Wat een emoties…

Zo het was even een weekje met een hoop emoties..
.
.
Mijn teamleidster met haar man op visite..
Ach ik zie haar toch zo als meisje de opleiding doen..
Dan word ze teamleidster van de afdeling waar ik werk..
En geloof me….alles draaide als zij er was..
Al was ze er alleen maar..
Het hele ziektegebeuren van Piet heeft ze meegemaakt.
De keren dat ze samen met haar man bij Piet was in het ziekenhuis…of thuis..
Het overlijden van mijn tante..
De toestanden in mijn familie..
Het was me wat bij tijd en wijle..
De zorgen die ik gehad heb om haar…na een ongeluk..
Het verdriet wat we gehad hebben om haar en haar man toen ze haar zusje verloor.
En zo was ik verleden jaar bij haar toen ze 50 jaar werd..
En zo zaten ze hier …en nu in een goede tijd..
Natuurlijk kwam Velserduin  ter sprake..
We weten dat we veel te hard gewerkt hebben daar..
En beide veel te veel hebben meegemaakt in de tijd dat we er gewerkt hebben..
.
.
Omdat ik verrek van de pijn in mn heup en hiel heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Ik kon vrijdag pas terecht..
Piet was mee , want zegt ie als hij er wel een injectie in zet kan je misschien niet
meer terug naar huis rijden …
Zitten we in de wachtkamer hoor ik iemand zeggen dat het zijn
laatste werkdag was….
We wisten dat hij met pensioen zou gaan in Augustus
en dat hij na dit spreekuur vakantie zou hebben..
Mijn vraag zou ook zijn geweest of hij nog terug kwam..
Nou dat hoefde ik dus niet meer te vragen..
We waren binnen en mn eerste vraag was…
Is dit echt je laatste werkdag ???
Ja …
Godmejare …. was ik even blij dat Piet ook mee was !!
Heup en hiel triggeren elkaar..
Een andere pijnstiller ..
En het advies om op schoenen te lopen met een iets hoger hakje..
Dus…gelstukjes in de schoenen..
Daarna nog even samen gepraat..
Drie dikke zoenen ..
En afscheid genomen ..
Naar huis gereden met een dikke strot..
Piet en ik hebben het er echt even flink zwaar mee gehad..
.
Lekker hoor andere pijnstillers…
Zoals altijd reageer ik meer dan heftig op die troep..
En heb ik weer eens in diepe slaap de dagen door gebracht..
.
.
En dan komen er een neef en nicht op visite..
We hebben elkaar een jaar of 30 niet meer gezien..
Ja dan is er veel te bespreken..
De klik die we ooit hadden was er ook meteen weer.
Nichtje heeft de zachtheid van haar moeder..
En de gemoedelijkheid van haar vader..
Neef was de heerlijke droogkloot die ik me herinnerde .
Half drie waren ze er voor een bakkie..
Zoveel te bepraten..
Veel fotos bekeken..
Veel emotie ..
Teveel voor een bakkie..
Laat in de avond waren we nog niet uitgepraat ..
Fijn gevoel dat het meteen weer “eigen” is .

 

 

12 thoughts on “Wat een emoties…

  1. wat een week hebben jullie achter je. Maar wat fijn die onverwachte goede contacten. En ook dat je net op tijd (laatste dag) bij je behandelaar bent. En dat je familie na 30 jaar op de stoep staat om “een bakkie te doen”. Als ik dat zo lees, zijn dat wel meer bakkies geweest. En nu maar nagenieten van al die mooie momenten.

    Like

  2. Poeh he, dat was zeker emotioneel even afzien dan. De huisarts, ja de mijne is vertrokken naar Egmond aan Zee, echt waar, vond ik ook niet leuk, en mijn huidige arts, heb ik minder mee omdat ik die niet zo goed ken, gaat per 1 jan. met pensioen.. pfffff zit ik weer met die jonkies… dat is een stress level, maar komt goed. Ik wens dat jullie een hele fijne nieuwe huisarts zullen krijgen.

    30 jaar elkaar niet gezien? Waren ze in het buitenland gaan wonen of zo? Dat is wel heel lang! Vooral zoals jij over hen vertelt en jezelf, dat het altijd gewoon gezellig was met elkaar… Blij dat jullie weer samen waren 😀

    En slapen, soms is dat lekker Ria, als jij slaapt, krijgt het lichaam echt de rust om te genezen 😉 En ja dat hakje, elk mens, ook mannen zouden het liefst een hakje onder hun schoen moeten hebben elke dag van 2.5 cm ongeveer, dat is wat ik geleerd heb van mijn orthopedische schoenmaker… dat is de perfecte stand voor elk mens, tussen de 2 en 2.5.

    X

    Like

    • Dat we elkaar zoalng niet gezien hebben ..
      Tsja Piet is de jongste uit het gezin en een nakomertje..
      Nichtje is de oudste dochter van Piet zn oudste zuster.
      Nichtje is slechts vijf jaar jonger dan ik en negen jaar jonger dan Piet.
      Toch zaten we allemaal in verschillende fases van ons leven.
      Toen zij trouwde , hadden wij al een kind van twaalf..
      Na haar trouwen zijn we elkaar gewoon uit t oog verloren
      Dingen lopen soms zo anders dan je graag gewild zou hebben

      Liked by 1 persoon

      • Oh, ja zo, dan snap ik het helemaal, eigenlijk wat ik nu met mijn beste vriendinnen heb, ook al zijn ze er wel, maar onze levensfases zo verschillend, en dit terwijl wij drie, van hetzelfde jaar zijn, alleen zij hebben nog jonge kinderen en ik kan al oma worden bij wijze van spreke 😉 Heb al een schoonzoon, dus heel herkenbaar!

        Like

  3. Dat was niet alleen lichamelijke pij dus voor jou Ria maar ook een emotionele roetsbaan die week. Doe maar even kalmaan nu.emoties en rug en heuppijn gaan niet goed samen is mijn ervaring..wel heerlijk dat je goede vrienden en familie hebt. xxx

    Like

    • Vandaag na het bramen zoeken kwamen we thuis Sary…en lag de uitnodiging in de bus voor de afscheidsreceptie van onze huisarts…en wat ik eigenlijk meteen al had gezegd tegen Piet.
      Let op, die receptie is als wij op vakantie zijn…en….ik had het weer eens goed gevoeld .
      Dus nu helemaal een goed gevoel over dat laatste bezoekje aan hem.
      Het is goed !

      Like

Reacties

