na die opmeppers van de ICD best achteruit gegaan , wij hebben het er over gehad om er een zorgcoach op te zetten om te kijken of de wachttijd ingekort zou kunnen worden… Maar beide denken we dat hij nog wat tijd om sterker te worden beter kan gebruiken dus we laten het zo..

      Like

  3. Ik ben blij dat jij toch die enkelbrace hebt, want lieverd, zo belangrijk dat jij rechtop kunt blijven staan en van Piet, ook mee eens, het is niet leuk om zolang te moeten wachten, zelfs ik begin nu al ongeduldig te worden terwijl ik nog denk ik die 12 maanden nu moet wachten of 11 zelfs… wie weet wordt ik krachtiger en wie weet ook niet, ik merk nu al verval gezien mijn laatste test ‘te hoog’ uitviel, uitroeptekens achter de B12, hhahaha yeah right? het viel echt mee hoor, maar goed.. you and i know. Voor jouw Piet… inderdaad, laat hem maar alle krachten opdoen die hij kan ontvangen om dan krachtig erin te kunnen gaan, des te sneller is het daarna ook weer beter.

    X

    Like

    • Jij kent vast de uitdrukking …jezelf voorbij rennen….
      Dat is wat ik gedaan heb…en als je niet naar je lichaam luistert….dan zorg je lichaam dat je wel even MOET luisteren..
      In mijn geval…ben ik van de trap gestuiterd…en word ik zo gedwongen om wat minder te rennen.

      je testen zullen altijd hoog uitvallen als je injecties krijgt met B12…zelfs als je ermee stopt zal het nog lang een te hoge score aangeven..TOT je je weer brak voelt …maar ja..dan moet je weer opbouwen !!
      Ik hoop dat Auwerda je goed kan helpen en je huisarts achter zijn bevindingen zal staan…scheelt een hoop discussies

      Liked by 1 persoon

  4. Mooie foto’s Ria, en inmiddels een paar dagen verder…hoe bevalt de brace?
    En Morgaine ik spuit als jaren vitB12 op het moment elke 4 weken maar ook wel eens in de 2 of 3 maanden mijn lichaam verteld zelf wanneer ik het nodig heb 😉

    Like

Reacties

