Van boompje tot boompje


.
Een bijna gele boomkikker

.

.
Twee stuks zaten er…een soort van gele..
En een echte groene..


.
In totale verbijstering hebben Piet en ik staan kijken..
Ongeveer een week of twee geleden waren we hier…
.

.
Een mooi vol bosje achter het hek..
Nu staan we weer te kijken naar een bosje wat bijna voor 2/3 kapot getrapt en getrokken is…
Het zal ook wel een van de laatste jaren zijn dat de boomkikkers in dit bosje kunnen zitten..
.

.
We zijn vandaag van hot naar her gelopen ..
.

.
Langs verschillende kanaaltjes
.

.
Verschillende poeltjes zijn we tegengekomen op onze zoektocht naar schaduw
.

.
We hebben de schaduw regelmatig gevonden en daar heerlijk gezeten
.

.
Libelles en juffers in alle soorten en maten
.

.
Eigenlijk wilden wij hier zitten ..
.

.
Maar ik ga natuurlijk geen vaste inwoners verjagen
.

.
Afstand ..en doorlopen tot een volgende boom …
.

.
Ergens onderweg werd ik geattendeerd op een meikever die zich aan een takje vast had geklampt.
We raakten aan de praat over de boomkikkers en zandhagedisjes en hoe alles stuk gemaakt word..
Er kwam iemand in 1 rechte lijn op ons aflopen…
Wat zijn jullie aan het fotograferen…het werd bijna gevraagd met een uitroep teken..
Ik pakte de dichtstbijzijnde tak …en zei…met een uitgestreken smoel…
kijk eens wat een prachtig blad hieraan zit….
De iemand keek me verbijsterd aan …een blad …ze zet een blad erop ?!!?
Hij liep door..op zoek naar ….god mag het weten..
Naast me hoorde ik een binnensmonds gegrinnik ..
.

.
Een meikever in Juni…
Een heerlijke wandeling…maar warm , erg warm..
Gelukkig staan er bomen zat !!!
πŸ˜‡

9 thoughts on “Van boompje tot boompje

  1. We hebben gisteren 6,4 kilometer gelopen , dat is best veel in de warmte maar als je de tijd ziet die we gelopen hebben zijn we uren en uren onderweg geweest. Veel van die tijd is gewoon rusttijd…je weet dat we van die vouwkrukjes hebben , die zijn gisteren echt veel gebruikt .
    Ik ga niet meer naar de welbekende plekken om boomkikkers te bekijken … ben er helemaal klaar mee, dat is me na gisteren wel duidelijk geworden.
    Er is genoeg moois te zien

    Like

  2. Geweldig mooie serie Ria en ach een boomkikker is leuk maar je hebt hem nu en ze zullen niet spontaan veranderen dus je kan er rustig kaar mee zijn. Dat fotograferen heeft wat teweeg gebracht in de natuur zo zonde.! Maar jullie hebben het toch maar weer gedaan samen zo flink en het was warm !!! Je Meikever is een schoonheid en de rest niet minder . Ik wens jullie een prachtig weekend XXX

    Like

    • Ik ben er zo klaar mee Saar, wij zaten een end verderop onder een boom met uitzicht op die struik..komen er twee mannen aan…een stapt over het draad…en gaat foto’s maken .. wij hadden de koffie op en lopen terug want die kant moeten we op…zegt die man , KIJK een boomkikker…ja zeg ik die heb ik gezien en wil eigenlijk doorlopen ..dan zegt die man met de camera…geef de camera op statief even aan …
      Ik heb weinig verstand van lenzen Saar maar er werd me een toeter aangegeven …πŸ˜‚dat ik dacht….dat gaat je niet lukken als je er met je snufferd op staatπŸ˜‚πŸ˜‚

      Like

  3. Ook wij hebben gisteren weer ervaren hoe slopend warmte is. Toch leuk hoor, die foto’s van de boomkikkertjes. Ik heb er nog steeds geen gezien, maar zoek er ook niet bewust naar. Nergens naar trouwens. Ben blij met alles wat er spontaan voorbij komt, zoals jouw juffers, libellen, vlinders etc.

    Like

    • Als wij de duinen ingaan dan zijn het vaak een soort van ijkpunten…we lopen tot daar en niet verder…of we lopen tot de boomkikkers…en vandaar naar de vossen of even langs de poeltjes of of of of
      En onderweg kom je dan vaak weer wat tegen en lopen we ineens heel anders πŸ˜‰
      Het gebied is zo groot en zo mooi , al loop je er jaren en jaren , het is altijd mooi .
      Gisteren was het echt warm , wij hebben echt tijden in de schaduw gezeten en tijdens het lopen zoveel mogelijk de schaduw opgezocht ..maar dat viel tegen . We waren blij dat we de laatste 700 meter op het pad naar de uitgang beschut liepen !

      Liked by 1 persoon

  4. Whahahahahahahaha ja die mede fotografen van tegenwoordig, wel erg grappig soms als je simpelweg riet met blauwe lucht op de foto probeert te zetten, het moet tegenwoordig allemaal spectaculair zijn, of zonsondergangen, echt, ik zit in een foto groep waar iedereen, dat is erg fijn, maar 1 foto per dag mag plaatsen… en hoeveel zonsondergangen ik wel niet zie, natuurlijk probeer ik de rebel te zijn en dan ineens een skater erin te gooien, maar echt, nul likes of heel soms eentje, whahahaha als je er ook in wilt, roep maar, voeg ik je toe πŸ˜‰

    X

    Like

    • Neeeee ik wil er niet in !!!
      Ik zit hier al in een paar facebookssites van IJmuiden en gloof me ik zie tientallen keren per dag de schepen voorbij komen , de ondergangen komen van mn scherm af…ik zet dan soms 1 foto neer…niet van een spectaculaire rode zon die ondergaat…met bootje….maar van een gouden uurtje …liefst zonder boot whahahahaha

      Liked by 1 persoon

      • Whahahahaha nou die zie ik hier dan amper, bootjes… ben van plan om die weer eens op te duiken om een punt te maken, whahaha

        Like

Reacties

