Onwijs fijne dag

Eerst een manke meerkoet gezien..
.

.
Een lijster gezien..
.

.
Die een stervende zwaan nadeed..
.

.

En er schoot bij tijd en wijle een blauwe flits voorbij ..
.

.
Wij gingen door naar de duinen
.

.
En daar was ze…de vriendin van Piet…
.

.

Verderop bij de Tankval stonden er toch een zooitje !!
In de schaduw..
.

.
In de zon..
.

.
Op het veld stond een enorme kudde paarden ..
.

.
Al met al wel een stuk of dertig a veertig

.
Bij het bankje even gestopt en ik dacht…

.Wat ruist er door het struikgewas..
Nou een hooglander en een gedeelte van de paarden ..

.
En toen gebeurde het……..
Wij rijden door…
En op de kruising bij de kraan…komt een meneer de bocht om scheuren…en sneed die bocht enorm af..
De mensen die voor ons reden konden hem niet meer ontwijken en de tas van de vrouw..
Raakte de tas van de man die de bocht af sneed..
BENG…daar lagen ze…de vrouw had twee fietsen op haar been liggen met daarop de man ..
De man had de kettingkast vol in zn ribbenkast gehad dus hij had het ietwat benauwd..
We hebben hem even nagekeken met zn allen..
Een mevrouw die bij hem was en ik hebben de man op zn benen gezet en naar de bank begeleid om bij te komen.
Piet heeft de fietsen van het been van de andere vrouw gehaald zodat die ook overeind kon komen..
Altijd een EHBO tasje bij ons…en nu niet..
Gelukkig had de vrouw alleen een zeer been en nadat ze dat even gerekt en gestrekt had
ging ze verder fietsen met haar man.
Met wat papieren zakdoekjes is het bloeden van de man gestopt..
En de vrouw die hij tegen was gekomen in het duin…(ze kennen elkaar van een biljartclub)
Die mevrouw is met hem meegereden om te kijken of hij goed thuis zou komen
Een mens maakt wat mee….
.

.
Wij zijn nog even verder gereden want Piet wilde graag het stuk duin zien wat weer stuivend gemaakt is..
.

Al met al …met de nodige onderbrekingen toch bijna 20 kilometer gefietst

8 thoughts on “Onwijs fijne dag

  1. Zo dan, sommige mensen, tot heden gaat het hier nog goed onderweg, maar echt inderdaad, zo werd ik laatst nog door een auto afgesneden op een cruciaal punt, voor de busbaan en stoplichten dus, was nog een vrouw ook, ze deed het erom en het waarom is mij nog onduidelijk… Nou goed… gelukkig is het goed gekomen en bracht jij weer prachtige foto’s en een verhaal mee terug naar blog 😉

    20 km, heerlijk, ik ga zo denk ik ook even de fiets op, ik zit mij al te bedenken welke kant ik op zal gaan… maar ja, welke kant ik ook op ga hier… saai… denk ik… hahaha

    X

    Like

    • Hier in de duinen mag je fietsen, de paden zijn soms erg smal…wij rijden dan achter elkaar . Maar er zijn groepen van die racemonsters die gewoon de hele breedte van het fietspad op eisen …ik ben al vaker bijna van het oad gereden en geloof me…ik trek dan echt mn mond wel open.
      Maar, wij gaan het weekend eigenlijk nooit meer het duin in op de fiets omdat het dan gewoon te druk is.

      Liked by 1 persoon

      • Ik zou haast zeggen….ga eens in IJmuiden naar strand !!
        Wij hebben zo een enorm groot en breed strand dat het nooit vol is…
        Als je tegen de duinen aan ligt en je wil naar de zee lopen heb je bijna een overlevingspakket nodig

        Like

  2. Ik ga eerst eens even iets van je prachtige foto’s zeggen voor ik me kwaad ga maken. Hoe houden die paardje het uit in de zon maar ja je mag er van uitgaan dat ze weten wat ze doen die vriendin van Piet is toch slimmer denk ik dan en dat jij die blauwe flits hebt gevangen is een huzarenstukje ! Dat is toch gewoon verschrikkelijk dat je met goed fatsoen plaatsen moet meiden om niet te verongelukken leren die mensen het dan nooit !!! Allemaal alleen op de wereld ik word daar echt niet goed van BAH. Kan me voorstellen dat na dat gedoe Pieter dat stuifduin in wilde haha lekker rustig !! 20 KM toe maar ik vind het knap !!

    Like

    • Saar als automobilist moet je VAAK ogen in je achterhoofd hebben maar als je op de fiets zit en je komt een mede fietser tegen dan moet je 100procent allert zijn !!
      Toen wij gisteren het duin uit reden , in Bloemendaal bij de hockyvelden zag ik eerst Piet een slinger maken….uit het niets stapte er een tiener meisje op de fiets…piet kon haar net ontwijken…vervolgens rijden wij achter een gezin…drie kleine kinderen op de fiets pa en ma er naast…het gezin zwalkte over de hele breedte , op het moment dat ze goed reden, ging Piet er voorbij…..op het momemt dat ik er langs ging week de moeder zo uit dat ze mij bijna van het pad reed…ik moest vol in de rem….wooooh riep ik kijk uit…..waarom ik als antwoord kreeg……ja mens bel dan ook als je langs wil….
      En dat op een fietspad van een meter of drie breed !!!!
      Ik heb geantwoord…laten we deze discussie maar niet gaan voeren…veel te mooi weer !

      Like

Reacties

