Rug

Het is niks dat ik de schutting onderhanden heb genomen…
Maar goeie grutjes …mn rug …naar de gallemiezen …

.

.
Ik strompel als een ouwe meerkoet door Spaarnewoude..
.

.

Ik zou veel liever op mn nest liggen zoals de Fuut..
.

.

Maar nee…ik stiefel langs Ford Benoorden..
.

.

Ganzen zat….ze gakken dat het een lieve lust is
.

.
Wij besluiten om nog even naar Zorgvrij te gaan..
.

.
En kijk nou eens !!!!!
Boer Cor wist ons te vertellen dat dit een kleindochter is van onze Bertha !!
Bertha die verleden jaar als laatste van onze meiden naar de slacht is gegaan..
Het was al een oude bes…
Maar dan ineens….komt het kalf op me af…
Kruipt bijna in me….er moest gekroeld worden …
En wat nog mooier is….
Deze meid mag op de boerderij  blijven…
Ik heb geknuffeld …ik heb zacht in haar oor gefloten …
Wie weet…..toch weer een meidje om naar toe te gaan !

10 thoughts on “Rug

  1. Ahwwwwwww wat lief! Fijn dat er een kleindochter van Bertha nu in de buurt is, en pas jij op met jouw rug? Die draagt je, dus heel belangrijk, lekker liggen en strekken ermee, heel voorzichtig 😉

    X

    Like

  2. Arme Ria ik weet maar al te goed hoe dat voelt die ellendige ruggen ook. Maar rust EN beweging helpt wel bij mij ok hoop bij jou ook mmeis. Is je schutting mooi geworden dat is dan in elk geval wat. Wat lief dat die kleindocher op de boerderij mag blijven een stukje verleden terug in je armen heerlijk Ria.! xxx

    Like

Reacties

