Weekend

Soms heb je van die weekenden die zoooo vermoeiend zijn !!
Vrijdag kreeg Piet ineens een bloedneus..
Daar zijn we ondertussen wel aan gewend..

.

.
Neus dichtknijpen …hielp niet.
Snuiten…neusdruppels..hielp niet..
Vrijdagavond om tien uur maar even naar de HAP gebeld..
Tjsa we hadden alles al gedaan ..dus kom maar even langs..
Wij erheen , verteld dat het al verschillende keren is dichtgebrand in het verleden..
Ook dat er een keer een tampon in gedaan is..
Och…knijp het dan nog maar even dicht …
want dan stopt het heus wel..
want ja ..wat kan ik er nu aan doen was het gezegde..
Uhh dood laten bloeden vroeg ik met een grijns op mn gezicht.
(ik kan het nog steeds niet laten)
Oke..weer naar huis

.

1 uur ’s nacht maar weer even gebeld dat het nog niet dicht was..
uhhh dan maar weer langs komen..
Ja dan moet er toch wel een tampon in..
Ik word hier zo moe van…waarom niet meteen..
Hij maakt de neus schoon ..kijk erin en zegt
O de bloeding zit lager…het zit in het tussenschot..
Ach …merkte ik op…dan heeft het hoog dichtknijpen van de neus ook weinig zin gehad..
De tampon hoefde niet in zn totaal erin..
En dan zit ik toch weer stomverbaasd te kijken ..als er een stuk afgeknipt moet worden..
En er gewoon geen scherpe schaar te vinden is…
.

.
Twee uur ’s nachts waren we thuis..
Zaterdag ochtend…ja hoor bloed langs de tampon..
Even bellen voor overleg…HAP niet te bereiken..bel later terug..
Gedaan…niet te bereiken ..
Na een paar uur was de wachttijd eindelijk 2 minuten en ben ik blijven hangen.
Heb meteen aangegeven dat het geen optie was om naar ze toe te komen
omdat de wachttijd daar erg lang was..en Piet behoorlijk gammel was.
Huisarts zou langskomen…
Ondertussen ging Piet naar het toilet..buikkramp..laat een windje…pot vol bloed
Ze belde even later terug…huisarts kwam niet..
Tampon in neus en dan lekken….dan naar de spoedeisende hulp in Haarlem Zuid..
Nou zei ik…er is nog wat bij…hij bloed uit zn darm..
O jee ja dan met spoed naar Zuid..
Snelle greep ..tas ,pyjama..
Jas aan…deur bijna uit..
Telefoon….niet naar Zuid maar doorrijden naar Hoofddorp..
Daar zit namelijk een MDL afdeling dus hij zou er dan meteen op zn plek zijn
Daar is hij onderzocht …gek geval …bloed neus en darm bloeding
Waarschijnlijk doorgeschoten met de bloedverdunners..
Nee was prima in orde
Alle bloedwaardes waren goed ..
Nachtje ter observatie..
Voor het geval hij door zou bloeden..enz enz
Ik zei nog tegen Piet….een tampon in je neus…en een verband in je onderbroek…
Valt niet mee he !!!😂😂😂
Zondag weer alle bloedwaardes bekeken en die zijn gewoon prima in orde.
Beter zelfs dan twee maanden geleden..
En belangrijker voor ons…het bloeden was gestopt..
De bloedneus was over.. tampon kon eruit..
Geen bloed meer uit zn darmen…
Ik kon hem weer ophalen..
.

.
En het achterlijke is dat die bloedneus totaaaaaal niets te maken had met die darmbloeding..
Beide spontaan ontstaan …
En ook spontaan weer gestopt…

Hij zat al in de molen voor een darmonderzoek omdat er bij het bevolkingsonderzoek bloed bij de ontlasting zat..
Maar het onderzoek met de slang zou niet kunnen omdat hij dan vier liter prepclean moet drinken ..
En zoveel mag hij niet drinken dus …
Ook een roesje vinden ze niet verantwoord..vanwege benauwdheidklachten..
Nu willen ze een CT scan maar zitten ze weer met de contrast vloeistof
die niet gebruikt kan worden vanwege zn verminderde nierfuctie..
Toch worden er geen acties ondernomen door hetgeen er het weekend gebeurd is..
Gerustgesteld daardoor wachten we gewoon het gesprek af in Juni bij de MDL arts…

Vandaag…maandag…grote bijslaap dag voor Piet !!
En ik…. ik heb me prima vermaakt tussen alle bedrijven door..
Zaterdag lekker gegeten bij de Surinaamse Toko in Hoofddorp
Zondag ochtend de garage opgeruimd
En vandaag van een pallet even een lage tuintafel voor de kinderen gemaakt…

9 thoughts on “Weekend

  1. Gelukkig dat je een auto heb en ook zelf kunt rijden Ria anders was er toch een probleem. En wat een toestand weer, lang leven de zorg😦

    Like

  2. We hebben mensen om ons heen die in geval van nood bij kunnen springen Aida.
    Ik moet je eerlijk zeggen dat de HAP in Noord iets is waar je niet graag mee in aanraking wil komen.
    Niet alleen bij ons maar ook om ons heen gaat het lang niet altijd goed daar.
    De HAP in Noord daar zaten ooit meerdere aertsen per dienst..nu zit er maar 1 arts in de nachtdienst..
    De auto die er vroeger was voor thuisbezoeken …..is nu in Zuid gestationeerd…
    Het lijkt bijna alsof we op het platteland leven !!

    Like

    • Ach je kent Marco he…die betrok me vaak bij dingen..de til technieken heb ik redelijk onder de knie 😉
      Aan en uitkleden op bed….wassen….ik heb er geen problemen mee..
      Ben er verdomd handig in Toos .
      Mooie tijd …denk er altijd met veel plezier aan terug.
      Velserduin word deze maand gesloopt !!!!!!!
      Ik denk dat ik er heen ga en een steen meeneem !!

      Like

  3. Die humor, ja die is heel erg belangrijk ook als zoiets gebeurd, is bij ons ook zo als 1 van ons ineens… Maar zwaar is het wel Ria! Voor Piet het meeste nog, maar als naaste, dat je niets of weinig kunt doen…. ik weet het, wat het is.

    Gelukkig is ie weer thuis en ik hoop dat hij snel weer stabiel zal zijn en zal blijven!

    Sterkte en een dikke knuffel!
    X

    Like

    • Ik kan me vreselijk druk maken als ze weer eens steken laten vallen…
      Maar merk wel dat het afgelopen jaar er flink heeft ingehakt bij ons allemaal eigenlijk.
      Ik zit nu in het stadium van schouders ophalen en mn eigen spoor nog meer trekken..
      Zeker bij de knullige HAP die wij hier hebben…

      Liked by 1 persoon

  4. O Ria toch wat erg nou toch weer het is gewoon ongelooflijk . Ik begrijp hoe je je voelen moet lam geslagen!gelukkig heb je je humor behouden maar dat is toch altijd maar de buitenkant he.mijn goede oude huisart zei altijd het lichaam heeft een grote zelf genezingskracht dat is hier weer eens bewezen. Maar al die domme toestanden zijn toch echt ongelooflijk !! Ik wens jullie veel sterkte!! Xxxx

    Like

Reacties

