En weer ..die kleine wereld

Ik kwam er vandaag weer eens achter hoe klein de wereld is..
.
Al langer kan ik niet echt meer uit de voeten met wat ik ooit leerde tijdens een  basis foto cursus.
En een week of wat geleden heb ik de knoop doorgehakt en me ingeschreven  voor een basis cursus..
Gewoon om even de grijze massa  af te stoffen..
Zoeken op internet , want ja ik wil het toch nog even in de buurt houden..
Mocht ik van huis gaan dan wil ik wel snel weer thuis kunnen zijn indien nodig…

De foto’s zijn gewoon van een paar dagen geleden , gewoon in de achtertuin

.

.

Blijkt dat er echt op een paar 100 meter van ons huis af gewoon een foto school zit..
Nou ja zeg..dan is de inschrijving natuurlijk snel gedaan bij FUH..
Docent is Peter Karl Bannov
Ik heb echt mooie foto’s gezien van hem …zeker geen 13 in een dozijn..
En ik mocht zelfs iemand meenemen…
Zoonlief wilde zich graaaag opofferen
.

.
We komen aan , zien Peter Karl Bannov ook aankomen en we stellen ons voor..
Hoor ik zoonlief zeggen…bekend gezicht !!
Ja..inderdaad ..krijgt hij al antwoord…
Blijkt toch dat ze al jochies samen gevoetbald hebben !!!!
En ja… Piet en ik stonden altijd aan de lijn..
Net als zijn ouders..
….iets meer dan dertig jaar geleden dus..
En een andere achternaam…dan ben ik even het spoor bijster..
Peter wist zich zelfs te herinneren hoe ik er de pest in kreeg
als iemand tegen mijn zoon …mies zei…
Mies een naam voor een poes ..
En steevast verbeterde ik dat …
uuhh hij heet GEEN Mies…maar Michel hoor !!
’t Is geen meid !!
.
Heel apart om dan aan tafel te zitten met dat jochie van toen..
Die zo helder uitlegt wat ik allemaal een beetje vergeten ben..
Die ik een ijsvogel onder de neus druk met de woorden
Ik krijg dat kreng niet scherp !!
Hij kijkt…nou …die is scherp !!
Mankeert niks aan !!
😳
O
.

.

Buiten even het geleerde in praktijk gebracht ..
En goedgekeurd door Peter..
We hadden de les begrepen..
Dit is toch wel even iets anders dan je suf lezen op internet ..
Een grote kennis van de verschillende camera’s die er gebruikt werden vandaag.
Helder , duidelijk, makkelijk te begrijpen uitleg,
Veel technieken, ook aan de hand van zijn foto’s ,
Dat je echt denkt…zo simpel…echt ?!?!
Vragen konden gesteld worden ..
Ik ben er helemaal blij van !

.

13 thoughts on “En weer ..die kleine wereld

  1. Wat leuk zeg! 😄 Ja de wereld kan zowaar opeens klein zijn. Leuk geschreven. Ben wel benieuwd om peter Karl te zien voetballen als klein jongetje 😅

    Like

  2. Wauw….. En wat leuk van het bekende gezicht, de wereld is dan soms echt heel klein, hahaha hier zeggen we dan.. Almere blijft een dorp! (zoals wij die kennen uit de seventies en eighties, pas in de ninetees ging het snel, sneller, snelst).

    En ik denk, na jouw verhaal, ik heb nog nooit een fotocursus of les gehad eigenlijk, alles wat je ziet van mijn hand is puur autodidact en op gevoel, dat ik toch maar eens ga kijken of ik ook een cursus kan vinden die ik tijdelijk kan volgen, basis…

    X

    Like

    • De vorige keer dat ik een cursus deed was om mijn camera te leren kennen, ik wil namelijk niet op een automatische stand foto’s maken.
      Die kennis is door de loop van de jaren vervlakt..
      En nu opnieuw weten wat je nou precies doet …met dat knopje en die instelling..
      Dus zuiver een cursus voor de basis…echt een aanrader Suus.
      Ik denk namelijk nog steeds dat een camera best veel kan…en ik pruts graag aan de knopjes.

      Liked by 1 persoon

      • lol… ik pruts niet zo graag, omdat ik graag resultaat wil waar ik mee thuis kan komen 😉 nee prutsen doe ik ook, maar het is zo anders dan vroeger mijn minolta bijv…

        Like

      • Lezen en uitproberen…ik doe dat om te zorgen dat bijvoorbeeld mn camera goed is ingesteld..
        Maar uhhhh bijvoorbeeld, de WiFi op de camera doet het…maaaar is niet echt goed ingesteld.
        En daar kan ik rustig maanden mee bezig zijn…
        Dat soort dingen .
        Dus ik ben net een spons als iemand bijna in Jip en Janneke taal verteld waarom een camera dit of dat doet .
        Maar uiteindelijk gaat het erom dat je met plezier op pad gaat..en geniet van het buiten zijn, wind door je haren, zon op je gezicht , blij thuis komt en dan vol verbazing kan kijken naar je foto’s .
        En dat laatste…dat zal ik altijd vasthouden

        Like

    • Al vanaf dat ik een camera heb die ik OOK handmatig kan instellen, zet ik hem nooit meer op automatisch of een voorgeprogrameerde stand.
      Dat vind ik de uitdaging die een camera kan hebben.
      Juist omdat er zoveel meer mogelijk is en kan.
      Op internet is er van alles te vinden daarover, maar iemand die gewoon zonder franje uitlegt wat er gebeurd als je aan een knopje van je camera draait…vind ik echt super..
      Een beetje twee dingen dus die ik leuk vind aan fotograferen…een mooie foto maken…en uit mn camera halen wat erin zit.
      Nog steeds kan ik volop genieten van een foto die iemand maakt, ongeacht met wat voor camera, voor mijn part gewoon met een gsm…
      Simpel omdat het plezier waarmee de foto gemaakt is mij altijd het meest aanspreekt !

      Liked by 1 persoon

      • En dat laatste gaat het om uiteindelijk natuurlijk. En ja ik kan lezen etc, maar dat zegt mij niets, ik moet dat zien… dat is mijn dyscalculie 😉

        Like

  3. Wat leuk Ria ! die ijsvogel herinner ik mij, maar ja mij geloof je niet natuurlijk hahaha Ik vind jouw foto’s altijd mooi. Maar ik geef toe deze ze zijn wel heeel erg mooi ! verder ben ik het helemaal met je eens een foto moet je raken een emotie geven en of het dan technisch allemaal oke is, is dan toch ondergeschikt; maar dat is mijn mening . Leuk dat je er blij vandaan kwam af en toe heeft een mens zo’n opkikkertje nodig.

    Like

    • Zo sta ik er ook in Sary..
      Technische gezien hoeft het allemaal niet zo perfect..
      Vaak zie je dan een foto die bijna dood is , saai.
      Peter liet ook mooie…soms net niet…perfectie foto’s zien. En laten dat nu juist de foto’s zijn waar je echt naar kijkt

      Like

Reacties

