Oude buitenkeuken

Kijk het is natuurlijk niet zo dat ik hier helemaal niks doe…
.

.

Maanden geleden voor het geduvel bij Piet losbarstte had ik via Facebook een oude verwaarloosde buitenkeuken gekocht..
Zoon en een vriend waren zo lief om hem hier thuis te brengen..
Eerst een stuk van de zijkant afgezaagd…
Pas klaar zodat de grote BBQ tegen de zijkant kan staan..
Alle planken van het blad eraf gehaald…en geschuurd, in de olie gezet ,terug gezet
Gat erin gemaakt zodat de kleine BBQ erin opgehangen kan worden …
.

.

De oude kliko kasten van zoonlief heb ik gebruikt om er deuren van  te maken…
Schuren , beitsen…maar gelukt !!
En een soort van bodem.
O jee en ik zag dat het niet geheel water dicht was…

.

Je zaagt…schildert …schroeft dat het een lieve lust is…|
(lees ….zucht en moppert wat af)
.

.

Maar dan verschijnt er toch  iets wat echt lijkt op hetgeen ik voor ogen had…
.

.

En ja ….ook met regen hangt de kleine BBQ droog…
.

Nog net genoeg hout om er een goede waterdichte kap op te maken..
De touwen voor zijn alleen maar voor de sier..
Zijn touwen met lood die ik van een visnet heb afgesloopt ..

Het enige wat er nog gedaan moet worden ??
Vier poten …met daarop een plateau waar de grote BBQ op komt te staan…
En die poten..die moeten gezaagd worden van die enorme dikke balken..
Denk niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen ..
Maar wat mij betreft kan het BBQ seizoen beginnen !!

10 thoughts on “Oude buitenkeuken

  1. wauw, wat ben je toch een handige kraai Ria, ja geweldig, gisteren met een vriendinneke besproken, zo snel het kan gaan we de BBQ aansteken, het is er weer weer voor 🙂
    ziet er supergezellig uit, heerlijk hé zo buitenleven 🙂

    Like

  2. Poeh, dat ziet er goed uit. Je bent helemaal klaar voor het buitengebeuren. Hoop dat het jullie gegund is, om veel in je tuin te genieten. Weet zeker, dat je er voor gaat!

    Like

    • we hopen het ook corry, vanaf dat we hier wonen zijn we al bezig om huis en tuinen geniet klaar te hebben.
      als piet beperkter zou worden dan is het ook thuis zeer aangenaam verpozen zeg maar.

      Like

    • Eerlijk gezegd weet ik dat niet Aida, als ik vroeger iets wilde, dan was het standaard antwoord van mijn moeder….doe het zelf , want ik heb er geen tijd voor.
      Dus ik begon er gewoon aan…en dat doe ik nog steeds..

      Like

  3. Haha zo zie je maar Ria Zachte heelmeesters stinkende wonden dat kan van jouw moeder dus niet gezegd al met al heb je er nu plezier van ! Super gedaan daar ja jij samen met je ventje veel plezier aan beleven deze zomer let op ! Ik bestel de zon wel doe jij dan het vlees enz. XXX

    Like

Reacties

